WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Kołodziej wyciąga wnioski. Pierwszy raz w karierze będzie miał trzech tunerów

Janusz Kołodziej dotąd bazował najwyżej na dwóch tunerach. W sezonie 2018 będzie miał trzech dostawców silników. Liczy, że dzięki temu nie dotknie go żaden sprzętowy kryzys. Zwłaszcza że postawił na mechaników z najwyższej półki.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
WP SportoweFakty / Jakub Brzózka / Na zdjęciu: Janusz Kołodziej w parku maszyn

W sezonie 2017 żaden z tunerów nie potrafił zrobić silnika, który sprawdzałby się idealnie w każdych warunkach. Jednostki napędowe jednego z mechaników działały wyłącznie w wysokich temperaturach, innym z kolei pasował chłód. Temperatura, stan nawierzchni, te i inne detale grały rolę.

Forma Janusza Kołodzieja, podobnie jak innych zawodników, była oczywiście odzwierciedleniem stanu parku maszyn. Nie zawsze było kolorowo. Żużlowiec Fogo Unii Leszno, podobnie jak jego mechanicy, miał swoje wzloty i upadki. Zdarzało się, że znakomity silnik gasł, bo zaświeciło mocniej słońce. Czasami udawało się temu zaradzić, wyciągając z garażu sprzęt zarośnięty pajęczynami. Nie zawsze jednak tak było. Po niektórych występach, by wspomnieć mecz fazy zasadniczej we Wrocławiu, Janusz był naprawdę mocno zdołowany. W tym roku chciałby takich sytuacji uniknąć. Dlatego będzie miał nie dwóch, lecz trzech tunerów, którzy będą robili dla niego sprzęt.

Kołodziej liczy, że dzięki jeździe na trzech mechaników, uniknie większych wpadek. Po ubiegłorocznych obserwacjach wie, jak zachowują się dane jednostki napędowe. Wie też, w jakich warunkach można ich użyć. Ponadto, ma pełną wiedzę na temat zachowania sprzętu z nowego źródła. To powinno sprawić, iż w trakcie sezonu 2018 będzie z dużą wprawą żonglował silnikami.

Najważniejsze jest to, że Kołodziej nie będzie musiał gorączkowo szukać nowych rozwiązań. Jeśli w silniku tunera X coś nie zagra, przesiądzie się na drugiego. A jeśli i tu nie będzie grało, to zostanie mu trzecia opcja. Zawodnik zminimalizował ryzyko kryzysu sprzętowego niemalże do zera. Od jego przyjaciela i menedżera, Krzysztofa Cegielskiego, słyszymy, że będzie miał silniki od tunerów z najwyższej półki. Nie zdradza nazwisk, ale z naszych informacji wynika, że prócz Jan Anderssona, z którym współpracuje od lat, będzie miał też sprzęt od Flemminga Graversena i Petera Johnsa.

ZOBACZ WIDEO Falubaz przespał okres transferowy. "Za późno się zorientowali, że trzeba działać"



Polecamy:
2018 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland - KUP BILETY >>>

Czy Kołodziej współpracując z trzema tunerami uniknie sprzętowego kryzysu w sezonie 2018?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (10):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • elvis 1
    2012 mial 2,18
    2013 mniej bo 2.07
    2014 juz 2,24
    wiec jak widac zawsze ponad kreska a te kilkanascie punktow wiecej lub mniej co roku(srednia) to w skali sezonu defekty czy tasmy równiez.
    AJ10 2015 - 2,239 2016 - 2,173 2017 - 2,012 Problem nie leży w silnikach a gdzie indziej. Może nie ma drastycznego spadku ale regres jest niepokojąco regularny.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • AJ10 0
    2015 - 2,239
    2016 - 2,173
    2017 - 2,012
    Problem nie leży w silnikach a gdzie indziej. Może nie ma drastycznego spadku ale regres jest niepokojąco regularny.
    elvis Koldi jak zawsze bedzie srednia wyzej 2,0. Uznana marka w PL żuzlu:)
    [ pokaż odpowiedzi ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • omniscient 1
    Niby nareszcie jakiś artykuł typowo żużlowy od redaktora, ale(!) cały ten obraz psuje końcówka. Cegielski nie podał nazwisk tunerów więc Ostafiński wyciągnął szklaną kulę którą nazywa ,,KULUARY" i już te nazwiska zna. Żal. Co do Janka to i tak nie ma sensu tyle pracować bo niektórzy tu na forum przewidują mu pewną kontuzję. Sami magicy.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (7)
Pokaż więcej komentarzy (10)
Pokaż więcej komentarzy (10)
Pokaż więcej komentarzy (10)