Rewelacyjne wyniki tłumika Demskiego! Urządzenie jednak do... poprawki!

Przelotowy tłumik konstrukcji Leszka Demskiego ponownie nie uzyskał homologacji. Mimo kapitalnych wyników głośności, Międzynarodowa Federacja Motocyklowa dopatrzyła się wad konstrukcyjnych.

Damian Gapiński
Damian Gapiński
W Hollingbourne (wieś w Anglii, 60 km na południowy wschód od centrum Londynu), 28 października odbywały się testy tłumików, które mają uzyskać homologację na sezon 2015 i kolejne. Nowe przelotowe tłumiki POLDEM uzyskały rewelacyjne wyniki głośności: 111,6 i 111,7 dB przy 11000obr. Zastosowana blacha obudowy zewnętrznej okazała się jednak za cienka, powstały delikatne pęknięcia i FIM ponownie nie dopuścił tłumika konstrukcji sędziego Leszka Demskiego do użytkowania.
Firma Moto Service (dystrybutor tłumika POLDEM) w ciągu dwóch tygodni zobowiązała się do dostarczenia egzemplarza, który nie będzie już zawierał wad konstrukcyjnych. Aktualnie Moto Service pracuje nad identycznym tłumikiem, lecz o nieco grubszej ściance zewnętrznej.

Przypomnijmy, że firma Moto Service już wcześniej zabiegała o homologację na sezon 2014, jednak FIM bez uzasadnienia odrzucił ten wniosek.

Widoczne pęknięcie POLDEMu Widoczne pęknięcie POLDEMu
POLDEM przed testami. POLDEM przed testami.
Pękniecie POLDEMu. Pękniecie POLDEMu.


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Czy tłumik Leszka Demskiego ostatecznie otrzyma homologację?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×