Auto zostało zaprezentowane w sobotę w Warszawie w trakcie spektakularnego motoryzacyjnego show - VERVA Street Racing "Dakar na Narodowym".
Wyposażona w siedmiolitrową jednostkę napędową lekka konstrukcja SMG 2015 z kewlaru i włókna węglowego daje argumenty, dzięki którym Adam i Rafał mogą myśleć o ścisłej czołówce zbliżającej się edycji najtrudniejszego rajdu świata. - Już nie możemy się doczekać testów nowej rajdówki, a przede wszystkim prezentacji jej możliwości przed polską publicznością na Stadionie Narodowym. To bardzo szybki samochód i znacznie większy od moich poprzednich rajdówek. Ma napęd tylko na tylną oś, bardzo duży skok zawieszenia, niedużo waży, ma ponad 425 koni mocy i wymaga szczególnej uwagi przy prowadzeniu. Buggy jest inaczej wyważone, bo ma silnik za plecami i z tego co już wiem, błędów żadnych nie wybacza, ale za to na pustyni uzyskuje naprawdę kolosalne prędkości. Mój nowy samochód na prawdziwym rajdzie przetestował sam Carlos Sainz. Wiem, że dostajemy do ręki poważne narzędzie do wygrywania. Na Dakarze damy z siebie wszystko, ale najpierw w Warszawie pojedziemy widowiskowo dla wszystkich naszych kibiców. Im też się należy frajda z naszej jazdy - powiedział przed VERVA Street Racing Adam Małysz.
Rajdowa załoga ORLEN Team - Adam Małysz i Rafał Marton - w styczniu 2015 roku już po raz czwarty wyjedzie na trasę rajdu Dakar by walczyć o jak najwyższe pozycje. W swoim debiucie duet zajął 38. miejsce, rok później był 15., a następnie poprawił swój życiowy wynik o dwa kolejne miejsca i zajął 13. pozycję.
W rajdzie Dakar polski zespół będzie reprezentowała dodatkowo załoga Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, która w swoim samochodowym debiucie zajęła rewelacyjne siódme miejsce. Skład ORLEN Team uzupełni najszybszy w historii
startów polskich motocyklistów Kuba Przygoński - 6. miejsce w 2014r.
Specyfikacja techniczna SMG Buggy 2015:
- Rajdówkę zaprojektowano w studiu utytułowanego konstruktora samochodów cross country Philippe Gache'a,
- lekka konstrukcja na ramie z rur z poszyciem z włókna węglowego i kewlaru,
- 425-konny silnik V8 GM LS7 z aluminiowym blokiem, o pojemności 7 litrów, w układzie dolotowym 39-milimetrowa zwężka, elektronika sterująca Magnetti Marelli,
- 6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Sadev, sprzęgło z dwiema tarczami,
- napęd tylko na tylną oś,
- zawieszenie: podwójne wahacze z przodu, wahacze wleczone z tyłu, amortyzatory (po dwa na koło),
- hamulce AP Racing: 6-tłoczkowe z przodu i 6-tłoczkowe chłodzone z tyłu, tarcze wentylowane o średnicy 322 mm,
- ogumienie BF Goodrich 37-12.5R157 (możliwość kontroli ciśnienia w oponach z miejsca kierowcy).
Rozmiary:
- długość: 4500 mm
- szerokość: 2300 mm
- rozstaw kół: 3100 mm
- masa własna 1450 kg