Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Nice Challenge: Anglicy zachwyceni standardowymi silnikami

Pierwsza runda Nice Challenge rozegrana na torze na wyspie Wight odbiła się dużym echem w Wielkiej Brytanii. Praktycznie wszyscy zawodnicy przystąpili do nowej formuły z zainteresowaniem, a po zawodach nie kryli zadowolenia.
Dawid Borek
Dawid Borek
turniej Nice Challenge Materiały prasowe / Ian Groves / Na zdjęciu: turniej Nice Challenge

- Niezwykle ciekawa idea. Otrzymaliśmy wszyscy podobne silniki, których wcześniej w ogóle nie znaliśmy i liczyły się głównie umiejętności oraz dopasowanie do tych niestandardowych warunków - mówił po zawodach ich zwycięzca, Steve Worrall

- Według mnie było to najlepsze ściganie w tym roku na torze Isle of Wight. Pokazaliśmy, że można zrobić zawody, w których nie liczy się, kto ma najwięcej pieniędzy w portfelu, ale liczy się to, kto potrafi jeździć. Nie pamiętam, kiedy zawodnicy jeździli tutaj tak blisko siebie i kiedy mieliśmy tak dużo mijanek w trakcie jednych zawodów - zauważył Barry Bishop, promotor miejscowego klubu.

Przypomnijmy, że przed zawodami odbyło się losowanie standardowych, dwuzaworowych silników Jawy, które z Polski na Isle of Wight przywieźli Mirosław Dudek, właściciel firmy Promex oraz Wojciech Jankowski z Nice. Dodatkowo każdy z zawodników otrzymał po jednej oponie DeliTire oraz butelkę oleju Fuchs Silkolene. Dla większości zawodników to także była nowość, ale po zawodach uczestnicy zmagań wyrażali bardzo pozytywne zdanie na temat tego produktu.

ZOBACZ WIDEO Janusz Kołodziej: Rocznie żużel kosztuje mnie milion złotych

Najbardziej spektakularne akcje na torze przeprowadzał doświadczony brytyjski zawodnik, Paul Starke. Tor na wyspie Wight cechuje bardzo duże pochylenie na drugim łuku. Zawodnicy wchodzą w łuk wręcz pod górę, a następnie na wyjściu z łuku z niej zjeżdżają.

- Cieszyłem się jazdą. Dlatego udało mi się zaprezentować tak dużo mijanek. Kiedy znalazłem już właściwe ustawienia, jazda sprawiła mi niezwykłą frajdę. Można było spokojnie kontrolować motocykl i zapewnić kibicom wielkie show - zauważył Paul Starke, który w nagrodę otrzymał dodatkowo zestaw do zarządzania inteligentnym domem od Fibaro, polskiej firmy smart home, która w ubiegłym roku została wcielona do grupy Nice. Starke był nawet bardzo bliski wygrania biegu, w którym wcześniej wjechał w taśmę i w powtórce musiał wystartować 15 metrów za kolegami z toru!

Do notesów kilku brytyjskich promotorów po zawodach trafiło nazwisko 16-letniego Jasona Edwardsa. Młody Brytyjczyk imponował opanowaniem, a dzięki regularnemu punktowaniu awansował do finału, w którym zajął ostatecznie trzecie miejsce.

- W ciągu tych zawodów nauczyłem się bardzo wiele. To była bardzo cenna lekcja. Nie myślałem jeszcze o występach poza granicami, ale gdyby nadarzyła się taka okazja, chętnie skorzystałbym z możliwości startu w dalszej części cyklu - stwierdził Edwards.

W stawce zawodów znalazło się miejsce dla jednego Polaka. Tomasz Orwat zaliczył bardzo udany debiut na Wyspach Brytyjskich. - Kompletnie nie wiedziałem, czego mam się spodziewać, ale po zawodach mogę być zadowolony. Chciałbym znaleźć klub w Wielkiej Brytanii - mówił po zawodach rozpromieniony Orwat.

Kolejne rundy cyklu Nice Challenge odbędą się we wrześniu w Daugavpils i w Tarnowie.

Zobacz także:
Żużel. Plusy i minusy weekendu. Kołodzieja to i sam diabeł by nie zatrzymał. Czego Pawlicki szukał na trzecim polu?
Żużel. Tomasz Gollob wykrakał, że Janusz Kołodziej będzie wielokrotnym mistrzem Polski

Czy podoba ci się koncepcja Nice Challenge?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (8):

  • Only Retro Speedway Zgłoś komentarz
    Szkoda, że stawka była słabiutka, więc cudów nie można było się spodziewać, ale rozumiem że nie tak łatwo będzie namawiać "uznane" nazwiska do udziału w takich zawodach w
    Czytaj całość
    przyszłości, bo regularne baty w takiej formule nie będą powodem do dumy. Powinno się podjąć przygotowania by w takiej formule rozgrywać SON i SGP. SEC też można. A w lidze niech sobie zarabiają na swoich tunerskich maszynkach do zarabiania.
    • yes Zgłoś komentarz
      Ktoš walnął minusy mnie oraz trz1971 i zadowolony poszedł spać... :)
      • yes Zgłoś komentarz
        "...oraz butelkę oleju Fuchs Silkolene. Dla większości zawodników to także była nowość, ale po zawodach uczestnicy zmagań wyrażali bardzo pozytywne zdanie na temat tego produktu" -
        Czytaj całość
        reklama niby niechcący...
        • trz1971 Zgłoś komentarz
          Tak powinien wyglądać żużel. Bez drogich tunerów i losowanie silników przed zawodami. Przez wysokie koszta ten sport się nie rozwija.
          • porgomcjash Zgłoś komentarz
            Tak przy okazji IMME ostatnio myślałem, że to byłoby ciekawe urozmaicenie tych zawodów. Wszyscy na równych silnikach. Ciekawe ilu zawodników by zrezygnowało z tych zawodów na takich
            Czytaj całość
            warunkach :D
            • intro Zgłoś komentarz
              bezwzględnie powinny być dopuszczone w 2 lidze jak i n całym świecie
              • Paweł96 Zgłoś komentarz
                Ten cykl to niestety zawody dla jak to kiedys powiedział W. Gollob "żużlowych niedobitków", z Orwatem na czele. Chlopak pojechal tam mając za soba jazde przez caly sezon na ekstraligowym
                Czytaj całość
                sprzecie a tymczasem nawet nie stanal na podium w zawodach w ktorych znam tylko Worralla. Ale w Bydgoszczy nadal wierzą ze to talent, mimo ze na wlasnym torze z Poznaniem robi 1 pkt xD Ten chlopak ma team i sprzet ale niestety nie ma umiejetnosci. Kozaczy tylko na Nice i DMPJ. Juz nawet eliminacje MIMP sprowadzily go do parteru. Za rok Chojnacki bedzie szukal innego zawodnika ktorego okrzyknie wielkim talentem
                • sandacz Zgłoś komentarz
                  Oby kiedyś wszyscy żużlowcy na jednakowych śilnikach jeździli
                  Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                  ×
                  Sport na ×