Amortyzowane bandy w 2018 roku? Rafał Dobrucki: Jest taki projekt
Jest wielce prawdopodobne, że już za dwa lata stałe, stabilne i trwałe bandy na prostych zastąpione zostaną bandą amortyzowaną. Byłaby to przełomowa zmiana w polskim żużlu, która znacząco wpłynęłaby na poprawę bezpieczeństwa.
Wymiany band na prostych oraz ulepszenia dmuchanych paneli na łukach oczekują już od dłuższego czasu zawodnicy. Wszystko wskazuje na to, że sprawa poprawy bezpieczeństwa żużlowców nie zakończy się jedynie na projektach oraz obietnicach działaczy, ale na realnych zmianach.
- Banda amortyzowana na całej długości ma być wprowadzona w 2018 roku. Jest taki projekt. Jeśli chodzi o mocowania dmuchanych band, jeszcze nie ma skutecznego przytwierdzania ich do toru. Nie możemy zatem mówić o terminie ich wprowadzenia. W przypadku kiedy ta banda będzie amortyzowana, unikniemy takich sytuacji, jak z Jasonem Doylem czy Jarkiem Hampelem, bo banda za dmuchanymi panelami również ma być amortyzowana - informuje Rafał Dobrucki, trener młodzieżowej reprezentacji Polski.
Już w przyszłym roku na stadionach żużlowych w Polsce wymienione mają zostać bandy na wyjściach z łuku. - Jak wspomniałem, trwają pracę nad montowaniem dmuchanych band do toru albo wkopywaniem ich głębiej. Takie rozwiązanie jest w Lublinie. Tam banda pochodzi od innego producenta. Jest ona wyższa i bardziej wkopana w tor. Prawdopodobieństwo wsunięcia się pod nią zawodnika jest dużo mniejsze. Pracujemy również nad bandami z wyjścia z łuku. Wymogi na 2017 rok są takie, że ogrodzenie toru za bandą dmuchaną ma być amortyzowane w jakikolwiek sposób. Tutaj też jest kilka pomysłów oraz gotowych rozwiązań - dodaje Rafał Dobrucki.
Istnieje już kilka przykładów bezpiecznych stałych band. Jeden z pomysłów należy do szefa polskich sędziów - Leszka Demskiego. - Bardzo mocno współpracujemy z Leszkiem Demskim, szczególnie jeśli chodzi o bezpieczeństwo - kończy Dobrucki.
Mateusz Kędzierski
Obserwuj @mateusz_ked
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>