Motywem przewodnim zaprezentowanej w czwartkowy wieczór (26 października) kolekcji są geometryczne kształty, widoczne w nadrukach oraz zestawieniach kolorystycznych. W kolekcji moda przenika się z technologią. Innowacyjne rozwiązania pomagają sprostać ekstremalnym warunkom atmosferycznym.
TRWAŁA RELACJA
Współpraca marki 4F i Polskiego Komitetu Olimpijskiego rozpoczęła się w roku 2008. Od tego czasu projektanci OTCF opracowują indywidualne kolekcje, dostosowane do oczekiwań polskich sportowców. Symbioza sportu z biznesem nie jest przypadkowa. Każdy z tych światów wnosi do współpracy wyjątkowe wartości. Sport to zdrowa, bezpieczna dziedzina życia, budząca pozytywne emocje. A biznes? Jego dynamika, podążanie za innowacjami, to działania, z których sport może czerpać - mówi Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego. To naprawdę nadzwyczajna sytuacja. Polska marka ubiera naszą reprezentację i jesteśmy z tego bardzo dumni. Elastyczność, dostosowanie się firmy OTCF do potrzeb sportowców to postawa, którą doceniamy i dlatego nasza współpraca trwa już prawie dziesięć lat. - dodaje A. Kraśnicki.
Już po raz czwarty sportowcy założą na siebie kolekcję olimpijską od 4F. Podczas zimowych igrzysk w Pjongczang marka 4F ubierze także reprezentacje: serbską, łotewską, chorwacką oraz grecką. Wszystkie kolekcje powstały we współpracy z narodowymi komitetami olimpijskimi i będą dostępne w sprzedaży detalicznej na ich rodzimych rynkach.
ZOBACZ WIDEO: Efektowne wypłynięcie na pełne morze podczas startu Volvo Ocean Race w Alicante (WIDEO)
Grecka reprezentacja na Pjongczang z marką 4F
Wszystko zaczęło się w Grecji. Dzisiaj, dla większości sportowców złoty medal zdobyty na igrzyskach to jedno z bardziej wyczekiwanych trofeów. Po raz pierwszy marka 4F przygotowała kolekcję dla greckiej reprezentacji na Igrzyska Zimowe w Pjongczang w 2018 roku.
- Kolejny, już piąty komitet olimpijski zaufał firmie OTCF. To wyjątkowe wyróżnienie i kolejne projektowe wyzwanie. Warto sięgnąć do naszej przeszłości. Wszystko zaczęło się w 2008 roku, od współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim. Z każdym kolejnym rokiem do grona naszych partnerów dołączały kolejne komitety. Taka rekomendacja, doświadczenie i elastyczność, którą zapewniamy we współpracy niezwykle pomagają. To one otworzyły nam drzwi i były "zielonym światłem" dla Helleńskiego Komitetu Olimpijskiego do podjęcia współpracy z nami - mówi Igor Klaja, prezes OTCF S.A.
PONAD CZASEM
Nad kolekcją na igrzyska Pjongczang 2018 pracowało kilkudziesięciu projektantów pod kierownictwem artystycznym Ranity Sobańskiej i we współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim, który konsultował poszczególne elementy kolekcji już na etapie ich tworzenia. Korzystając z nowoczesnych technologii projektanci opracowali ubrania gwarantujące wytrzymałość i sprawność. Dlatego zamiast standardowych szwów wykorzystano spawane. Zastosowano także laserowe cięcia gwarantujące trwałość. Najnowsza kolekcja olimpijska to także reinterpretacja sportowego stylu lat 80. i 90.
Każda kolejna kolekcja jest jak bomba, którą uda się rozbroić lub nie. Modele ubrań w naszych kolekcjach zostały naszpikowane nowoczesną technologią, tak aby sportowcy zaopatrzeni byli w stroje najwyższej jakości. Dodajmy do tego estetykę projektu, który jest udaną, w naszym odczuciu, próbą stworzenia czegoś ponadczasowego - mówi Igor Klaja, prezes spółki OTCF S.A. W kolekcji pojawiają się kolory narodowe i szarość, która jest tłem dla detali w kolorach białym i czerwonym. Współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim zaowocowała świetną kolekcją ubrań zimowych dla Olimpijczyków i Paraolimpijczyków. Jestem przekonany, że nasi sportowcy, jak zwykle, zdobędą podczas igrzysk wiele medali - dodaje Klaja.
FIRMA OTCF DOSTARCZYŁA KOLEKCJE PODCZAS:
Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver (2010) i Soczi (2014), Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie (2012) i Rio de Janeiro (2016), a także - podczas pierwszych Igrzysk Europejskich w Baku (2015). Ubrania sygnowane znakiem 4F przywdziali reprezentanci Polski na Młodzieżowych Igrzyskach Olimpijskich - letnich: w Singapurze (2010) i Nankinie (2014) oraz zimowych: w Innsbrucku (2012) i Lillehammer (2016). Marka przygotowała również stroje na Olimpijskie Festiwale Młodzieży Europy: w Trabzonie (2011), Utrechcie (2013), Brasov (2014), Vorarlberg / Liechtenstein i Tbilisi (2015) oraz Erzurum i Gyor (2017).
KAMPANIA DLA SPORTOWCÓW
9 lutego 2018 roku w południowokoreańskim Pjongczang rozpoczną się XXIII Zimowe Igrzyska Olimpijskie. Przez 17 dni będą tam rywalizować najlepsi sportowcy z całego świata. Pod hasłem "Jesteśmy jedną drużyną" Polski Komitet Olimpijski będzie promował Polską Reprezentację Olimpijską na Pjongczang 2018, a także jej Sponsorów oraz Partnerów. Kampania ma także zachęcić rodaków (w kraju i za
granicą) do wspólnego kibicowania biało-czerwonym.
Motywem graficznym kampanii są kolorowe piktogramy, odzwierciedlające najważniejsze symbole zimowych igrzysk. Ich geometryczne kształty i żywe kolory nawiązują do bogatej kultury Korei Południowej. Dziewięć najważniejszych skojarzeń z zimą i igrzyskami w postaci symboli graficznych - medal, góry, arena, śnieg, narty, cel, trasa, meta, łyżwy - między innymi te symbole PKOl przekaże naszym olimpijczykom, kibicom i sponsorom, aby w ten sposób pokazać, iż emocje olimpijskie łączą nas wszystkich.