WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: Grand Prix Francji. Robert Kubica nie ma sobie nic do zarzucenia. "Jest satysfakcja, że pojechałem dobrze"

- Gdyby nie patrzeć na czasy, to wyczucie samochodu było dobre - powiedział Robert Kubica po kwalifikacjach do Grand Prix Francji. Polak podkreślił, że nie ma sobie nic do zarzucenia, mimo sporej straty do czołówki F1.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica

Robert Kubica zajął ostatnie miejsce w kwalifikacjach do Grand Prix Francji. Polak przez cały weekend na torze Paul Ricard odstaje tempem od rywali, ale po zakończeniu czasówki starał się szukać pozytywów. Zwłaszcza, że wskutek kary dla Daniiła Kwiata i George'a Russella, kierowca Williamsa powinien w niedzielę ustawić się na 18. polu startowym.

- Było całkiem nieźle. Gdyby nie patrzeć na czasy, to wyczucie było dobre. Moje okrążenie też było w porządku, ale mało to zmienia. Przynajmniej jest satysfakcja, że pojechałem dobre okrążenie. Tyle że nawet to nie pomaga, by zbliżyć się do George'a Russella - zauważył Kubica w rozmowie z Eleven Sports.

Czytaj także: Wypadek Jakuba Przygońskiego we Włoszech

We Francji panują bardzo wysokie temperatury, przez co większość kierowców narzeka na zachowanie ogumienia Pirelli. - Opony są takie same dla wszystkich. Im masz mniej przyczepności samochodu, tym masz większe problemy z oponami. To nie jest tak, że tylko my mamy takie kłopoty. Nie mamy tu innych zjawisk, niż na pozostałych torach. Ogumienie zachowuje się tak samo jak do tej pory - wyjaśnił Kubica.

ZOBACZ WIDEO: Kubeł zimnej wody wylany na Roberta Kubicę. Mówi o "mniejszej przyjemności"



W trakcie sesji kwalifikacyjnej Kubica narzekał na podsterowność swojego samochodu. Polak starał się wytłumaczyć dziennikarzom na czym polega problem związany z modelem FW42.

- Gdy mamy zimny samochód, to zachowuje się kompletnie inaczej, niż po przejechaniu dwóch okrążeń. Różnica w balansie jest wtedy spora. Później to się poprawiło. Jednak od dłuższego czasu, gdy skręcam, to tracę przyczepność przodu pojazdu. W pierwszym sektorze auto było podsterowne. Im mniej mamy docisku na przodzie, tym trudniej dogrzać opony - stwierdził Kubica.

Czytaj także: Williams nie traci nadziei na punkty

Kubica ma przy tym świadomość, że mimo zadowolenia z jazdy, jego tempo na Paul Ricard pozostawiało sporo do życzenia. - Nie mogę sobie nic zarzucić, ale strata jest spora - podsumował.

Czy Robert Kubica ukończy Grand Prix Francji przed Georgem Russellem?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (8):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • prorok 1 0
    Kubica miej trochę honoru i daj sobie spokój z jazdą , a jak nie to zmień zespól bo w Wiliamsie nic nie ośiągniesz .
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Robisz 0
    Dzięki za dyskusję,faktycznie nie ma sensu jej kontynuować.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • obiektywny 1
    Cyt.: "Większość z krytykantów,nawet migacza nie potrafi wrzucić przed hamulcem", gdzie tu jest o zamiarze skrętu? Natomiast jeśli chodzi o używanie kierunkowskazów (sygnalizowanie ZAMIARU skrętu lub zmiany pasa) czy ruszanie ze świateł to temat na dłuższą dyskusję i nie w tym miejscu!
    Robisz Drugi raz odpowiadam...poprzedni post nie przeszedł-śmieszne.Uproszczę:)-najpierw zamiar skrętu sygnalizujemy migaczem,po tym hamulec i skręt.Uogólniam oczywiście i chodzi głównie o jazdę po mieście.Chyba sobie kolega nie wyobrażał,że piszę o włączaniu migacza tak dla hecy przed hamowaniem.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (5)
Pokaż więcej komentarzy (8)
Pokaż więcej komentarzy (8)
Pokaż więcej komentarzy (8)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×