Żużel. Wygrywasz albo przegrywasz. Zmiana punktacji także w Speedway of Nations

WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik i Patryk Dudek
WP SportoweFakty / Jarosław Pabijan / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik i Patryk Dudek

Nie tylko w cyklu Grand Prix w nowym sezonie dojdzie do zmian w punktacji. Światowi decydenci ogłosili, że w tym roku również w Speedway of Nations zostanie zastosowany nowy system. Wiadomo, że wyeliminuje on wyniki remisowe.

W tym artykule dowiesz się o:

Rywalizacja parowa nazwana szumnie Speedway of Nations po raz pierwszy odbyła się w 2018 roku. Nowy format spotyka się z wieloma zwolennikami, jak i wieloma przeciwnikami. Kontrowersji w zasadach, jakie obowiązują w tych mistrzostwach, nie brakuje. Światowa federacja poinformowała własnie, że w trzeciej edycji wciąż pachnącego nowością projektu dojdzie do zmiany punktacji biegowej.

Dotąd wyglądała ona standardowo i zawodnikom przyznawano kolejno: 3, 2, 1, 0 punktów. Od 2020 roku wejdzie już nowy system: 4, 3, 2, 0. Spowoduje to całkowite wyeliminowanie wyników remisowych i jeszcze bardziej podkreśli znaczenie jazdy parowej. Poprzednio przy wyniku 3:3 uprzywilejowany był duet, który dojechał do mety na drugim i trzecim miejscu, ale de facto nie zyskiwał na tym punktowo. Od teraz w takiej sytuacji bieg zakończy się rezultatem 5:4.

Zmiana ta na pewno jest z korzyścią dla tych reprezentacji, które mogą pochwalić się wyrównaną parą, a nie tych, które polegają głównie na jednym zdecydowanym liderze i to do zrozumienia chce dać szef FIM-u Jorge Viegas. - Kibice na stadionach i ci przed telewizorami powinni zobaczyć więcej taktycznej jazdy i będą mogli łatwiej śledzić całe mistrzostwa - przyznał Portugalczyk cytowany przez speedwaygp.com.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: gorąco na meczu w Rosji. Wielka bijatyka wisiała w powietrzu

- Speedway of Nations to zawody, w których zespołowa jazda jest nieodzowna i aby to nagrodzić, zmieniliśmy system punktacji. Fani będą mogli łatwiej ustalić, który kraj wygrał wyścig oraz który będzie wyżej w klasyfikacji ogólnej w przypadku równej liczby punktów i potem w finale - powiedział z kolei Steven Gould, wiceprezes i dyrektor zarządzający BSI.

Pozostałe regulacje nie uległy większym zmianom. Z wyjątkiem jednej. Od teraz w obydwu półfinałach o trzecie miejsce premiowane awansem do finałów SoN powalczą w jednym biegu kwalifikacyjnym drużyny z miejsc 3-4 po odjechaniu 21 gonitw. Wcześniej trzecia czekała na rywala z biegu, gdzie pojedynkowały się zespoły z miejsc 4-5.

Terminarz Speedway of Nations 2020:

Półfinały:
25 kwietnia - Landshut (Niemcy, Polska, Dania, Słowenia, Czechy, Francja, Włochy)
2 maja - Daugavpils (Łotwa, Rosja, Australia, Szwecja, Ukraina, Finlandia, USA)

Finał:
8-9 maja - Manchester (Wielka Brytania)

CZYTAJ WIĘCEJ:
Troy Batchelor ze spokojem o ewentualnej próbie powrotu do Grand Prix
Janusz Kołodziej z kontraktem w klubie Speedway Bundesligi

Komentarze (10)
avatar
RECON_1
15.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Wygrana punktowa przy remisie:) 
avatar
smok
14.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To zła decyzja. Zły pomysł. Sztuczny wymysł. Robienie czegoś na siłę. 
avatar
Kylie Minogue
13.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Bez sensu, po co od nowa wymyslać koło. SBP też zaczęli od 4-3-2-0 ale się nie przyjeło więc powrócili do 3-2-1-0. " Fani będą mogli łatwiej ustalić, który kraj wygrał wyścig " - jak jest remis Czytaj całość
Parablo
12.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ciekawe czy się wgle odbędą 
Nίghtmare
12.03.2020
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
@Wódka 07: Zgadzam się że śmieszne, ale są i przydadzą się jasne zasady. Jednak Polska już płynie na dzień dobry. Cóż, Bartek to nie jest zawodnik do jazdy parą. SoN mamy z głowy a innych druży Czytaj całość