Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Wysiłek fizyczny uzależnia - rozmowa z Patrykiem Abramem, szczypiornistą Wybrzeża

Przed Patrykiem Abramem pierwszy sezon w PGNiG Superlidze. Szczypiornista Wybrzeża dużo trenuje na własną rękę i wciąż szuka bodźców, które pomogą mu być lepszym zawodnikiem.
Michał Gałęzewski
Michał Gałęzewski

Michał Gałęzewski: Po sezonie trenerzy klubowi wysyłają zawodnikom indywidualne plany treningowe. Jak w twojej ocenie powinien wyglądać trening w okresie urlopowym? Ty sam trzymasz się planu w stu procentach, czy starasz się go jakoś udoskonalać?

Patryk Abram: Trening wakacyjny ma na celu przygotowanie zawodnika do wyjątkowo ciężkiego i wymagającego okresu przygotowawczego. Każdy dostaje indywidualny plan, by w optymalnej formie fizycznej przystąpić do treningów. Każdy z nas jest inny i wie, co na niego działa. W planie mieliśmy siłownię i bieganie, ale ja mam taki charakter, że dodaję zawsze coś od siebie. Najlepiej znam swoje ciało i wybieram to, co mi służy.


Jak wygląda kwestia odżywiania zawodnika? Poza sezonem wygląda to inaczej? Czego należy unikać, a co pomaga?

- Jakiejś specjalnej diety nie posiadam. Jem dużo i wiem czego lepiej unikać. Te produkty staram się wyeliminować z mojego menu. Niestety nie zawsze się to udaje. Podczas treningu ważne są odpowiednie posiłki przed i po wysiłku. W okresie urlopowym można sobie częściej pozwolić na niezdrowe jedzenie. Podczas regularnych treningów ciężko jest dostarczyć odpowiednią ilość poszczególnych składników i niektórzy stosują suplementację. Przed wysiłkiem fizycznym najlepiej jest przyjmować węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, a po o wysokim, dodatkowo trochę białka. Taka mieszanka przyspiesza regenerację. Przykładowo zielony banan jest lepszy przed wysiłkiem, a brązowy po, gdyż ma właśnie wtedy dużo wyższy indeks glikemiczny.

Nad czym ty najbardziej pracowałeś przez ostatnie tygodnie? Udało ci się zrealizować zakładane przez ciebie cele?

- Ostatnio mam bzika na punkcie treningu z kettlebellem. Używałem go i według mnie jest to najbardziej uniwersalny sprzęt treningowy. Dzięki temu można rozwinąć praktycznie wszystkie cechy motoryczne, a nawet wytrzymałość. Oczywiście w moim treningu podczas okresu urlopowego nie zabrakło biegania i ćwiczeń ze sztangą.

Masz jakieś swoje rytuały jeśli chodzi o dni meczowe, czy też pomeczowe?

- Mam swoją playlistę i słucham jej przed rozgrzewką oraz chwilkę przed wejściem na prezentację drużyn. Wyobrażam sobie w tym czasie dokładnie różne sytuacje, jakie mogą zajść na boisku. Po meczu preferuję relaks przed telewizorem.



W ubiegłym sezonie na mecze wyjazdowe jeździliście w dniu spotkania. Odczuwałeś podróże w kościach?

- Niektóre wyjazdy były dłuższe i zaraz po wyjściu z busa, można było czuć dyskomfort. Po solidnej rozgrzewce i przy walce na parkiecie się o tym zapomina.


Myślisz, że przez te podróże, wasze ciała mogły się inaczej zachowywać w meczu?

- Podróże mogły mieć jakiś wpływ na mecz, ale nie patrzyliśmy na to, bo musieliśmy zdobywać punkty, żeby móc marzyć o awansie do PGNiG Superligi.

Uważasz, że poza treningami w klubie, podczas sezonu zawodnicy powinni wykonywać jakieś ćwiczenia indywidualnie?

- Ja nie wyobrażam sobie tego, że trenuję tylko na treningach. Wysiłek fizyczny uzależnia. Dodatkowe ćwiczenia są niezbędne, jeśli chce się sięgnąć po najlepszy owoc. Nieważne czy związane są z techniką, taktyką, czy cechami motorycznymi. Chcesz się rozwijać? Trenuj więcej! Mam marzenia i aby mieć szanse je spełnić, muszę dużo na to pracować. Wcześniej popełniłem kilka błędów treningowych, ale teraz już wiem, co jest dla mnie optymalne.

Polub Piłkę Ręczną na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (2):

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×