Jak zwiększyć bezpieczeństwo na torach? Tony Rickardsson ma pomysł

WP SportoweFakty / Jarek Pabijan / Tony Rickardsson
WP SportoweFakty / Jarek Pabijan / Tony Rickardsson

Ostatnie sezony obfitują w groźne kontuzje, których nie zabrakło zwłaszcza w 2015 roku. W mediach coraz częściej eksperci toczą dyskusje na temat sposobów na poprawę bezpieczeństwa na żużlowych torach.

W tym artykule dowiesz się o:

Swój pomysł przedstawił także Tony Rickardsson. Multimedalista mistrzostw świata, sześciokrotny indywidualny mistrz globu, zwraca uwagę, iż oprócz kwestii związanych z torami i ich zabezpieczeniem, należy wywrzeć też pewne ograniczenia na samych zawodnikach.

- Myślę, że aby zwiększyć bezpieczeństwo najważniejsze jest nałożenie pewnych ograniczeń na zawodników, w odniesieniu do wyprzedzania. Przeważnie ci, którzy jadą na prowadzeniu, poruszają się po torze w jaki tylko zechcą sposób. To powinno się zmienić. Moim zdaniem, jeśli żużlowiec jedzie na pierwszym miejscu i widzi, że ten za nim próbuje go wyprzedzić, to nie powinien mieć prawa zamknąć mu drogi przy bandzie - wyjaśnił.

- Jeśli chodzi o bandy na prostych, a także o to jak powinny wyglądać aby chronić zawodników, najważniejszy jest stabilnie zamontowany kickboard. Wówczas hak nie będzie dotykać bandy i nie utknie w niej - wyjaśnił utytułowany Szwed oraz dodał: - Uważam, że rodzaj band, który mamy w Szwecji, mam na myśli z drucianej siatki, jest naprawdę dobry.

Komentarze (31)
Oskar Majster
19.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To niedługo jak w f1 nuda będzie :/ 
avatar
RECON_1
18.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Oj Tony, liczylem ze troszku inny pomysl masz, a tak wychodzi na to ze trzeba w zuzlowkach zamontowac nie dosc ze lusterka to i kierunkowskazy...moze warto sobie przypomniec jak samemu sie rywa Czytaj całość
avatar
Speedway King
17.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Posluze sie klasykiem: Czytaj całość
avatar
Pan S
17.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jeszcze ze dwa sezony i dyscyplina pójdzie się "kochać", bo te regulacje już są tak głupie że nikt tego nie ogarnia. Niech przestaną jeździć jak siurki... 
avatar
Qupashitu
17.01.2016
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Powinno być jak w lekkoatletyce, tzn. każdy ma swój tor, przesunięcie przy starcie (ten na wewnętrznym staruje dalej odsunięty), do tego hamulce, ABS, lusterka, itp. No i jeszcze jedna istotna Czytaj całość