Verstappen rozbił bolid. Ale to nie koniec problemów

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen

Max Verstappen rozbił bolid w kwalifikacjach do GP Arabii Saudyjskiej. Wskutek uderzenia o ścianę mogła ucierpieć skrzynia biegów w jego pojeździe. Red Bull nie wyklucza jej wymiany, a to oznaczałoby bolesną karę dla lidera klasyfikacji F1.

Wydarzenia z GP Arabii Saudyjskiej mogą mieć ogromny wpływ na losy walki o tytuł mistrza świata Formuły 1. Wprawdzie Max Verstappen ma w tej chwili 8 punktów przewagi nad Lewisem Hamiltonem, ale rozbicie bolidu w kwalifikacjach dało pole position Brytyjczykowi. Na tym jednak nie koniec złych wiadomości dla kierowcy Red Bull Racing.

Verstappen uderzył w bandę tyłem samochodu, a bardzo często w takich sytuacjach dochodzi do uszkodzenia skrzyni biegów. Jeśli dojdzie do konieczności jej wymiany, 24-latek zostanie karnie przesunięty o pięć pozycji na starcie do niedzielnego wyścigu.

- Musimy ją rozebrać i dokładnie się jej przyjrzeć. Widzieliśmy już taką sytuację z Leclercem w GP Monako. Miał podobny wypadek i Ferrari postanowiło nie wymieniać jego skrzyni biegów. Później na okrążeniu wyjazdowym miał problemy i nawet nie wyjechał do wyścigu - powiedział w Servus TV Helmut Marko, doradca Red Bulla ds. motorsportu.

- Jesteśmy tak szybcy, że nie będziemy podejmować żadnego ryzyka. Jeśli przekładnia u Verstappena ma jakieś uszkodzenia albo chociaż rysy, to ją wymienimy. Trudno się tu wyprzedza, ale wciąż jest to możliwe - dodał Marko.

Do wypadku Verstappena doszło w ostatnim zakręcie, w momencie gdy kierowca Red Bulla wypracował już sobie niemal 0,5 s przewagi nad najlepszym wynikiem Hamiltona. Kierownictwo "czerwonych byków" nie ma jednak pretensji do swojej gwiazdy o to, że nie odpuściła ona w ostatniej części toru.

- W tym momencie miał co najmniej 0,4 s przewagi, co na tym torze jest wiecznością. Widzieliśmy już, gdy hamował, że lewe przednie koło zostało zblokowane. W efekcie stracił przyczepność i złapał uślizg. Tak to się stało - powiedział Austriak.

- Z perspektywy czasu mógłbyś powiedzieć "dobra Max, masz taką przewagę, że możesz opuścić". Jednak to nie byłoby w stylu Maxa i Red Bulla. Gdy ktoś znajduje się na takim okrążeniu, to mu się nie przeszkadza. To były niuanse. Kwestia setnych sekund na hamowaniu. Szkoda, że miało to tak głupi i poważny skutek - zakończył Marko.

Czytaj także:
Dlaczego Lewis Hamilton nie dostał kary? Sędziowie tłumaczą
Wrze w Alfie Romeo. Szef zespołu mówi o wstydzie

ZOBACZ WIDEO: Rewolucja w F1. Robert Kubica mówi o tym, co nas czeka

Komentarze (4)
avatar
SeeBa
5.12.2021
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Nie 0.5 a nieco ponad 0.2, po drugie w 3 sektorze Mercedes był o około 0.2 szybszy od RB. Nie zmienia to faktu, że prawdopodobnie jechał po PP, niestety przeliczył się w zakręcie 27. 
avatar
Dux
5.12.2021
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
BREAKING BREAKING: No grid penalty Verstappen: Max gearbox not damaged 
zenekniewesoły
5.12.2021
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Artykuł zawiera słowo "bolid"? Przeczytałem wypowiedź Verstappena po angielsku i nie znalazłem śladu słowa "bolid". Czy słowo "car" automat tłumaczy jako "bolid". Maniakalne używanie słowa "bol Czytaj całość
avatar
SportowyEkspert
5.12.2021
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Te przepisy w F1 są absurdalne