W chwili obecnej w Elitserien startuje osiem drużyn: Lejonen Gislaved, Rospiggarna Hallstavik, Indianerna Kumla, Dackarna Malilla, Piraterna Motala, Vargarna Norrkoeping, Vastervik oraz Elit Vetlanda. Przed sezonem z powodu kłopotów finansowych z ligi wycofało się Hammarby Sztokholm, a w trakcie jego trwania zbankrutowała Smederna Eskilstuna. Zamknięcie rozgrywek ma spowodować, że kluby nie będą musiały oferować żużlowcom tzw. wirtualnych kontraktów w obawie przed spadkiem do Allsvenskan (odpowiednik polskiej I ligi).
- Wystarczająco długo rozmawialiśmy na ten temat, a teraz przyszedł czas na działania. Podczas ostatniego spotkania zarządu podjęliśmy szereg decyzji i zdajemy sobie sprawę z tego, że część z nich jest dość kontrowersyjna. Nie możemy jednak siedzieć z założonymi rękami, kiedy po przejrzeniu półrocznych sprawozdań finansowych klubów stwierdzamy, że nie wyglądają one zbyt dobrze. Wierzymy jednak, że dzięki tej decyzji cała sytuacja się uspokoi - powiedział Per Westling, sekretarz generalny SVEMO.
W listopadzie odbędzie się zebranie zarządu SVEMO poświęcone nowemu kształtowi Elitserien. Podczas spotkania członkowie zarządu szwedzkiej federacji motocyklowej będą dyskutować o długości zamknięcia rozgrywek, liczbie drużyn w zreorganizowanej lidze oraz o zlikwidowaniu okienka transferowego.