Uczestnikami spotkania byli Witold Turzański - prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o., Paweł Bartosiewicz - prezes WKS Śląsk Wrocław SA oraz Przemysław Piwowarski, który pełni funkcję prezesa Stowarzyszenia Kibiców "Wielki Śląsk".
Podczas spotkania doszło do uroczystego podpisania porozumienia, którego pierwszą wspólną inicjatywą będzie konkurs na graffiti promujące klub, które przyozdobi jeden z wrocławskich tramwajów. - Kibice zapełniają trybuny stadionu przy ulicy Oporowskiej niemal po brzegi, a klub jest tematem codziennych rozmów wrocławian. Duża część fanów przybywa na stadion właśnie korzystając z usług MPK - stwierdził prezes Śląska.
Poparcie dla całej akcji wyraził także Przemysław Piwowarski, który jest prezesem Stowarzyszenia Kibiców "Wielki Śląsk". - Klub po raz kolejny pokazuje, że kibice są dla niego bardzo ważni - stwierdził. Rzeczywiście wrocławski klub ma bardzo dobre relacje z kibicami. Stadion przy ulicy Oporowskiej należy do jednego z bezpieczniejszych w kraju. Piwowarski wyjaśnił także, co jest jednym z głównych celów stowarzyszenia. - Przyciągnięcie na stadion jak największej ilości kibiców, nie tylko na spotkania z Legią Warszawa czy Wisłą Kraków. Chcemy także, aby na stadionie było bezpiecznie. Kibic powinien przychodzić na obiekt nie tylko dla wyniku sportowego, ale także dla atmosfery, jaka na nim panuje - powiedział prezes Stowarzyszenia Kibiców.
Pomysł specjalnie pomalowanego tramwaju to nie tylko promocja dla klubu, ale także dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - To promocja sportu i klubu. Jestem bardzo zadowolony z tego, co się stało. Tramwaj w barwach Śląska - to tramwaj kibiców, wiec oni na pewno o niego zadbają. Mam nadzieję, że będzie jeździł bardzo długo - stwierdził Witold Turzański.
W czasie trwania konferencji prezes MPK wpadał na kolejne pomysły. - Czy kibice mają na przykład czapeczki w barwach Śląska? - zapytał uczestników Turzański. Gdy otrzymał pozytywną odpowiedź, stwierdził: - Być może każdy kierujący tramwajem czy autobusem w dniu meczu ubierze taką czapeczkę albo przyozdobimy tramwaje i autobusy szalikami czy naklejkami - mówił wyraźnie podekscytowany akcją Witold Turzański.
Prezes MPK poprosił także kibiców o pomoc. - Dojazd na mecz nie może być problemem dla mieszkańców. Być może z pewnych rejonów miasta kursuje zbyt mała ilość środków komunikacji miejskiej, która dostarczyłaby kibiców na stadion. Proszę o sygnały w tej sprawie. Możliwe, że uruchomimy dodatkowe połączenia - wyszedł z apelem Turzański.
Tramwaj promujący piłkarski Śląsk Wrocław będzie można zobaczyć na wrocławskich ulicach na początku listopada. - Do końca października kibice będą mogli przesyłać na specjalny adres mailowy swoje projekty graficzne. Spośród zgłoszonych propozycji jury wybierze projekt, który zostanie przekazany do realizacji, a jego pomysłodawca zostanie uhonorowany upominkami Śląska Wrocław i MPK. Tramwaj powinien być gotowy przed meczem Pucharu Ekstraklasy z Piastem Gliwice - powiedział Marcin Polański z biura prasowego klubu.
Rozochocony akcją prezes MPK dodał, że nie musi to być jedyny taki tramwaj. Być może specjalnie przyozdobione będą także autobusy. - Nie jest wykluczone, że w autobusach czy tramwajach pojawią się także specjalne komunikaty głosowe czy wizualne zapowiadające mecz - powiedział Turzański.
Być może podczas inauguracyjnej jazdy tramwaju wsiądą do niego piłkarze Śląska, a poprowadzi go sam trener wrocławskiego zespołu, Ryszard Tarasiewicz.
Harmonogram akcji "Śląsk na właściwych torach":
15-31 października
Konkurs na najlepszy projekt graffiti dla kibiców Śląska Wrocław
3 listopada
Ogłoszenie wyników konkursu
4-6 listopada
Malowanie graffiti na tramwaju w zajezdni
7 listopada
Inauguracyjny kurs tramwaju po mieście