To był ryzykowny ruch Deschampsa. Bramkarz rywali miał prawo być zaskoczony

Zdjęcie okładkowe artykułu: PAP/EPA / CLEMENS BILAN / Na zdjęciu: Didier Deschamps
PAP/EPA / CLEMENS BILAN / Na zdjęciu: Didier Deschamps
zdjęcie autora artykułu

Francja pokonała Portugalię po rzutach karnych (5:3). W decydującym momencie meczu Didier Deschamps zdecydował się na ryzykowny ruch, który przyczynił się do wygranej.

Piątkowe spotkanie nie było najbardziej emocjonującym widowiskiem podczas trwającego Euro 2024. W końcówce rywalizacji wiele wskazywało na to, że do wyłonienia zwycięzcy potrzebne będą rzuty karne i tak też się stało.

Kibice reprezentacji Portugalii mogli mieć przed konkursem "jedenastek" dobre przeczucia. Cztery dni wcześniej ich piłkarze pokonali w tym elemencie gry Słowenię, a Diogo Costa obronił wszystkie trzy strzały rywali. Tym razem zadanie utrudnił mu trener Trójkolorowych - Didier Deschamps.

Selekcjoner zdecydował się wyznaczyć do egzekwowania rzutów karnych dwóch zawodników, którzy nie strzelali ich wcześniej w oficjalnych meczach. Bramkarz Portugalii nie mógł spodziewać się, że przyjdzie mu się zmierzyć w decydującym momencie rywalizacji z Julesem Kounde oraz z Bradleyem Barcolą.

ZOBACZ WIDEO: "Prosto z Euro": Gorzkie słowa o Cristiano Ronaldo. "Osłabił reprezentację Portugalii"

Obaj piłkarze pewnie wykonali swoje zadanie i przyczynili się do awansu reprezentacji Francji do półfinału mistrzostw Europy. Po stronie rywali spudłował Joao Felix, który uderzył w słupek.

Dechamps nie mógł liczyć na Kyliana Mbappe i Antoine'a Griezmenna, ponieważ zostali oni zmienieni. Z kolei Aurelien Tchouameni mógł nie chcieć wziąć odpowiedzialności na swoje barki ze względu na zmarnowaną "jedenastkę" w finale mistrzostw świata 2022 przeciwko Argentynie.

Rywalem Les Blues w drodze do wielkiego finału będzie Hiszpania. Mecz zostanie rozegrany we wtorek 9 lipca o godzinie 21.

Czytaj także: Opuszczał murawę we łzach. "Nie powiem tego publicznie" Kompletny dramat! Fatalne liczby Cristiano Ronaldo

Źródło artykułu: WP SportoweFakty