Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Bierwagena znowu czeka pauza, ale walkoweru nie będzie

Mateusz Bierwagen chociaż jest najlepszym strzelcem na I-ligowych parkietach, to znowu poważnie osłabił swój zespół przed następnym ważnym pojedynkiem z AZS WSGK Kutno.
Adrian Dudkiewicz
Adrian Dudkiewicz

Lider I-ligowej Franz Astorii jest znany z wybuchowego charakteru. Nerwów na wodzy nie potrafił utrzymać też podczas ostatniego meczu z UMKS Kielce. Wówczas po zejściu na ławkę rzucił czymś o podłogę i został ukarany przez sędziów faulem technicznym. Jako, że dla niego to piąte przewinienie techniczne w tym sezonie, to nie zagra podczas najbliższego meczu z AZS WSGK Kutno.

- Niestety, będziemy musieli sobie radzić tam bez Mateusza Bierwagena. Nasz czołowy strzelec w tym sezonie otrzymał piąte przewinienie techniczne i znowu będzie musiał pauzować - powiedział po meczu trener gospodarzy Jarosław Zawadka.

Sytuacja stała się jeszcze ciekawsza po otrzymaniu protokołu meczowego. Chociaż Bierwagen przed wyżej opisaną sytuacją w trzeciej kwarcie miał już na swoim koncie cztery przewinienia, to potem ponownie pojawił się na parkiecie i do swojego strzeleckiego dorobku dołożył dwa punkty. Czy wobec tego nie powinien już wtedy do końca spotkania zostać wykluczony z gry za pięć fauli, a kielczanie mogliby starać się o walkower?

W tej sprawie redakcja SportoweFakty.pl zadzwoniła do Wydziału Gier i Dyscypliny PZKOSZ. - Według regulaminu PZKOSZ, gdy zawodnik siedzi już na ławce i otrzymuje faul techniczny, to wówczas on jest zapisany jako przewinienie dla ławki i trenera i tak się też stało w tym wypadku. Jednak w protokole jest to oznaczone, jako faul wskazanego zawodnika, który potem może kontynuować grę w przypadku, gdy ma na swoim koncie cztery faule, bowiem wówczas siedział już na ławce i zastąpił go zmiennik - taki właśnie komunikat otrzymaliśmy w warszawskiej centrali.

Bierwagena zabraknie więc podczas najbliższego spotkania z wiceliderem tabeli - AZS WSGK Kutno. Gospodarze również wystąpią bez trójki swoich zawodników, ale zdecydowanym faworytem tego spotkania będzie aktualny wicelider I ligi.

Polub Koszykówkę na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (5)
  • kutnokibic Zgłoś komentarz
    zgadzam sie
    • paweligawel7 Zgłoś komentarz
      Otóż moim zdaniem przepis powinien być taki : Zawodnik z ławki otrzymuje faul techniczny, wtedy sędzia stolikowy wpisuje w rubrykę fali, faul temu zawodnikowi, który go otrzymał. Jeżeli
      Czytaj całość
      jest to 5 faul to zawodnik ten już nie może grać w danym spotkaniu i oczywiście w kolejnym jeśli przekroczył limit przewinien technicznych, proste ??? Jeśli chodzi o czytanie ze zrozumieniem to właśnie starałem się zrozumieć jak zawodnik po 5 faulu ,który otrzymał, mógł kontynuować grę, ale nie moze grać w kolejnym meczu ponieważ tym faulem przekracza limit przewinien technicznych. Zdaje się kolego ,że należysz do tych ludzi, którym można wciskać takie ,,kwiatki" a Ty i tak uznasz , że wszystko jest OK ! Taki przepis to absurd i każdy myślący człowiek się z tym zgodzi. Dobranoc
      • MR Boss Zgłoś komentarz
        Przepis i wynikająca z niego sytuacja to absurd. Skoro dało się zidentyfikować komu należy się techniczny to właśnie on powinien go otrzymać i doliczyć sobie do liczby przewinień. Bez
        Czytaj całość
        względu na miejsce, w jakim się znajdował. Tak np. w piłce nożnej rezerwowy może dostać czerwoną kartkę. Zakładając, że dopiero po meczu zweryfikowali komu przyznać ten techniczny to sytuacji nie rozumiem, bo powinien to na siebie wziąć trener lub jakiś inny zawodnik, który nie był zagrożony. Czasami sędziemu trudno weryfikować, kto z nim dyskutuje, jeśli jest to np. masażysta lub II trener/kierownik. Ale tej sytuacji logicznie się nie da wytłumaczyć. Przynajmniej nie będąc na meczu. Albo sytuacja jest chora, albo chory jest przepis.
        • paweligawel7 Zgłoś komentarz
          HA HA HA !!! Ale fajny przepis!!! Zawodnik otrzymał przewinienie techniczne i jest to jego 5 faul w meczu. Może jednak dalej grać ponieważ przewinienie było dla ,,ławki". Ale !!! nie może
          Czytaj całość
          grać w następnym meczu bo to on dostał przewinienie techniczne (przekroczył limit ,,dachów"). Kolejna absurd w przepisach .... PZKOSZ ale ale ale !!!
          Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
          ×
          Sport na ×