Obowiązkowe szczepienia. Kolejna dyscyplina nie ma złudzeń
Formuła 1 nie będzie jedyną dyscypliną sportową, która w roku 2022 wymagać będzie od pracowników i zawodników szczepień przeciwko COVID-19. Również w MotoGP przyjęcie wakcyny ma być obowiązkowe. Zarządcy MotoGP odrzucają za to ideę kwarantanny.
Biorąc pod uwagę, że inne państwa mogą wprowadzić podobne zasady, Formuła 1 wprowadziła obowiązek szczepień przeciwko COVID-19 wśród personelu. Będzie on obejmował nie tylko szeregowych pracowników, ale też kierowców F1.
Wiadomo już, że podobnych regulacji należy się spodziewać w MotoGP. W rozmowie z agencją prasową EFE Carmelo Ezpeleta, który stoi na czele Dorny - zarządcy motocyklowych mistrzostw świata - wyjawił podejście firmy do restrykcji covidowych w sezonie 2022.
Ezpeleta stwierdził, że jedynym warunkiem, którego MotoGP nie będzie tolerować, to obowiązek odbycia kwarantanny po przylocie do danego państwa. - Jeśli gdzieś powiedzą nam, że mogą nas przyjąć i zorganizować wyścig, ale najpierw musimy odbyć 14-dniową kwarantannę, to nasza odpowiedź będzie jasna: nie, dziękujemy, nie przylecimy. To jest nasz warunek - powiedział Hiszpan.
O ile któreś państwo będzie wymagać szczepień od personelu i motocyklistów, to MotoGP uda się w to miejsce. Brak zgody na izolację wynika z faktu, że utrudniłby on przygotowanie się do kolejnych wyścigów. Wpłynąłby też na terminarz mistrzostw świata w sytuacji, gdy pomiędzy rundami jest tylko tydzień przerwy.
Szef Dorny podkreślił, że jego firma oczekuje stopniowego powrotu do normalności w roku 2022. Może jednak dojść do odwołania kilku zaplanowanych wyścigów. - Naszym celem jest, aby odbyło się co najmniej 19 rund MotoGP. W kalendarzu mamy ich 21, bo musimy respektować podpisane umowy, ale pewnie część z nich da się anulować - dodał Ezpeleta.
MotoGP na początku lutego ma zorganizować przedsezonowe testy w Malezji i Indonezji. Ma to być sprawdzian generalny przed rozpoczęciem rywalizacji. Pokaże on, jak funkcjonować może padok mistrzostw świata w dobie kolejnej fali koronawirusa spowodowanej wariantem Omikron.
Czytaj także:
Kłótnia o finanse w F1. Nie ma zgody na regulaminową nowość
Ważne zmiany w F1. Celem ochrona środowiska