Szejowie na czele przed finałowym etapem Rajdu Śląska. Faworyt poza podium
Drugi dzień ścigania na trasach Rajdu Śląska 2023 przyniósł zaciętą rywalizację o prowadzenie w zawodach. Na koniec dnia zwycięsko wyszli z niej Jarosław i Marcin Szejowie, ale ich przewaga nad kolejną załogą wynosi zaledwie 0,9 s.
Już od początku etapu Rajd Śląska 2023 dostarczył emocjonującej rywalizacji. Na listę zwycięzców oesów wpisali się kolejno Dariusz Poloński i Łukasz Sitek, Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel oraz Jarosław Szeja i Marcin Szeja (Hyundai i20 R5).
Po pierwszej pętli na prowadzeniu był Wróblewski, ale Poloński był zaledwie 0,2 s za jego plecami. Trzecie miejsce zajmowali Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (+2,5 s).
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: można im pozazdrościć. Tak spędzili miesiąc miodowyDrugi przejazd odcinka Gmina Jasienica zakończył się remisem. Na 15,3-kilometrowej próbie Wróblewski i Poloński zanotowali identyczny czas, więc różnica między nimi w klasyfikacji generalnej rajdu pozostała taka sama. Na trzecią pozycję, kosztem Byśkiniewicza i Siatkowskiego, awansowali bracia Szejowie.
Na próbie Hażlach pech dopadł Polońskiego - kierowca Volkswagena uszkodził samochód i musiał wycofać się z rywalizacji. Dzięki temu Wróblewski i Wróbel - najszybsi na tym oesie - umocnili się na prowadzeniu. Na drugą pozycję awansowali Byśkiniewicz i Siatkowski (+9,7 s), a na trzecim miejscu utrzymali się Szejowie (+11,2 s).
Odcinek Jastrzębie-Zdrój przyniósł kolejne przetasowania. Doskonałym czasem błysnęli walczący o tytuł mistrzowski Grzegorz Grzyb i Adam Binięda. Zwycięstwo na tym oesie pozwoliło im awansować na czwartą pozycję w klasyfikacji rajdu. Wróblewski, a więc dotychczasowy lider rajdu nie będzie dobrze wspominał tego oesu - kłopoty układem hamulcowym i strata 19 s zepchnęły go na trzecie miejsce w rajdzie (+5,9 s). Z pecha Wróblewskiego skorzystał Szeja, który na tej próbie wykręcił drugi czas i w klasyfikacji rajdu awansował na pierwszą pozycję, o 0,3 s przed Byśkiniewiczem.
Sobotni etap zakończyła widowiskowa, 1,5-kilometrowa próba pod Stadionem Śląskim. Najlepszy czas na tym odcinku zanotowali Szejowie, pokonując o 0,6 s Byśkiniewicza. Trzeci czas to efekt jazdy duetu Sylwester Płachytka i Rafał Fiołek.
Po siedmiu odcinkach specjalnych w Rajdzie Śląska prowadzą Jarosław i Marcin Szejowie. Tuż za nimi, ze stratą 0,9 s plasują się Łukasz Byśkiniewicz z Danielem Siatkowskim. Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel zakończyli sobotnie zmagania na trzecim miejscu (+8,3 s). Czwarty jest Grzyb z Biniędą (+15,4 s), a pierwszą piątkę zamykają Płachytka i Fiołek (+16,6 s).
W klasie Rally3 prowadzenie od początku rajdu utrzymują Jakub Matulka i Daniel Dymurski. Piotr Krotoszyński i Mateusz Martynek mają do nich aż 2 minuty straty. Trzecia pozycja należy do duetu Marek Roefler/Marek Bała (+3:15,9 s).
Porsche 911 GT3 Cup było najszybszym samochodem napędzanym na jedną oś. Jacek Sobczak i Mateusz Pawłowski o 1 min i 43 s wyprzedzają Huberta Kowalczyka i Jarosława Hryniuka jadących Peugeotem 208 Rally4. Kowalczyk po pierwszym dniu prowadzi w klasie 4, z przewagą 36,5 s nad Gracjanem Prędko i Michałem Jurgałą (Peugeot 208 Rally4).
W harmonogramie niedzielnego etapu (10 września) przewidziano dwa oesy - w Ochabach (11,4 km) oraz Kiczycach (15,4 km). Finałowy oes Rajdu Śląska będzie rozegrany jako Power Stage, a więc dodatkowo punktowana próba, na której pięć najszybszych załóg zdobywa kolejne punkty do klasyfikacji krajowego czempionatu. Również w niedzielę zawodnicy będą musieli sobie poradzić bez serwisu między pętlami. Zakończenie zawodów, w niedzielę, od 16:30 na Stadionie Śląskim.
Rajd Śląska 2023 - klasyfikacja generalna po OS 8:
1. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) 56:43,1 s
2. Byśkiniewicz/Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 Evo) +0,9 s
3. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 Evo) +8,3 s
4. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 Evo) +15,4 s
5. Płachytka/Fiołek (Skoda Fabia Rally2 Evo) +16,6 s
6. Kołtun/Pleskot (Ford Fiesta R5 MkII) +40,3 s
7. Terlecki/Marczewski (Skoda Fabia Rally2 Evo) +1:26,2 s
8. Sobczak/Pawłowski (Porsche 911 GT3) +2:11,3 s
9. Kwiatkowski/Kozdroń (Skoda Fabia Rally2 Evo) +2:36,3 s
10. Matulka/Dymurski (Ford Fiesta Rally3) +3:06,3 s
Czytaj także:
- Nagła śmierć w padoku MotoGP. Mike Trimby zmarł w przeddzień wyścigu
- Oskarża Schumachera o celowy faul. Niemiec powinien stracić jeden tytuł?