Rajd Hiszpanii: zacięta walka Andreasa Mikkelsena z Sebastienem Ogierem

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Andreas Mikkelsen
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Andreas Mikkelsen

Andreas Mikkelsen utrzymał pozycję lidera po drugiej piątkowej pętli Rajdu Hiszpanii, jednak jego przewaga znacznie się zmniejszyła. Norweg wyprzedza Sebastiena Ogiera o zaledwie 1.4 s.

W porównaniu do porannej rywalizacji, druga piątkowa pętla przyniosła kierowcom dużo więcej problemów. Jari-Matti Latvala już na piątym odcinku specjalnym musiał pożegnać się z rywalizacją z powodu problemów technicznych w swojej Toyocie Yaris WRC, a Kris Meeke stracił czas w wyniku obrotu na trasie.

Pecha miał też Mads Ostberg. W jego aucie zacięło się ogrzewanie, co skutecznie utrudniło mu jazdę przy temperaturze powietrza wynoszącej 30 stopni. Ponadto w prowadzonej przez niego Fieście już podczas porannej pętli pojawił się otwór, przez który do środka samochodu wpadał kurz zmniejszający widoczność. - Nie mogłem się skupić, w samochodzie jest pełno kurzu i nic nie widać. Nie można normalnie jechać w takich warunkach - skomentował sytuację Norweg.

Lider rajdu, Andreas Mikkelsen, także zmagał się z kłopotami na ostatnim odcinku specjalnym, w wyniku których stracił do Sebastiena Ogiera prawie 8 sekund. - Myślałem, że przebiłem oponę albo uszkodziłem amortyzator, ale wygląda na to, że to sprawa związana z zawieszeniem - mówił Norweg. - Tak czy inaczej, jesteśmy na mecie tego dnia i jestem bardzo zadowolony z tego co pokazałem. Jestem przekonany, że polubimy się z tym autem - dodał kierowca, który w Hiszpanii debiutuje za kierownicą Hyundaia i20 WRC.

Drugie miejsce utrzymał Sebastien Ogier z minimalną stratą do Mikkelsena, a za nimi plasują się Kris Meeke i Ott Tanak. Estończyk po zakończeniu piątkowych jazd narzekał na ustawienia auta. - To popołudnie było trudne, nie miałem dobrego czucia samochodu. Dodatkowo straciłem hamulce na asfaltowym łączniku - zdradził.

Po piątkowej rywalizacji na szutrze, w sobotę na kierowców czekają wyłącznie asfaltowe odcinki specjalne. Mechanicy będą musieli zmienić specyfikację auta z szutrowej na asfaltową podczas wieczornego, najdłuższego w całym sezonie 75-minutowego serwisu.

Wyniki Rajdu Hiszpanii po piątkowej pętli:

PozycjaKierowcaSamochódCzas/strata
1 Andreas Mikkelsen Hyundai i20 Coupe WRC 1:11,56.3
2 Sebastien Ogier Ford Fiesta WRC +1.4
3 Kris Meeke Citroen C3 WRC +3.0
4 Ott Tanak Ford Fiesta WRC +6.3
5 Mads Ostberg Ford Fiesta WRC +7.1
6 Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC +10.8
7 Thierry Neuville Hyundai i20 Coupe WRC +12.8
8 Juho Hanninen Toyota Yaris WRC +33.6
9 Stéphane Lefebvre Citroen C3 WRC +1:02,2
10 Esapekka Lappi Toyota Yaris WRC +1:05,5

Agata Bednarczuk z Salou

ZOBACZ WIDEO Rajd Nadwiślański: Filip Nivette z przytupem sięgnął po tytuł

Źródło artykułu: