W zeszłym roku Chris Holder nabawił się poważnej kontuzji podczas jednego z meczów Elite League, przez co Australijczyk stracił szansę na obronę tytułu mistrza świata. Dlatego w tym sezonie "Chrispy" chciał zmniejszyć liczbę występów i zimą postanowił zrezygnować z dalszej jazdy dla Poole Pirates.
[ad=rectangle]
Jednak już na początku kwietnia Darcy Ward, nowy kapitan Piratów z Poole, nabawił się kontuzji podczas Grand Prix Nowej Zelandii w Auckland. W efekcie kierownictwo klubu z Wimborne Road zgłosiło się po Holdera, który zgodził się zastąpić swojego młodszego kolegę. "Chrispy" nie jest jednak zadowolony z dotychczasowych występów na Wyspach. - Naprawdę nie miałem właściwego sprzętu, żeby jeździć w Anglii w tym roku. Korzystałem tylko ze starego motocykla z minionego sezonu. Przywiozłem trochę silników z Polski, aby zobaczyć, które pasują najlepiej do tych warunków i stąd moja walka o dobre występy - powiedział Holder w rozmowie z "Daily Echo".
Australijczyk nie ukrywa, że sprzęt przygotowany z myślą o polskiej lidze nie radzi sobie najlepiej w Wielkiej Brytanii. - W Poole jest jeszcze w miarę dobrze, bo znam ten tor doskonale. Jednak na niektórych obiektach, jak chociażby ten należący do Belle Vue, jest gorzej, bo są bardzo specyficzne. Sprzęt przygotowany na Polskę jest ustawiony pod kątem dużych, przyczepnych torów. Tymczasem w Anglii mamy krótkie i techniczne obiekty, więc ten sprzęt naprawdę nie jest do tego stworzony. Jednak starałem się robić na nim jak najlepszy wynik - dodał były mistrz świata.
Tymczasem w sobotni wieczór Holder weźmie udział w drugiej rundzie Speedway Best Pairs Cup w niemieckim Landshut. Tym razem partnerami Australijczyka będą Jason Doyle oraz Cameron Woodward. - Nie sądzę, by ktokolwiek z nas znał dość dobrze ten tor, więc początkowo możemy być zaskoczeni. Wygraliśmy pierwszy turniej, więc fajnie byłoby zdobyć kilka punktów i pozostać na szczycie klasyfikacji. Wcześniej miałem okazję poznać tylko dwa tory w Niemczech, ale po to jest trening, aby poznać nowy obiekt. Kiedy pokonamy kilka okrążeń, znajdziemy patent na ten tor - podsumował Holder.