Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Jak zwiększyć bezpieczeństwo na torach? Tony Rickardsson ma pomysł

Ostatnie sezony obfitują w groźne kontuzje, których nie zabrakło zwłaszcza w 2015 roku. W mediach coraz częściej eksperci toczą dyskusje na temat sposobów na poprawę bezpieczeństwa na żużlowych torach.
Wojciech Ogonowski
Wojciech Ogonowski
Tony Rickardsson WP SportoweFakty / Jarek Pabijan / Tony Rickardsson

Swój pomysł przedstawił także Tony Rickardsson. Multimedalista mistrzostw świata, sześciokrotny indywidualny mistrz globu, zwraca uwagę, iż oprócz kwestii związanych z torami i ich zabezpieczeniem, należy wywrzeć też pewne ograniczenia na samych zawodnikach.

- Myślę, że aby zwiększyć bezpieczeństwo najważniejsze jest nałożenie pewnych ograniczeń na zawodników, w odniesieniu do wyprzedzania. Przeważnie ci, którzy jadą na prowadzeniu, poruszają się po torze w jaki tylko zechcą sposób. To powinno się zmienić. Moim zdaniem, jeśli żużlowiec jedzie na pierwszym miejscu i widzi, że ten za nim próbuje go wyprzedzić, to nie powinien mieć prawa zamknąć mu drogi przy bandzie - wyjaśnił.

- Jeśli chodzi o bandy na prostych, a także o to jak powinny wyglądać aby chronić zawodników, najważniejszy jest stabilnie zamontowany kickboard. Wówczas hak nie będzie dotykać bandy i nie utknie w niej - wyjaśnił utytułowany Szwed oraz dodał: - Uważam, że rodzaj band, który mamy w Szwecji, mam na myśli z drucianej siatki, jest naprawdę dobry.

Czy podoba Ci się pomysł Tonyego Rickardssona?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
World Speedway League
Komentarze (26):
  • Oskar Majster Zgłoś komentarz
    To niedługo jak w f1 nuda będzie :/
    • RECON_1 Zgłoś komentarz
      Oj Tony, liczylem ze troszku inny pomysl masz, a tak wychodzi na to ze trzeba w zuzlowkach zamontowac nie dosc ze lusterka to i kierunkowskazy...moze warto sobie przypomniec jak samemu sie
      Czytaj całość
      rywali blokowalo?
      • Speedway King Zgłoś komentarz
        Posluze sie klasykiem: [quote]..."Ty Tony tez pierdolisz ale ciebie akurat lubie"....[/quote] A moze im kierunkowskazy pozakladac i namalowac linie ciagle na torze,a za ich przekroczenie dawac
        Czytaj całość
        punkty karne a finalizowac zolta lub czerwona kartka.Za to wlasnie kochamy ten sport,ze sa mijanki i akcje na styku,a ze ktos kogos czasami przycisnie do bandy.....no coz to nie jest sport dla grzecznych chlopcow.Jak ci Tony nie pasi to sie przezruc na szachy i tam wprowadzaj swoje nowatorskie pomysly bo to na prawde jest widowiskowy i niebezpieczny sport (w szczegolnosci jak laufer "bije" konia :D )
        • Pan S Zgłoś komentarz
          Jeszcze ze dwa sezony i dyscyplina pójdzie się "kochać", bo te regulacje już są tak głupie że nikt tego nie ogarnia. Niech przestaną jeździć jak siurki...
          • Qupashitu Zgłoś komentarz
            Powinno być jak w lekkoatletyce, tzn. każdy ma swój tor, przesunięcie przy starcie (ten na wewnętrznym staruje dalej odsunięty), do tego hamulce, ABS, lusterka, itp. No i jeszcze jedna
            Czytaj całość
            istotna zmiana, tzn. zmiana toru możliwa tylko jak w łyżwiarstwie szybkim na przeciwległej prostej, ale tylko o jeden tor i to pod warunkiem, że będzie on wolny (czyli może nim jechać zawodnik przede mną, ale nie za mną) i dodatkowe ograniczenie przy zmianie toru, że zawodnik przede mną jedzie przynajmniej 25 metrów ode mnie. Ewentualnie dopuszczalna jest zmiana toru, gdy zawodnik za mną jedzie minimum 50 metrów z tyłu licząc od ostatniego poprzedzającego go zawodnika jeśli jest to zawodnik drużyny przeciwnej i 40 metrów, gdy z tej samej drużyny. W zawodach indywidualnych zasada przynależności klubowej nie ma znaczenia, a i zmieniają się metraże, i tak odpowiednio przesuwamy wszystko o 5 metrów, a w przypadku ostatniego o 10 metrów. Wtedy nie będzie kolizji, no chyba żeby były.
            • bigel10 Zgłoś komentarz
              jeszcze troche to wprowadza hamulce. Myslalem, ze Tony jest powazniejszy od Armando
              • Norb1 Zgłoś komentarz
                Czyżby Tony był przykładem stereotypu, że sportowcy nie są zbyt inteligentni? Tak jak napisał, ktoś poniżej - puszczajmy ich pojedynczo to wtedy będzie bezpiecznie i jeszcze najlepiej
                Czytaj całość
                na "50" bo "500" za mocne.
                • Sparta4 Zgłoś komentarz
                  to nie bandy, nawierzchnia czy tory są winne tylko i wyłącznie brawura zawodników nie wszystkich oczywiście taki Rickardsson, Nielsen, Knudsen to klasa sama w sobie i wysoka kultura na
                  Czytaj całość
                  torze. Biegi z ich udziałem to było coś wspaniałego dla oka kibica i nie musieli nikogo wciskać w bandę.
                  • sympatyk żu-żla Zgłoś komentarz
                    Każdy pomysł dobry tylko należało by to w praktycznie wypróbować czy zda egzamin.
                    • bobryt Zgłoś komentarz
                      Gollob jak wiedział, że jest wolny to od razu zjeżdżał z toru. Też nie głupie ;)
                      • dkfranek Zgłoś komentarz
                        Nic nie powinno urastać do rangi absolutu, wiec i ten przepis mógł by być nadinterpretowany. Z drugiej strony, może dzięki temu nie było by sytuacji takiej jak w meczu Tarnów -Toruń,
                        Czytaj całość
                        kiedy to Vaculik wcisnął w bandę Przedpełskiego. Tamta sytuacja była ewidentnym przykładem zajechania drogi. Jeśli o takich sytuacjach rozmawiamy, to faktycznie coś z tym trzeba zrobić.
                        • lukim81 Zgłoś komentarz
                          Trzeba zauważyć że od pewnego czasu zawodnik jadący na pierwszym miejscu blokuje nogą przeciwnika,w pewnym sensie jest to niebezpieczne,ale to prowadzący dyktuje warunki jakim torem ma
                          Czytaj całość
                          jechać.
                          • Time vel Netto Zgłoś komentarz
                            Zasady jazdy na torze niech zostaną takie jakie są , każda modyfikacja dała by sędziom za wiele uprawnień i tym samym możliwości "drukowania " a tego oczywiście nie chcemy. Pracować
                            Czytaj całość
                            należy nad bandami , jakością nawierzchni oraz sprzętem ochrony osobistej . Tylko tyle i aż tyle .
                            Zobacz więcej komentarzy (13)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×