Kuba Przygoński: Zapowiada się ciężki Dakar

Materiały prasowe
Materiały prasowe

W czwartek w Warszawie odbyła się prezentacja przyszłorocznej edycji Rajdu Dakar. - Zapowiada się ciężki rajd. Liczę na miejsce w pierwszej "10" - mówi w rozmowie z WP SportoweFakty Kuba Przygoński, najlepszy polski kierowca Dakaru 2016.

W tym artykule dowiesz się o:

Kierowcy będą rywalizować na 12 odcinkach specjalnych, aby dotrzeć do mety 39. edycji w Buenos Aires 14 stycznia. Rajd Dakar 2017 odbędzie się w trzech krajach. Do Boliwii i Argentyny dołącza Paragwaj, który po raz pierwszy będzie gościł najtrudniejszy rajd terenowy świata. Za przygotowanie trasy odpowiada Marc Coma, 5-krotny zwycięzca Dakaru, a obecnie dyrektor sportowy imprezy.

- Rozmawiałem z Markiem Comą, który zapewniał, że w Argentynie czekają nas 2-3 bardzo trudne etapy. Pojedziemy na północ Boliwii, gdzie jeszcze nie byliśmy i będziemy jeździć na wysokości około 3 500 m n.p.m. Dodatkowo Coma dorzucił nam sporo wydm oraz przejazdy po otwartej pustyni, której ostatnio było niewiele na Dakarze. Wydaje mi się, że Coma chce trochę spowolnić całą dakarową kolumnę, aby z jednej strony było bezpieczniej, ale z drugiej ma być trudniej pod względem technicznym i nawigacyjnym. Zapowiada się ciężki rajd - mówi Kuba Przygoński, najlepszy polski kierowca tegorocznego Dakaru (15. miejsce).

Przygoński ponownie wystartuje za kierownicą Mini i ma nadzieję na poprawienie wyniku z tego roku. - Bardzo dobrze czuję się na typowo rajdowych odcinkach, cały czas poprawiam swoje tempo na wydmach i pustyni, więc na Dakarze 2017 powinno być jeszcze szybciej. Chciałbym ukończyć Dakar w pierwszej "10" - przyznaje.

W ostatniej edycji zdecydowanie najlepszymi samochodami dysponowali zawodnicy Peugeota. Zdaniem Przygońskiego francuski producent ma przewagę technologiczną nad pozostałymi markami i tylko zmiany w przepisach mogłyby wyrównać szanse.

- Zespół X-Raid szykuje zmiany w Mini, ale nie będą to wielkie poprawki. Za dużo zrobić się niestety nie da, trzeba by zbudować nowy samochód. Zobaczymy, jak Peugeot będzie wyglądał, ale spodziewam się, że będą jeszcze mocniejsi. Francuzi odskoczyli od Mini i Toyoty. Stawkę wyrównać mogłyby regulacje ograniczające możliwości silnikowe w Peugeocie, ale organizator nic takiego nie zapowiada, więc nie należy na to liczyć, tylko wykonać swoją pracę, jak najlepiej się da - uważa kierowca ORLEN Team.

Dakar 2017: Etapy
02/01: Asuncion (PAR) - Resistencia (ARG)
03/01: Resistencia - San Miguel de Tucuman (ARG)
04/01: San Miguel de Tucuman - San Salvador de Jujuy (ARG)
05/01: San Salvador de Jujuy - Tupiza (BOL)
06/01: Tupiza - Oruro (BOL)
07/01: Oruro - La Paz (BOL)
08/01: Dzien odpoczynku w La Paz (BOL)
09/01: La Paz - Uyuni (BOL)
10/01: Uyuni - Salta (ARG)
11/01: Salta - Chilecito (ARG)
12/01: Chilecito - San Juan (ARG)
13/01: San Juan - Río Cuarto (ARG)
14/01: Rio Cuarto - Buenos Aires (ARG)

ZOBACZ WIDEO Hubert Ptaszek: Celem jest WRC

Źródło artykułu: