Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1. GP Austrii. Protest Red Bulla odrzucony. Mercedes może korzystać z DAS

Późno w nocy sędziowie podjęli decyzję, że system DAS w bolidzie Mercedesa jest zgodny z regulaminem i zespół może z niego korzystać w GP Austrii i całym sezonie 2020. Tym samym odrzucony został protest Red Bull Racing.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Valtteri Bottas Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Valtteri Bottas

W piątkowy wieczór Red Bull Racing  złożył protest przeciwko Mercedesowi. "Czerwone byki" przystąpiły do działania, po tym jak niemiecki zespół w treningach przed GP Austrii skorzystał z systemu DAS. Ekipa z Milton Keynes uznaje patent umożliwiający zmianę zbieżności kół w trakcie jazdy za sprzeczny z regulaminem.

Oprotestowanie bolidów Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa na nic się zdało. Po kilku godzinach narad sędziowie poinformowali, że DAS jest zgodny z regulaminem. Tym samym Mercedes może nadal z niego korzystać w GP Austrii i całym sezonie 2020.

"Sędziowie uznają, że DAS jest częścią układu kierowniczego" - czytamy w komunikacie FIA i to zdanie jest kluczowe. Zgodnie z regulaminem, zakazana jest bowiem jakakolwiek ingerencja w pracę zawieszenia w momencie, gdy bolid się porusza. Skoro jednak Mercedes skonstruował DAS w taki sposób, że jest on częścią układu kierowniczego, to nie może być mowy o łamaniu przepisów F1.

Zadowolony z werdyktu sędziów jest Toto Wolff. - Uważamy, że jesteśmy po właściwej stronie mocy. Było sporo rozmów na ten temat, wymienialiśmy się informacjami z FIA. Kontrowersje i różne oceny nowinek technicznych zawsze były częścią F1. Można się nawet było spodziewać jakichś zastrzeżeń rywali. To część wyścigów - powiedział szef Mercedesa na konferencji prasowej.

Już po zimowych testach F1 poinformowano, że Mercedes pytał o legalność tego typu rozwiązania i otrzymał zgodę FIA na jego stosowanie, bo uznano je za zgodne z przepisami.

Czytaj także:
Williams popełnił błąd? Latifi najgorszy w F1
Ferrari tłumaczy powody rozstania z Vettelem

ZOBACZ WIDEO: Orlen nie rezygnuje ze wspierania polskiego sportu w czasie kryzysu. "Zwiększyliśmy na to budżet o prawie 100 procent"



Oglądaj wyścigi Formuły 1 w WP Pilot

Czy FIA podjęła dobrą decyzję?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (1):

  • piterski1982 Zgłoś komentarz
    FIA idzie na rękę mercowi i legalizuje coś co da im kolejny tytuł...skoro zakazana jest ingerencja w nastawy zawieszenia to DAS jest nielegalny i tyle co ma do rzeczy czy jest częścią
    Czytaj całość
    zawieszenia ? a czego niby ma być spojlera? normalnie cyrk na kółkach.....
    Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
    ×
    Sport na ×