WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: zagrożenie ze strony Ferrari ciągle realne. Włosi mogą opuścić Formułę 1

Ferrari uważa, że nadal istnieje "długa lista tematów", które muszą zostać rozwiązane zanim zespół podejmie decyzję o rywalizacji w Formule 1 po sezonie 2020. W roku 2021 w królowej motorsportu ma dojść do rewolucji.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel za kierownicą Ferrari

Liberty Media chce znacząco zmienić obraz Formuły 1 w roku 2021. Właścicielowi F1 zależy na tym, aby wyrównać rywalizację, a chce dokonać tego poprzez zmianę systemu nagród oraz nowe przepisy techniczne. Odebranie przywilejów gigantom w postaci Mercedesa czy Ferrari nie będzie jednak łatwe.

Zespoły poznały zapis regulacji pod koniec marca i chociaż czasu na to, by osiągnąć porozumienie jest niewiele, to negocjacje wcale nie zmierzają ku końcowi.

Czytaj także: Racing Point coraz bliżej Mercedesa

- Nie mamy wiele czasu, ale najważniejsze jest dla nas to, że podpisane umowy są właściwe. Będziemy kontynuować rozmowy z FIA i F1. Mamy długą listę tematów. Musimy omówić kwestie zarządzania, przychodów, limitów finansowych, przepisów technicznych, standaryzacji. Sporo tego - powiedział "Motorsportowi" Mattia Binotto, szef Ferrari.

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Szanse Roberta Kubicy w zespole Williamsa? Musimy zejść na ziemię

Włoch wierzy, że uda się jednak wypracować kompromis i jego zespół nie będzie musiał opuszczać F1. - To, że lista problemów jest długa nie oznacza, że jesteśmy daleko od porozumienia. Jestem pozytywnie nastawiony do dyskusji, jaka się toczy w tej chwili. Jestem optymistą, znajdziemy odpowiednią równowagę - dodał.

Czytaj także: Williams może faworyzować Russella 

Jedna z opcji branych pod uwagę przez zespoły to przedstawienie przepisów w grudniu. Wprawdzie byłoby to naruszenie Kodeksu Sportowego FIA, który nakazuje ogłoszenie nowych norm do końca czerwca 2019 roku, ale właściciele F1 widzą pozytywy tego rozwiązania. Większe zespoły nie wykorzystałyby swojej przewagi finansowej i nie uciekłyby aż tak mniejszym graczom podczas prac nad konstrukcjami na sezon 2021.



Oglądaj Grand Prix Monako F1 na żywo w WP Pilot!

Czy Ferrari opuści Formułę 1 po sezonie 2020?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (4):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Helik 0
    Kurcze zobaczyć znowu kilka innych zespołów ze starych czasów - Benetton(chociaż już go nie ma), ponownie Lotusa, Tolemana, czy BMW... mniejsze koszty, więcej zespołów.. wiem, nie ma ich prawie, ale nowi by się znaleźli. Było by barwnie i ciekawie.. a jak by wrócili do V12.. lub chociaż V8... mniam
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • geniusz1234 0
    Brawa dla tych co mysla, ze bedzie ciekawiej jak odejdzie Merc i Ferrari. Wtedy RedBull zdominuje wszystko. Druga sprawa odejscie tak poteznych zespolow to ogromna strata dla Formuly 1
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Przemysław Korzeb 1
    Jak by nie było Mercedesa i Ferrari te wyścigi były by ciekawsze - F1 na pewno na tym nie straci. To jest obecnie nudne oglądałem wyścigi i tylko przypadek w tym przypadku na szczęście decyduje o tym że jest ciekawie bo inaczej falki. Niestety ale jest zbyt duża różnica między tymi dwoma zespołami a resztą stawki, o wiele ciekawiej było gdy były chociaż 3 teamy, tak było gdy jeździło Ferrari, Mercedes i RedBull - teraz jest lipa.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×