Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Żużel. Najlepsze drużyny 1. LŻ zarobią ponad ćwierć miliona

Nowy sponsor tytularny i nowy kontrakt telewizyjny gwarantuje większe pieniądze w 1.lidze. Najlepsze drużyny zarobią ponad 260 tysięcy. To jakieś 5 procent więcej niż dotychczas. Prezesi są zadowoleni z wynegocjowanych warunków.
Maciej Kmiecik
Maciej Kmiecik
Na zdjęcu: Mecz Start - Wybrzeże WP SportoweFakty / Michał Szmyd / Na zdjęcu: Mecz Start - Wybrzeże

Podczas spotkania prezesów w Opolu omawiano między innymi podział pieniędzy z kontraktu telewizyjnego oraz nowego sponsora tytularnego ligi, który ma zostać ogłoszony w przyszłym tygodniu. Wiadomo, że została zakończona współpraca z firmą Nice, która przez ostatnie pięć lat była sponsorem tytularnym ligi. (Więcej o tym TUTAJ)

Dotychczas podział środków ze sponsorów i sprzedaży praw telewizyjnych odbywał się w ten sposób, że była określona stała kwota dla wszystkich klubów. Te, które awansowały do play-offów otrzymywały dodatkowe środki. Liczba meczów telewizyjnych z danego miasta również wpływała na globalny przychód dla klubów. Najlepsze mogły liczyć na około 250 tysięcy. Mniej medialne i z gorszym wynikiem sportowym na około 150 tysięcy.

W sezonie 2020 wpływy od sponsora tytularnego i sprzedaży praw telewizyjnych mają być większe o około 5 procent niż w poprzednim roku. Wychodzi na to, że najlepsi mogą otrzymać powyżej 260 tysięcy złotych. Przeciętnie będzie to 10-15 tysięcy więcej niż w sezonie 2019. Pieniądze będą dzielone według podobnego klucza jak dotychczas. Uczestnicy play-off dostaną więcej. Każda transmisja telewizyjna to także dodatkowy zastrzyk finansowy dla klubu.

Kwoty może nie powalają z nóg, ale jest to i tak postęp, a wartość marketingowa i medialna 1. Ligi Żużlowej z roku na rok wzrasta. Prezesi klubów nie narzekają. Stacje komercyjne płacą za transmisje, czego nie chciała zrobić TVP. (Więcej o tym TUTAJ)

Wpływy od sponsora tytularnego i praw telewizyjnych stanowić będą zatem od 4 do 7 procent całości budżetów klubów pierwszoligowych, które oscylują od 2,5 do 6 milionów złotych. Zdecydowana większość klubów szacuje swoje budżety na kwoty ok 3,4-3,7 miliona złotych.

ZOBACZ WIDEO Żużel. #MagazynBezHamulców. Prezes Włókniarza w ogniu pytań o Drabika, Cieślaka i Doyle'a

Czy wpływy od sponsora tytularnego ligi i praw telewizyjnych są adekwatne do poziomu sportowego 1.LŻ?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (5)
  • Wybrzeze Zgłoś komentarz
    Tilinger? a czy to nie ten ekspert od GP Bydgoszczy?
    • Angrift Zgłoś komentarz
      Czy une wiu ile kosztuje opuna do motura?Nie uzywana?
      • ROT Zgłoś komentarz
        Na waciki starczy hehe
        • sympatyk żu-żla Zgłoś komentarz
          Jak na klub 10.15 tys ,Nie żaden raritas , Klub co ma lepsze plecy więcej będzie gościć telewizja na tym stadionie będzie miał nie co lepszy zysk,Ten klub co nie będzie miał telewizji
          Czytaj całość
          na stadionie to nic nie dostanie ,Więc oglądalność spadnie przez kanał,,+,, .Nie każdemu widzowi co nie ma programów jak ,,+ ..będzie dane mu jak niegdyś przy obiadku w niedzielę oglądnąć meczyk żużlowy .Będzie oglądał inny wyczyn sportowy,
          • AMON Zgłoś komentarz
            Tylko podział na trzy ligi bez KSM i zagranicznego juniora gwarantuje rozwój ŻUŻLA w Polsce co pokazuje jak marketingowo i finansowo rozwinęła się 1 liga .
            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
            ×
            Sport na ×