Już przed GP Walencji było jasne, że Francesco Bagnaia znajduje się w komfortowej sytuacji i ma wszystko, by zostać nowym mistrzem świata MotoGP. Zawodnik Ducati dysponował 23-punktową przewagą nad Fabio Quartararo, a tor im. Ricardo Tormo nie sprzyjał w ostatnich latach motocyklom Monster Energy Yamaha MotoGP.
Aby obronić tytuł mistrzowski, Quartararo musiał wygrać wyścig w Walencji i liczyć, że Bagnaia wręcz nie zdobędzie punktów, biorąc pod uwagę 25 "oczek" trafiających na konto zwycięzcy. Po kwalifikacjach młody Francuz znajdował się w nieco korzystniejszej sytuacji, bo zapewnił sobie czwarte pole startowe, podczas gdy jego rywal ruszał z ósmego miejsca. Mimo to, tylko cud mógł sprawić, że Quartararo po raz drugi w karierze zostanie mistrzem świata MotoGP.
Wprawdzie w GP Walencji lepszy wynik uzyskał Quartararo, który finiszował jako czwarty, ale Bagnaia wykazał się inteligentną jazdą. Dziewiąta pozycja pozwoliła mu na wywalczenie tytułu mistrzowskiego. Tym samym Włoch triumfował w MotoGP po raz pierwszy od roku 2009, kiedy to Valentino Rossi cieszył się z końcowego sukcesu.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesięwsporcie: nagranie wyświetlono ponad 2 mln razy. Co za gest!
Jeszcze dłużej Włochy musiały czekać na to, by ich zawodnik triumfował w mistrzostwach świata na motocyklu produkowanym na półwyspie Apenińskim. Wcześniej ta sztuka udała się Giacomo Agostiniemu w roku 1972, ścigającemu się dla MV Agusty.
GP Walencji zakończyło się zwycięstwem Alexa Rinsa, dla którego był to szczególny występ. Wyścigiem w Hiszpanii z MotoGP żegnało się Suzuki. Japoński producent, ze względu na kwestie finansowe, postanowił opuścić królewską kategorię po sezonie 2022.
MotoGP - GP Walencji - wyścig - wyniki:
Poz. | Zawodnik | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Alex Rins | Suzuki Ecstar | 41:22.250 |
2. | Brad Binder | Red Bull KTM | +0.396 |
3. | Jorge Martin | Pramac Racing | +1.059 |
4. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | +1.911 |
5. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | +7.122 |
6. | Joan Mir | Suzuki Ecstar | +7.735 |
7. | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | +8.524 |
8. | Enea Bastianini | Gresini Racing | +12.038 |
9. | Francesco Bagnaia | Ducati | +14.441 |
10. | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha | +14.676 |
11. | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | +17.655 |
12. | Raul Fernandez | Tech3 | +24.870 |
13. | Remy Gardner | Tech3 | +26.546 |
14. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | +26.610 |
15. | Fabio di Giannantonio | Gresini Racing | +31.819 |
16. | Cal Crutchlow | Yamaha RNF | +1:28.870 |
17. | Alex Marquez | LCR Honda | +1 okr. |
Nie ukończyli: | |||
18. | Jack Miller | Ducati | +5 okr. |
19. | Maverick Vinales | Aprilia | +12 okr. |
20. | Johann Zarco | Pramac Racing | +12 okr. |
21. | Marc Marquez | Repsol Honda | +18 okr. |
22. | Darryn Binder | Yamaha RNF | +23 okr. |
23. | Pol Espargaro | Repsol Honda | +23 okr. |
24. | Aleix Espargaro | Aprilia | +24 okr. |
Czytaj także:
Verstappen pobije rekordy Schumachera i Hamiltona. "Zapisze się w historii F1"
Skandal w Brazylii. Były mistrz F1 ostro o prezydencie-elekcie