WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: pierwsze wnioski dotyczące nowej aerodynamiki. "Pomaga, ale problemem są opony"

Pierwsi kierowcy zdecydowali się wypowiedzieć na temat nowej aerodynamiki. Romain Grosjean uważa, że rozwiązanie okazało się skutecznie, ale problemy z wyprzedzaniem są nadal. - Problemem są opony - powiedział Francuz.
Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Romain Grosjean w barwach Haasa

Romain Grosjean ma za sobą fatalny wyścig. Francuz zmuszony był wycofać się z rywalizacji w Australii po nieudanym pit-stopie. W samochodzie kierowcy Haasa znalazła się wadliwa nakrętka koła.

Grosjean zdążył jednak wyciągnąć wnioski i uważa, że uproszczona aerodynamika pomaga w wyprzedzaniu. - Jest lepiej niż było - powiedział.

- Jechałem tuż za Kevinem Magnussenem. Nowe przepisy spowodowały, że łatwiej jest śledzić samochód przed sobą. Niestety, opony są nadal tak słabe jak były. Jeśli jedzie się na limicie, to się ślizgają. Wyprzedzania więc nadal jak nie było, tak nie będzie. To główny problem - wyjaśnił Francuz.

Czytaj także: Vettel nie stracił pewności siebie

Na temat nowej aerodynamiki wypowiedzieli się także inni kierowcy. - Było trochę akcji na torze. Wydaje mi się, że głównie z powodu DRS, a nie zmian. To moje pierwsze odczucia. Nadal było dosyć ciężko jechać za autem z przodu - powiedział Carlos Sainz.

Czytaj także: Charles Leclerc pomaga Ferrari

- Przez jakiś czas poruszałem się za Strollem i niemal wpadłem na niego w zakrętach jeden i trzy. Rok temu to byłoby niemożliwe. Może faktycznie sytuacja się nieco poprawiła. Samochody nadal są szybkie, ale tak naprawdę to od siły docisku zależy czy wyprzedzanie jest możliwe - wyjaśnił kierowca McLarena.

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk o dramatycznym wypadku Kubicy: W głowie kołatały się najgorsze myśli

Czy uważasz, że nowe przepisy zdadzą egzamin?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
gpblog.com

Komentarze (1):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Ricciardo 0
    Nikt nie powinien mieć co do tego wątpliwości, że gdyby producent opon chciał lub dostał takie wytyczne, to wyprodukowałby takie, na których cały wyścig by jechali ze świetną przyczepnością. Ale gdzie wtedy byłyby te dodatkowe czynniki wpływające na przebieg rywalizacji? o sensie pit stopu nie mówiąc.
    Pytanie jakie jedynie się nasuwa, czy z tymi oponami nie przesadzają w drugą stronę? A co się zaś tyczy nowych zmian w aerodynamice, to jakieś poważniejsze odpowiedzi będzie można sformułować dopiero po kilku wyścigach, gdyż na torze w Melbourne, cokolwiek nowego by nie wprowadzać, tak jak wyprzedzało się ciężko, tak nieprędko może się to zmienić.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×