Marek Wieczorek: Mamy czystą kartę

Marek Wieczorek opowiadał m.in. o pobudkach jakie nimi kierowały przy zakładaniu klubu oraz o planowanym budżecie. Ważnym aspektem jest też fakt, że klub w przeciwieństwie do tendencji panujących w kraju, planuje zająć się szkoleniem młodzieży.

Marek Wieczorek - prezes: - Mamy czystą kartę. Zamierzamy przystąpić do twardej, męskiej rywalizacji o najwyższe miejsca w lidze. Zapowiadamy nieustępliwą walkę z wszystkimi zespołami. Mamy dość silny skład jak na II ligę i jako beniaminek nie będziemy drużyną, która będzie mocno ulegać pozostałym zespołom. Nasz zespól jest dobrze ułożony i gwarantuje walkę o najwyższe pozycje w II lidze Drużynowych Mistrzostw Polski. Mamy również zespół amatorski, który jeździ - co chciałbym podkreślić - w ośmiozespołowej lidze jako KS Speedway Polonia Piła. Wyróżniającym się w tej lidze zespołem jest ekipa z Częstochowy, ale Piła ma również swoich amatorów których chętnie będziemy oglądać na naszym stadionie przy ul. Bydgoskiej. Jest również założona szkółka żużlowa. Mamy nabór pierwszych adeptów. Jest to rocznik 1995 i 1996. Są to młodzi chłopcy, którzy po wypełnieniu odpowiednich formularzy, uzyskaniu zgody rodziców i po przejściu badań lekarskich zgłosili się do nas. Chcemy od początku szkolić młodzież, aby oprzeć klub o swoich wychowanków.

Stadion przy ul. Bydgoskiej jest przepiękny. Jest tam oświetlenie Philipsa warte - jak się domyślam - około miliona złotych, maszyna startowa, urządzenia do konserwacji toru i całe zaplecze. Szkoda nam było, że ostatnie 2-3 lata były latami posuchy i to wszystko się dewastowało. Tworząc ten żużel rozpoczęliśmy też od remontu siedzisk, których około 75 proc jest wyremontowanych. Myślę, że te kilka tysięcy miejsc siedzących jest przygotowane. Ważne też było, że w Pile były ogromne tradycje jeśli chodzi o żużel. - mówił prezes pilskiego klubu zapytany o przyczyny reaktywacji żużla w Pile.

Prezes Marek Wieczorek wspominał, że budżet klubu szacowany jest na 700 tysięcy zł., a 70 proc. jego pokrycia planowane jest ze sprzedaży biletów. Pozostałe kwota to przychody od sponsorów: Mamy około 28 pozycji w swojej ofercie reklamowej. Każda firma mała, średnia czy duża znajdzie coś dla siebie(…) Można zareklamować swoje logo na stadionie, gdzie te kilka tysięcy par oczu najprawdopodobniej będzie. Widząc profesjonalizm TV Asta widzimy, że będą to też imprezy medialne(…). Prezes pilskiego klubu wspomniał również o ogłoszeniach dźwiękowych w czasie zawodów, które również są w ofercie sponsorskiej klubu.

Źródło artykułu: