Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Żużel. Kluby muszą pomyśleć o karnetowiczach. Należy im się rekompensata

W czerwcu ruszy PGE Ekstraliga, ale bez kibiców na trybunach. Będą one musiały pomyśleć, w jaki sposób udobruchać karnetowiczów. Opcji do wyboru jest kilka. - Wszystko zależy od kreatywności - mówi nam Karol Kuśka, zajmujący się marketingiem.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Tai Woffinden, Jakub Jamróg WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Tai Woffinden, Jakub Jamróg.

Zwykle kupowanie całorocznego karnetu wiąże się z profitami. Dzięki takiej wejściówce kibic nie musi się martwić kolejkami przed kasami i ma zagwarantowane swoje stałe miejsce na stadionie co tydzień.

Sprzedaż jak największej liczby karnetów to też profit do klubu, który już zimą dostaje spory zastrzyk gotówki i nie jest tak narażony na ryzyko odpływu części kibiców chociażby wskutek słabszych wyników czy rozgrywania meczu przy kiepskiej pogodzie.

Koronawirus sprawił jednak, że kluby mają problem z karnetowiczami. PGE Ekstraliga wprawdzie ruszy w czerwcu, ale przy pustych trybunach. Nie wiemy jak długo potrwa ten stan, ale może się okazać, że nawet cały sezon 2020 będzie trzeba odjechać bez kibiców. Tymczasem w niektórych ośrodkach sprzedano kilka tysięcy całorocznych wejściówek. Tak jest chociażby w Lublinie, Częstochowie czy Wrocławiu.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Jan Tomaszewski o powrocie PKO Ekstraklasy. "Musimy grać bez publiczności. Kluby nie padną"

Kibic ma prawo w tej sytuacji żądać zwrotu pieniędzy za karnet, skoro wydał grube pieniądze - często są to kwoty rzędu 300 zł lub więcej. Co zrozumiałe, w obecnej sytuacji działacze będą dążyć do tego, aby nie zwracać fanom pieniędzy, tylko zaoferować im coś innego.

- Wszystko zależy od kreatywności klubu, ale kluczem jest to, aby zaproponować kibicom inny produkt, substytut, aby ci nie czuli, że w tych trudnych chwilach tylko wspierają klub, ale także otrzymują inne realne korzyści - powiedział nam Karol Kuśka, zajmujący się sponsoringiem i marketingiem w sporcie.

- Zdecydowanie najwięcej powinno się dziać w obszarze digitalizacji. Wydaje mi się, że duży popis mogą mieć kluby które mają zidentyfikowaną bazę karnetowiczów. Ci którzy posiadają ich numer telefonu lub e-mail. Teraz to dla nich spory handicap w działaniach marketingowych - dodał Karol Kuśka.

Kluby mogą postawić na to, by kibicom posiadającym karnety na sezon 2020 dostarczać kontent premium. Mogą to być choćby materiały wideo z treningów, specjalne nagrania z zawodnikami, materiały niedostępne zwykle dla przeciętnego kibica. Wyjściem może być też uruchomienie usługi SMS i za jej pośrednictwem przekazywanie posiadaczom karnetów informacji z pierwszej ręki. W efekcie taki fan SMS-em otrzymywałby wiadomość np. o składach awizowanych na kolejny mecz.

- Podobnie w dniu meczu mogliby otrzymać dostęp do dodatkowych treści. Jeśli jakiś Klub swoich karnetowiczów obecnie jeszcze nie ma zidentyfikowanych, to do rozpoczęcia rozgrywek jest jeszcze trochę czasu, aby spróbować taką bazę stworzyć. Baza kibiców na pewno przyda się w przyszłości - ocenił Karol Kuśka.

Inne rozwiązania zdają się też podsuwać pozostałe dyscypliny sportowe, w które uderzył koronawirus. Choćby w piłkarskiej Bundeslidze, która też ma dokończyć sezon przy pustych trybunach, kluby zaczęły oferować kibicom zniżki na kolejne karnety albo też przepisanie karnetu na kolejną kampanię.

Popularne stało się też oferowanie możliwości dokonania zakupu w sklepiku klubowym na kwotę, na jaką opiewał karnet. Niektóre kluby dały też możliwość przelania kwoty, jaką powinien otrzymać z powrotem posiadacz karnetu, na organizację charytatywną.

Czytaj także:
Jest data rozpoczęcia PGE Ekstraligi
Kluby osiągnęły porozumienie z zawodnikami

Czy jako posiadacz karnetu oczekujesz jakiejś formy rekompensaty od klubu?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (21):

  • jp60 Zgłoś komentarz
    mecze bez publiki … ok ale... karnety muszą coś zapewniać ...np. każdy karnet powinien zapewniać otrzymanie kodu dającego możliwość podglądu z kamerki na stadionie... najlepiej aby
    Czytaj całość
    tak je rozmieścić by dawały przybliżoną perspektywę do zajmowanego miejsca. można stworzyć wirtualny stadion , może by się nawet znaleźli chętni na bilety do określonych miejsc … klikając swoje miejsce bierzesz przynajmniej wirtualny udział w meczu , i nawet możesz pogadać( popisać) z sąsiadem … takie tam marzenia do spełnienia ...
    • darek pe Zgłoś komentarz
      #komentarzusuniety
      • Mat.UL. Zgłoś komentarz
        W dupie mam rekompensaty.Zwrot całej sumy za karnet! Żużel bez kibiców na trybunach..okazuje się, że kibic jest gówno warty dla władz i samych zawodników!
        • Macias88Pila Zgłoś komentarz
          700 zł na najdroższy karnet VIP GOLD (w Pile tak było w zeszłym sezonie) i w zamian miałbym dostać opcję SMS z informacjami z "pierwszej ręki"? Czy te kilkanaście SMSów w
          Czytaj całość
          ciągu sezonu są warte 700 zł? Wątpię. Oczywiście, nie wątpię, żeby pan specjalista od marketingu nim nie jest, bo pewnie jest absolwentem odpowiedniej uczelni, na której skończył kierunek i specjalizację uprawniającą go, do bycia specjalistą od marketingu. Jednak, po wyżej wymienionych "propozycjach", daję w wątpliwość to, czy jest specjalistą od marketingu sportowego, a tym bardziej w sporcie żużlowym. A ja proponuję nieco zmodyfikowaną opcję z przeniesieniem karnetów, a jestem tylko magistrem politologii (specjalność: marketing polityczny). Mianowicie, osoby, które mają karnet na ten sezon, w następnym sezonie, płacą za ten sam rodzaj karnetu - 50 %, a za droższy karnet - 25 % (czyli jeśli normalny karnet kosztuje w 2020 r. 300 zł, to w 2021 r. będzie kosztować 150 zł; karnet VIP w 2020 r. 600 zł, to w 2021 r. będzie kosztować 450 zł). A kluby, które mają opcję kupowania karnetów, bezpośrednio ze strony klubowej po zalogowaniu się na swój profil, mają w ogóle jak zadbać o tego kibica, bo z automatu mogą włączyć taką opcję, jaką wymieniłem powyżej i nazwać ją "Wierny kibic [nazwa klubu] 2020". I jak? Lepsze rozwiązanie zaproponowałem, niż te SMSy i filmiki z treningów z parku maszyn?
          • WilkiDMP2025 Zgłoś komentarz
            no delikatnie to bzdury, jak zawsze!! ale np.... chcą zrobić PPV?? to karnetowicze już powinni mieć za darmo, tzn w cenie karnetu :)?!?
            • sympatyk żu-żla Zgłoś komentarz
              Do czerwca jest jeszcze sporo czasu,Widownie stadionów są obszerne .Sadzając fana od fana co 5 metrów na wolnym powietrzu,Nie licząc obsługi zawodów minimum 150 osób powinno być na
              Czytaj całość
              stadionie,Max zależało by od pojemności stadionu tu może być różnie .Takie jest moje zdanie , Zdanie rządu RP może być inne
              • simon68 Zgłoś komentarz
                Proponuje Lubelakom nie komentowac wiecej na tym portalu .Dowidzenia wszystkim :}
                • Damian Bally Zgłoś komentarz
                  do tych wszystkich sponsorów swoich klubów: stać was? spoko. nie musicie oddawać karnetów. pomagajcie klubowi. pytanie tylko czy jak Wam się powinie noga czy Wasz klub Wam pomoże! ja
                  Czytaj całość
                  straciłem prace i liczy się dla mnie każda złotówka. kupując karnet zawarłem umowę z klubem na wykonanie usługi. ja się wywiązałem - klub nie. wiec rozwiązania są dwa: albo zwrot pieniędzy albo karnet zachowuje ważność na kolejny sezon.
                  • mentikk Zgłoś komentarz
                    Trochę brednie te pomysły. Opcje dla kibica winny być do wyboru dwie: przeniesienie karnetu na kolejny sezon lub zwrot pieniędzy. Dodałbym, że po zakończeniu sezonu należałoby zaprosić
                    Czytaj całość
                    tych, którzy przenieśli swoje karnety na rok kolejny na zamknięte spotkanie z drużyną. Albo z kolejną drużyną przed sezonem 2021. Tak w ramach podziękowania i budowania dobrej relacji na linii klub-kibice. W razie wątpliwości - nie mam karnetu, kupuję bilety na mecze, jeśli z żoną mamy taką możliwość w kalendarzu, toteż nie byłbym beneficjentem takiego rozwiązania. Uważam jednak, że kibic, który w ciemno zapłacił ten "abonament" i dostanie umówionej usługi powinien zostać za tę niedogodność wynagrodzony. I nie żadnymi smsami, czy awizowanymi składami...niech to będzie coś, co faktycznie odczuje jako plus od klubu...
                    • Jan Biegacz Zgłoś komentarz
                      Kluby nikomu nie robią łaski i kasę muszą oddać. Artykuł chyba miał na celu próbę odpowiedzi na pytanie co zrobić, żeby ludzie zdecydowali się zrezygnować ze ze zwrotu pieniędzy.
                      Czytaj całość
                      Karnet na przyszły sezon plus coś co starał się nam przekazać autor. Wyszło tak, że większość czytających jest na pełnym w...wie. Niepotrzebnie. Specustawa reguluje to wszystko.
                      • marcin1ja1 Zgłoś komentarz
                        Wytknięty przeze mnie błąd z artykułu poprawiony i w ramach podziękowania usunięty komentarz. Jakie to dojrzałe.
                        • Patryk Ptrkmdg Zgłoś komentarz
                          Nic mądrego nie przeczytałem. A to co autorom artykułu się wydaje mogą sobie pod poduszkę schować albo na pudelku publikować.
                          • krakowska49 Zgłoś komentarz
                            Guwniarski artykuł jeczcze kasują posty co za świństwo jak za stalina jak nie po naszemu to zlikwidować.nie tędy droga kiciarze .Za karnety trzeba oddać kasę ludziom!
                            Zobacz więcej komentarzy (8)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×