F1: rywalizacja Vettela z Leclercem dobra dla Ferrari. "W zespole musi istnieć duch walki"

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel i za nim Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel i za nim Charles Leclerc

Początek sezonu w F1 pokazał, że Ferrari mogło popełnić błąd mianując Sebastiana Vettela liderem zespołu. Charles Leclerc wydaje się być bowiem szybszym kierowcą od Niemca. Szef ekipy dostrzega jednak pozytywy tej sytuacji.

Mattia Binotto na lutowej prezentacji Ferrari powiedział wprost, że Sebastian Vettel będzie liderem zespołu w początkowej fazie sezonu, a Charles Leclerc będzie musiał poświęcić się na rzecz starszego kierowcy. W efekcie już w pierwszym wyścigu w Australii zespół zastosował team orders i zabronił Monakijczykowi wyprzedzać Niemca.

W Bahrajnie 21-latek zignorował polecenie zespołu i wyprzedził Vettela. Leclerc jechał po pewną wygraną na torze Sakhir, ale na dziesięć okrążeń przed metą w jego samochodzie doszło do usterki.

Czytaj także: Williams zwiększył przychody 

- Zarządzanie kierowcami to wyzwanie. Jestem teraz szefem zespołu i to zadanie należy do mnie. Wcześniej tego nie było. Myślę jednak, że walka Vettela z Leclercem to coś dobrego. W zespole musi istnieć odpowiedni duch walki - powiedział Binotto w rozmowie z niemieckim "Speed Week".

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Szanse Roberta Kubicy w zespole Williamsa? Musimy zejść na ziemię

Włoch, który zimą został awansowany ze stanowiska dyrektora technicznego na szefa Ferrari, ma twardy orzech do zgryzienia. Vettel również nie pomaga mu swoimi wybrykami na torze. W Bahrajnie 31-latek po raz kolejny w dość prostej sytuacji wykręcił "bączka" i pozbawił się szansy walki o podium.

- Dla kierowcy ważne jest, aby mieć wsparcie zespołu. Robimy wszystko, by Sebastian czuł się dobrze w Ferrari. Jednak w mojej opinii, jeszcze ważniejszy jest samochód i jego konkurencyjność. Gdy masz szybkie i sprawne auto, to wszystko staje się łatwiejsze - dodał Binotto.

Czytaj także: Ferrari uratowało silnik Leclerca

Vettel po wyścigu w Bahrajnie miał okazję testować model SF90 na torze Sakhir. Przejechał spory dystans, co miało mu pomóc w lepszym zrozumieniu maszyny. Ma to zaprocentować podczas kolejnego Grand Prix Chin.

- Zrobiliśmy krok naprzód w Bahrajnie w porównaniu do Australii. Nie miałem jednak takiego czucia maszyny jak w testach w Barcelonie. Tam mogłem robić, co chciałem. W testach zgromadziłem jednak cenne dane i powinny być przydatne przed wyścigiem w Chinach - podsumował Vettel.

Komentarze (2)
avatar
Esfand
5.04.2019
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
"rywalizacja Vettela z Leclercem dobra dla Ferrari. W zespole musi istnieć duch walki" Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.