Czy warto walczyć o żużel w Warszawie? Nie wszyscy wierzą w ten projekt

Warszawskie Towarzystwo Speedwaya od lat walczy o powrót ligowego żużla do stolicy Polski. Mimo wielu problemów, nie ustaje w boju. Zdaniem ekspertów warto nie ustawać w staraniach, jednak nie każdy wróży sukces.

Radosław Wesołowski
Radosław Wesołowski
Zdjęcie z ostatniego treningu na stadionie Gwardii, który odbył się w celu sprawdzenia nawierzchni w 2010 roku Materiały prasowe / Zdjęcie z ostatniego treningu na stadionie Gwardii, który odbył się w celu sprawdzenia nawierzchni w 2010 roku.
Sprawa powrotu żużla do Warszawy nabrała tempa po zapowiedzi Tomasza Latosa, szefa Parlamentarnego Zespołu ds. Promocji Żużla. Poseł przyznał, że na miejscu stadionu Gwardii, gdzie znajduje się tor żużlowy, planuje się budowę polskiego Pentagonu. MSW odsyła do ABW, a agencja kieruje do Komendy Głównej Policji. Pomoc w rozwiązaniu sprawy zadeklarował Ryszard Czarnecki, europoseł od lat zaangażowany w lobbowanie na rzecz żużla.

Walka WTS-u Warszawa trwa już od kilku lat i mimo wielu niepowodzeń szef towarzystwa Wojciech Jankowski nie ustępuje. Zdaniem naszych ekspertów działania mają sens. - Ligowy żużel w Warszawie byłby z pewnością wartością dodaną dla całej dyscypliny. Warto walczyć o reaktywację. Myślę, że speedway w stolicy znajdzie swoje miejsce - mówi Marian Maślanka, były prezes Włókniarza Częstochowa.

Starania warszawiaków popiera również Michał Kugler, który nie ma wątpliwości w powodzenie projektu po pokonaniu machiny urzędniczej. - Jeśli udałoby się sprowadzić dobrego menedżera, który wszystko by dobrze poukładał, to znalazłoby się wielu fanów żużla gotowych do wparcia speedwaya w mieście stołecznym. Nie obawiam się również o sponsorów, nie powinno być problemu, by znaleźć firmy gotowe do pomocy i utrzymania klubu na poziomie co najmniej drugoligowym - zaznacza były wiceprezes Stali Gorzów.

Z kolei Jan Krzystyniak bardzo życzyłby sobie reaktywacji żużla nie tylko w stolicy, lecz także w innych dawnych ośrodkach żużlowych. Co do Warszawy jest jednak mocno sceptyczny. - Nie wierzę, że cokolwiek tam wypali. Pamiętam, jak to wyglądało w przeszłości. Speedway w stolicy prezentował się marnie. Jeśli jednak reaktywacja się uda, to nie mam przekonania, że będzie jakiś pozytywny wynik - uważa były żużlowiec.

Maślanka zwraca uwagę na wiele trudności, z którymi będzie się musiał zmagać klub po udanym powrocie na żużlową mapę Polski. Niemniej, inaczej niż Krzystyniak, widzi duży potencjał w stołecznej inicjatywie. - Żużel musiałby budować swoją pozycję krok po kroku. Jeśli chodzi o zainteresowanie kibiców, to Grand Prix na PGE Narodowym jest takim mocnym atutem dla reaktywacji żużla. Warszawa już wiele, czym jest speedway i należy szukać wsparcia. Warto - kończy ekspert.

ZOBACZ WIDEO Finał PGE Ekstraligi to był majstersztyk w wykonaniu Fogo Unii!


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Czy warto walczyć o ligowy żużel w Warszawie?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×