F1: legendarne Ferrari wystawione na sprzedaż. Pierwsze, którym jeździł Michael Schumacher

Niebywała gratka dla milionerów i fanów Formuły 1. Na sprzedaż trafił właśnie model Ferrari z 1995 roku, którym jeździł sam Michael Schumacher. Ma wyjątkową wartość, bo to pierwsza maszyna włoskiej ekipy, w której zasiadł Niemiec.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Michael Schumacher Newspix / Piotr Nowak / Na zdjęciu: Michael Schumacher
Michael Schumacher trafił do Ferrari w sezonie 1996. Włoski zespół uczynił z niego najbardziej utytułowanego kierowcę w historii F1. Jednak zanim "Schumi" zaczął się regularnie ścigać dla teamu z Maranello, pod koniec 1995 roku przetestował model 412 T2. Do jazd doszło na torach w Fiorano i Estoril.

To właśnie tą maszyną w sezonie 1995 ścigali się Gerhard Berger oraz Jean Alesi. Miała ona opinię niezwykle wydajnej, ale przy tym kapryśnej i awaryjnej. Schumacher już pierwszego dnia testowego za kierownicą tego Ferrari był w stanie wykręcić lepsze czasy od Bergera, prezentując swój olbrzymi talent.

Czytaj także: Red Bull wykluczył transfer Sebastiana Vettela

Teraz model 412 T2 trafił na sprzedaż. Został odrestaurowany przez Ferrari i posiada certyfikat autentyczności wydany przez fabrykę w Maranello. Włosi gwarantują tym samym, że jest zbudowany z takich samych części jak przed laty, gdy siedział w nim Schumacher.

ZOBACZ WIDEO F1. Czy Robert Kubica ma szansę na udział w wyścigu w sezonie 2020? Ekspert rozwiewa wątpliwości

T412 T2 wyposażony jest w 3-litrowy silnik Ferrari, który dysponuje mocą 600 KM i momentem obrotowym 17 000, a także sześciobiegową półautomatyczną skrzynią biegów. W sezonie 1995 ta konstrukcja dała tylko jedno zwycięstwo włoskiej ekipie, ale Schumacher po pierwszym teście miał powiedzieć, że za kierownicą T412 T2 zostałby mistrzem świata.

Samochód Ferrari najpierw trafi na specjalny pokaz samochodów zabytkowych w Paryżu, a następnie zostanie przetransportowany do domu aukcyjnego w Londynie.

Cena? Trudno ją oszacować, ale najbardziej legendarne pojazdy ze sporym znaczeniem dla historii F1 potrafią kosztować miliony. Gdy w grudniu 2019 roku zlicytowano model F2002, którym również ścigał się Michael Schumacher, nabywca zapłacił za niego aż 6,6 mln dolarów.

Czytaj także: Kubica edukuje najmłodszych jako "dobry kierowca"

Schumacher, choć trafił do Ferrari w roku 1996, na pierwszy tytuł mistrzowski w barwach włoskiego zespołu musiał czekać do sezonu 2000. Wraz z nim był niepokonany aż do końca roku 2004. Dopiero w kolejnej kampanii jego dominację przełamał Fernando Alonso z Renault. "Schumi" po raz pierwszy karierę w F1 zakończył po sezonie 2006. Później, w roku 2010, wrócił do stawki jako kierowca Mercedesa i startował w nim przez trzy lata.

Model Ferrari 412 T2 na torze:

Czy Michael Schumacher to największy kierowca w historii F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×