WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Haas odpowiada na krytykę Williamsa. "Chcą ułatwić sobie zadanie"

- Przecież każdy może przyjąć nasz model pracy i zostać "zespołem B" - mówi Gunther Steiner. Szef Haasa w ten sposób odpowiada na krytykę ze strony Williamsa i Renault. Obu zespołom nie podoba się sojusz Amerykanów z Ferrari.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
WP SportoweFakty / Katarzyna Łapczyńska / Na zdjęciu: Pietro Fittipaldi za kierownicą Haasa

Williams i Renault są wielkimi wrogami Haasa w Formule 1. Amerykański zespół dysponuje niewielkim budżetem, zatrudnia wąskie grono pracowników, a potrafi stworzyć konkurencyjny samochód. Wszystko za sprawą sojuszu z Ferrari i kupowania gotowych części w fabryce w Maranello.

Szefowie Williamsa i Renault naciskają na Liberty Media, aby takie praktyki były zakazane w F1 począwszy od roku 2021, kiedy to zaczną obowiązywać nowe przepisy. Na krytykę ze strony Brytyjczyków i Francuzów odpowiedział Gunther Steiner.

Czytaj także: Luca di Montezemolo uderzył w Fernando Alonso

- Wybraliśmy ten model współpracy, bo regulamin na to pozwala. Jak widać, sprawdził się on w przypadku nowych ekip. W innym przypadku nie miałyby one szans i perspektyw po dołączeniu do F1. Po co to zmieniać? Przecież każdy może przyjąć nasz model pracy i zostać "zespołem B". Jednak to nie jest tak, że mówię im, co powinni zrobić - powiedział szef Haasa w rozmowie z "Auto Week".

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Szanse Roberta Kubicy w zespole Williamsa? Musimy zejść na ziemię

Włoch nie ukrywa, że nie podoba mu się lobbing konkurencji na rzecz zakazu sojuszu w F1. - Chcą nam coś zabrać, aby nas skrzywdzić, a równocześnie ułatwić sobie zadanie - dodał.

Steiner podkreślił, że Ferrari równie blisko współpracuje z Alfą Romeo, a to nikomu nie przeszkadza. - Nikt nie może powiedzieć, że nie ma tam wymiany informacji. Przecież Simone Resta, obecny szef techniczny Alfy Romeo, przeszedł do tego zespołu prosto z Ferrari. Nawet nie odbywał urlopu ogrodniczego. To oznacza, że oba zespoły wiedzą sporo o sobie nawzajem i mogą podzielić się obowiązkami - zauważył szef Haasa.

Czytaj także: Mick Schumacher przetestuje Ferrari

Na sojusze w F1 zdecydowały się tez inne teamy. Mercedes blisko współpracuje z Racing Point, zaś Red Bull Racing zapewnia części do samochodów Toro Rosso. W obecnej stawce jedynie Williams, Renault i McLaren nie mogą liczyć na pomoc większych "braci".

Czy popierasz ideę funkcjonowania "zespołów B" w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (1):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Kri100 0
    F1 staje się antysportem, gdzie kierowcy i innowacje przestają mieć znaczenie, liczy się interes korporacji.
    wisus54 Skoro istnieje w F1 klasyfikacja konstruktorów to istnienie zespołów B powoduje że jest ona bez sensu. Zawsze ten co korzysta z dwóch źródeł informacji jest w pozycji uprzywilejowanej. To boks w wydaniu dwóch na jednego.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • wisus54 1
    Skoro istnieje w F1 klasyfikacja konstruktorów to istnienie zespołów B powoduje że jest ona bez sensu. Zawsze ten co korzysta z dwóch źródeł informacji jest w pozycji uprzywilejowanej. To boks w wydaniu dwóch na jednego.
    [ 1 komentarz w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×