"Taka jest rzeczywistość". Gorzka prawda o frekwencji na mistrzostwach Polski w skokach

WP SportoweFakty / Kacper Kolenda / Na zdjęciu: Piotr Żyła
WP SportoweFakty / Kacper Kolenda / Na zdjęciu: Piotr Żyła

Już 22 grudnia odbędą się mistrzostwa Polski w skokach narciarskich, w których wystąpi niespełna 60 uczestników. Niestety organizatorzy nie spodziewają się nawet tysiąca widzów na trybunach. - Taka jest rzeczywistość - mówi Andrzej Kozak, prezes TZN.

W tym artykule dowiesz się o:

Turniej Czterech Skoczni zbliża się wielkimi krokami. Pierwszy konkurs jednej z najbardziej prestiżowych imprez sezonu odbędzie się 28 grudnia. W międzyczasie Biało-Czerwoni wezmą udział w mistrzostwach Polski, rozgrywanych w Zakopanem.

Data rywalizacji wyznaczona przez organizatorów może dziwić część fanów, choćby ze względu na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia.

- Termin rozgrywania mistrzostw Polski w skokach narciarskich, tradycyjnie przypadał właśnie na pierwszy lub drugi dzień świąt, a więc 25 lub 26 grudnia. Tak było w dawnych czasach. Zdecydowaliśmy się wrócić do tego rozwiązania, tym samym nawiązując wówczas do prawie stuletniej historii związku - mówi nam Andrzej Kozak, prezes Tatrzańskiego Związku Narciarskiego.

- Niestety data koliduje z Turniejem Czterech Skoczni. Polska reprezentacja urosła w siłę. We wcześniejszych latach nie stawialiśmy się na tej imprezie w tak licznym gronie, w dodatku jadąc walczyć o najwyższe cele. Dlatego byliśmy zmuszeni nieco przyśpieszyć czas rozegrania imprezy. Ostatecznie mistrzostwa Polski odbywają się 21 lub 22 grudnia. Miesiąc jednak pozostał bez zmian i w pewien sposób do tradycji udało nam się nawiązać - dodaje.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: o Polaku wciąż pamiętają. Zapisał się w historii klubu

Portfele nie ucierpią

Przedświąteczny okres jest szczególnie trudny dla kibiców, którzy mierzą się z dużymi wydatkami. - Opłata za wstęp ma charakter wyłącznie symboliczny. Bilety kosztują mniej więcej dziesięć złotych. To nie jest wydatek takiego rzędu, który uniemożliwiałby kibicom obecności na skoczni - mówi nasz rozmówca.

- Mówimy o najważniejszej imprezie krajowej, najwyższej rangą. Walka o mistrzostwo w przeszłości była rozgrywana w różnych terminach, na przykład w marcu. My jednak jakiś czas temu zdecydowaliśmy się podążać ścieżką, którą obrali ojcowie założyciele i wrócić do tradycji. Uważam, że takie rozwiązanie nie jest dla nikogo krzywdzące, a ma charakter symboliczny - dodaje działacz.

Smutna rzeczywistość

Piątkowa impreza nie będzie zgłoszona jako masowa. - Przewidujemy więc, że na trybunach stawi się niespełna 1000 osób. Liczymy, że widzów będzie jak najwięcej, by tak się stało, aura musi dopisać. Jesteśmy dobrej myśli, bowiem pogoda się poprawia. Krajobraz należy nazwać iście malowniczym. W dodatku wiatr ustał - twierdzi Kozak.

- Bardzo rzadko na mistrzostwach Polski zasiadało wielu widzów. Taka jest rzeczywistość. Krajowe imprezy nie cieszą się ogromnym zainteresowaniem fanów, nie można natomiast powiedzieć, że nikogo nie obchodzą. Nie bez znaczenia jest również położenie samego obiektu. Ludzie chcący zobaczyć jedynie moment odbicia i lot na wysokość 100 metrów mogą wszystko śledzić z perspektywy ulicy i nie muszą wchodzić na trybuny, by w jakikolwiek sposób wziąć udział w wydarzeniu - kontynuuje ekspert.

Małe zainteresowanie kibiców może smucić. Z drugiej jednak strony termin rozgrywania wydarzenia w żaden sposób na nie wpływa, co potwierdza prezes TZN.

- Można szukać przyczyn teoretycznie niskiej frekwencji. Teoretycznie jest to okres przedświąteczny, więc ludzie mają wiele zajęć. Niemniej gdy zawody rozgrywano w innym terminie, wcale nie było lepiej. Biorę udział w organizacji tego typu wydarzeń już wiele lat, a nie przypominam sobie, by kiedykolwiek bylibyśmy zmuszeni nadać wydarzeniu status imprezy masowej - podsumowuje Andrzej Kozak.

Bogumił Burczyk, dziennikarz WP SportoweFakty

Zobacz także:
"To nie jest nierealny scenariusz". Zaskakujące słowa przed Turniejem Czterech Skoczni
Co dalej z Thurnbichlerem? Stanowczy głos pierwszego trenera Kubackiego

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.