Stadion bez trybuny i parku maszyn? Remont Polonii coraz bardziej śmierdzi

Siódmy stycznia przyszłego roku, to już czwarty termin składania ofert do przetargu na odbudowę bydgoskich trybun i parku maszyn. Termin opóźnia się już o dwa i pół miesiąca.

Przemysław Półgęsek
Przemysław Półgęsek
Stadion Polonii Bydgoszcz WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęciu: Stadion Polonii Bydgoszcz
Gdy ciężki sprzęt wjechał na stadion przy ulicy Sportowej bydgoscy kibice nie skrywali zdziwienia. Od wielu lat władze miasta wodziły ich za nos suchymi obietnicami renowacji obiektu, nie znajdowały one jednak odzwierciedlenia w rzeczywistości. Tym razem miało być inaczej. W połowie listopada zburzono park maszyn i trybunę na przeciwległej prostej. Od tego czasu na Polonii panuje jednak głucha cisza.

Zakres prac, które odbyły się jesienią obejmował bowiem jedynie rozbiórkę części infrastruktury. Firma, która je odbuduje miała zostać wyłoniona w osobnym przetargu. Okres składania ofert jest jednak notorycznie opóźniany. Ogłoszony w tym momencie ostateczny termin - 7 stycznia oznacza dwuipółmiesięczne opóźnienie względem pierwotnie założonego 26 października.

Jak nieoficjalnie wiadomo, powodem tego opóźnienia są rażące błędy i braki w przygotowanej przez miasto specyfikacji projektu. Część z nich była wytykana przez środowisko żużlowe już na etapie wstępnych wizualizacji. Okazywało się na przykład, że władze miasta planują wybudować niebezpieczny dla zawodników park maszyn lub zaopatrzyć parking dla zawodników w infrastrukturę dla camperów.

Choć te najbardziej rażące błędy zostały usunięte, okazało się, że projekt wciąż jest w opłakanym stanie. Na szczęście, władze miasta wzięły się za konsultacje z PZMot i PGE Ekstraligą. Poprawki w planach zostały uzgodnione we współpracy z tymi dwiema instytucjami, co pozwala wierzyć, że to koniec z odraczaniem terminów przetargu. Czy tak będzie? Czas pokaże.

Poza planowanym wcześniej remontem trybun, klub poprosił miasto o pomoc w zakupie dmuchanych band, gdyż tym, które dotychczas chroniły bydgoskich żużlowców wygasła homologacja. To właśnie dlatego Polonii przyznano licencję warunkową, a nie zwykłą. Koszt wymiany band to około 200 tysięcy złotych.

ZOBACZ WIDEO Jakub Jamróg: Był taki rok, że widziałem pięć trupów


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Czy Twoim zdaniem nowa trybuna i park maszyn staną w Bydgoszczy do końca 2019 roku?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×