Jeszcze nigdy dotąd wyprawa polskich himalaistów nie spotkała się z takim zainteresowaniem. Zmagania wspinaczy dowodzonych przez Krzysztofa Wielickiego okazały się rekordowe. Praktycznie pod każdym względem.
Najnowsze dane przedstawiające poziom zaangażowania Polaków na Facebooku, w lutym 2018, pokazują jasno, że walka o pierwsze zimowe wejście na K2 interesowała nas w sposób wyjątkowy. Awans profilu Polskiego Himalaizmu Zimowego aż o 654 miejsc (na piątą lokatę w zestawieniu), a Adama Bieleckiego o 628 robią wrażenie.
Dane zaprezentowane przez Sotrender potwierdzają słowa rzecznika prasowego wyprawy. - Zainteresowanie było niesamowite i przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Ze wstępnym raportów wiemy, że liczba potencjalnych kontaktów z tematem wyniosła około ćwierć miliarda. O wyprawie mówiono na wszystkich kontynentach - przyznał Michał Leksiński.
Oto lutowy raport Facebook Trends Polska.
Polska wyprawa na #K2 angażowała Polaków również na Facebooku. @AdamTheClimber @PolskieHimalaje #K2dlaPolaków wysoko w lutowym raporcie #FacebookTrends https://t.co/Au9uAJP9uj pic.twitter.com/eygpC8UhGO
— Sotrender (@sotrender) 24 marca 2018
Przypomnijmy, że ekipa kierowana przez Wielickiego starała się jako pierwsza w historii dokonać zimowego wejścia na K2 (8611 m n.p.m.). Jedyny, niezdobyty o tej porze roku ośmiotysięcznik na świecie. Polacy przez 80 dni próbowali okiełznać tę górę. Bez sukcesu. 19 marca 2018 wrócili do kraju.
ZOBACZ WIDEO: Denis Urubko o samotnym ataku na K2: "Nie chciałem, żeby ktoś mnie ratował, jak będą problemy"