Marcel Gerhard przyjeżdża do Polski razem z córką Agostiną. Oboje będą gośćmi mechanika Mirosława Dudka, który od lat walczy o obniżenie kosztów uprawiania żużla. Dudek stoi za projektem New Speedway Formula. To za jego sprawą zawodnicy startujący w młodzieżowych turniejach Nice Cup, jeżdżą na jednakowych silnikach Jawy. W ostatnim czasie Dudek spędził wiele czasu z Gerhardem, był nawet w warsztacie mechanika w szwajcarskim Frauenfeld. Panowie przypadli sobie do gustu, dlatego Marcel pojawia się na imprezie Dudka, na którą ten zaprosił również wielu polskich mechaników, trenerów i działaczy.
Lista gości i miejsce spotkania na razie trzymane są w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że spotkanie z Gerhardem odbędzie się 10 grudnia gdzieś w polskich górach. - Agostina, w imieniu taty, ma zrobić wykład na temat silnika GTR, który skonstruował Szwajcar - mówi nam Dudek. - Muszę powiedzieć, że to bardzo mądra dziewczyna, która pomaga Marcelowi prowadzić biznes. Zna sześć języków i ma niesamowitą wiedzę na temat żużlowego sprzętu.
Zaproszeni przez Dudka goście dowiedzą się, dlaczego Gerhard wypadł poniekąd z rynku. Poznają zagadnienia technologiczne związane z silnikiem GTR. Ogólnie ma być też poruszany temat kosztów w żużlu. Wiadomo, że w ostatnich latach mocno on podrożał z powodu coraz większego wyżyłowania silników. Te nie są już tak trwałe, jak kiedyś. Wymagają też częstszych serwisów. To wszystko kosztuje. - Myślę sobie, że takie spotkanie jest nam potrzebne również z tego względu, że poza Ryszardem Kowalskim, jesteśmy na rynku tunerskim dinozaurami - komentuje Dudek. - Inna sprawa, że nasi mechanicy nie są tacy źli. Często poprawiają, oczywiście w tajemnicy, silniki zagranicznych mechaników.
W przyszłym roku Gerhard ma wprowadzić na rynek silnik w klasie 250cc. W dużym żużlu też będzie aktywny. Już wiadomo, że mocniej chce się z nim związać Janusz Kołodziej. Szansą na powrót Szwajcara do gry jest też emerytura Jana Anderssona. Szwedzki tuner już nie robi silników, a w maju 2019 roku ma zamknąć warsztat. Jego klienci już szukają nowych rozwiązań.
ZOBACZ WIDEO Ile żużlowcy wydają na opony?