Nowy sezon F1 skrócony o jeden wyścig. Zapadła oficjalna decyzja
We wtorek Formuła 1 przedstawiła zmodyfikowany kalendarz na sezon 2023. Ostatecznie będzie on składał się z 23 rund. Kampanię skrócono w związku z odwołaniem GP Chin, za które nie znaleziono zastępstwa.
Formuła 1 pozostawiła sobie otwartą furtkę i nie wykluczała, że GP Chin zostanie zastąpione innym wyścigiem. Od początku był z tym jednak kłopot. Na miejsce w kalendarzu liczyli organizatorzy GP Portugalii, co jednak rodziło problemy natury logistycznej.
Sprzęt F1 musiałby zostać przetransportowany z Australii, gdzie dojdzie do wyścigu pod koniec marca, do Europy, a następnie musiałby trafić do Azerbejdżanu. W Baku zaplanowano bowiem kolejny wyścig, który zgodnie z planem ma się odbyć pod koniec kwietnia. Na dodatek w terminie 16 kwietnia na portugalskim torze Portimao zaplanowano wyścig długodystansowych mistrzostw świata WEC, więc ten musiałby zostać przełożony, aby tego dnia na tym obiekcie mogła pojawić się Formuła 1.
Szefowie F1 mieli kilka pomysłów na rozwiązanie problemu. Jednym z nich była zamiana terminów między GP Azerbejdżanu a GP Portugalii, ale Azerowie nie chcieli słyszeć o takim scenariuszu, tłumacząc to sporą liczbą sprzedanych biletów.
Innym rozwiązaniem byłaby organizacja GP Turcji w miejsce GP Chin, bo ta lokalizacja była znacznie korzystniejsza dla F1 ze względu na bliską odległość między Stambułem a Baku. Jednak oferta finansowa złożona przez Turków nie była zbyt atrakcyjna m.in. ze względu na trwający w tym kraju kryzys gospodarczy.
W międzyczasie do gry powrócili Chińczycy, bo liczne protesty tamtejszej ludności sprawiły, że Pekin zaczął odchodzić od polityki "zero COVID" i był gotów poluzować restrykcje sanitarne dla personelu F1. Jednak ostatecznie wszelkie rozmowy zakończyły się fiaskiem, w efekcie czego sezon 2023 będzie krótszy o jedną rundę niż planowano i składać się będzie z 23 wyścigów.
Lp. | Data | Wyścig | Tor |
---|---|---|---|
1. | 5 marca | GP Bahrajnu | Sahkir |
2. | 19 marca | GP Arabii Saudyjskiej | Dżudda |
3. | 2 kwietnia | GP Australii | Melbourne |
4. | 30 kwietnia | GP Azerbejdżanu | Baku |
5. | 7 maja | GP Miami | Miami |
6. | 21 maja | GP Emilia Romagna | Imola |
7. | 28 maja | GP Monako | Monte Carlo |
8. | 4 czerwca | GP Hiszpanii | Barcelona |
9. | 18 czerwca | GP Kanady | Montreal |
10. | 2 lipca | GP Austrii | Spielberg |
11. | 9 lipca | GP Wielkiej Brytanii | Silverstone |
12. | 23 lipca | GP Węgier | Budapeszt |
13. | 30 lipca | GP Belgii | Spa-Francorchamps |
14. | 27 sierpnia | GP Holandii | Zandvoort |
15. | 3 września | GP Włoch | Monza |
16. | 17 września | GP Singapuru | Marina Bay |
17. | 24 września | GP Japonii | Suzuka |
18. | 8 października | GP Kataru | Losail |
19. | 22 października | GP USA | Austin |
20. | 29 października | GP Meksyku | Mexico City |
21. | 5 listopada | GP Sao Paulo | Interlagos |
22. | 18 listopada | GP Las Vegas | Las Vegas |
23. | 26 listopada | GP Abu Zabi | Yas Marina |
Czytaj także:
Williams zwiąże się z gigantem paliwowym? Firma zapowiada ważny komunikat
Wszystko jasne ws. Hamiltona? Wyciekły szczegóły nowej umowy