Francja wypowiada wojnę papierosom. Problem dla... Formuły 1

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Lando Norris
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: Lando Norris

Francja postanowiła zaostrzyć przepisy dotyczące reklamy wyrobów tytoniowych. Od 11 lipca zakazana będzie promocja papierosów w telewizji. Oznacza to spory problem dla F1, gdyż w wielu materiałach archiwalnych nie brakuje marek tytoniowych.

W tym artykule dowiesz się o:

O sprawie jako pierwszy poinformował "L'Equipe". Dziennik napisał, że nowe francuskie regulacje sprawiają, że Formuła 1 w swoim serwisie internetowym oraz usłudze streamingowej F1 TV musi zablokować materiały archiwalne. Jest to spowodowane tym, że przez lata firmy tytoniowe ochoczo promowały się przez królową motorsortu, a na większości bolidów można było zobaczyć ich loga.

Nowe przepisy wejdą w życie 11 lipca. Użytkownicy F1 TV najprawdopodobniej stracą też dostęp do analiz prowadzonych przed i po wyścigu. Wynika to z faktu, że często wykorzystywane są w nich nagrania archiwalne z przeszłości, na których widnieją reklamy tytoniu.

Francuzi postanowili wypowiedzieć wojnę wyrobom tytoniowym. "L'Equipe" przypomina, że za sprawą nowych regulacji całkowicie zabroniona jest bezpośrednia lub pośrednia promocja papierosów i publikowanie jakichkolwiek reklam produktów tytoniowych.

ZOBACZ WIDEO: "Prosto z Euro". Michał Listkiewicz ocenił występ Polaków

Nie wiadomo, jak nowe prawo we Francji wpłynie na materiały prezentowane na żywo. Problematyczny dla F1 może być McLaren. Zespół z Woking jest sponsorowany przez British American Tobacco. Wprawdzie brytyjska ekipa wprost nie reklamuje tytoniu, ale na jej bolidach znajdują się hasła kampanii promującej "bezdymny świat" i zachęcające do korzystania z elektronicznych papierosów.

Utrata dostępu do części materiałów archiwalnych poskutkowała tym, że Formuła 1 postanowiła obniżyć cenę pakietu F1 TV we Francji, aby nieco zrekompensować tamtejszym kibicom braki.

"L'Equipe" jest przekonane, że nowe przepisy nie wpłyną na transmisje wyścigów w F1 TV oraz stacji Canal+, która posiada prawa do królowej motorsportu na terenie Francji.

Czytaj także:
- Jednak zostanie w F1? Chińscy sponsorzy płacą fortunę
- Wiemy, co zawiodło w aucie Kubicy. "Pozostaje żal"

Źródło artykułu: WP SportoweFakty