- Moje pierwsze i najszybsze okrążenie w Q2 było najlepsze, jakie mogłem wyciągnąć z samochodu. Miałem nadzieję, że podczas drugiego przejazdu osiągnę jeszcze lepszy czas, ponieważ warunki na torze poprawiały się w trakcie kwalifikacji. Ale z jakiś powodów na miękkich oponach nie miałem przyczepności. Musimy znaleźć tego przyczynę - przyznał Nick Heidfeld, który po raz trzeci w tym sezonie kwalifikacje zakończył na 11. miejscu. - Przegrałem awans do Q3 o 0,01 sekundy, ale jednak oczywiste jest, że brakuje nam szybkości. Mamy nadzieję, że nowe komponenty aerodynamiczne, z którymi pojawimy się na GP Hiszpanii, nam pomogą. Teraz natomiast spróbujemy wyciągnąć maksimum z tej sytuacji, jutro jest szansa na deszcz, co byłoby wspaniałe. Pomyślimy uważnie nad jutrzejszą strategią. Jestem poza pierwszą dziesiątką, więc mam dowolność w wyborze ilości paliwa - dodał Niemiec.
- Samochód nie miał przyczepności i nie był łatwy w prowadzeniu. Miałem problemy na miękkiej mieszance opon. Po porannej sesji zupełnie się tego nie spodziewałem, ponieważ różnica między miękką i twardą mieszanką była duża. Dodatkowo popełniłem błąd na 12. zakręcie, co kosztowało mnie sporo czasu - przyznał Robert Kubica, który cza sówkę ukończył na 18. pozycji, a do wyścigu, dzięki karze dla Timo Glocka, ruszy z 17. miejsca.
- Dzisiejsze kwalifikacje były rozczarowujące - ocenił Mario Theissen, szef BMW Motorsport. - Analiza danych po piątkowych treningach wskazywała, że nasz bolid nie będzie dobrze procował na tym torze. Obaj kierowcy narzekali na problemy z przyczepnością, a my nie potrafiliśmy rozwiązać tego problemu. Z tego powodu obaj mięli trudności z osiągnięciem dobrych czasów, a to przełożyło się na pozycję na starcie. Dzięki strategii będziemy chcieli wyciągnąć to, co najlepsze z tej sytuacji.
- Po dwóch wyścigach spodziewaliśmy się czegoś zupełnie innego. Oczywiście z takich pozycji startowych nie możemy być zadowoleni. W porównaniu do innych zespołów, straciliśmy trochę tempa. Będziemy starać się zmniejszyć stratę do najlepszych poprzez intensywny program rozwoju - dodał Willy Rampf, koordynator techniczny BMW Sauber.