Wyścig 6h Fuji jest niezwykle ważny dla WRT i Inter Europol Competition, gdyż oba zespoły walczą o mistrzostwo w klasie LMP2. Po pierwszej sesji treningowej wyżej plasowała się ekipa z Polski, ale w drugim treningu do głosu doszedł Robert Kubica wraz z belgijskim WRT. Spory wpływ na poprawę tempa miała bez wątpienia pogoda, bo słońce zastąpiło deszczowe chmury.
Kubica w porannym treningu wyjeżdżał na tor jako pierwszy, gdy zalegało na nim sporo wody, dlatego też 38-latek nie był w stanie wykręcić konkurencyjnego czasu. W kolejnej sesji Polakowi znów przyszło otwierać zmagania. Krakowianin zapisał na swoim koncie jedenaście okrążeń, a jego najlepszy czas wyniósł 1:34.326.
Tym razem najszybszy w samochodzie oznaczonym numerem 41 był Louis Deletraz. Szwajcar w dalszej części sesji pokonał jedno okrążenie toru Fuji w czasie 1:33.131. Dało to WRT pierwszą pozycję w kategorii LMP2 długodystansowych mistrzostw świata WEC.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: można im pozazdrościć. Tak spędzili miesiąc miodowy
Inter Europol Competition znów znalazł się na piątym miejscu - jego strata do ekipy Kubicy wyniosła 0,855 s. Po pierwszym dniu w Japonii zespół WRT zdaje się być lepiej przygotowany do walki o tytuł mistrzowski w LMP2.
Zmiana pogody przyniosła też zupełnie inne wyniki w klasie Hypercar. Toyota zastąpiła na czele stawki Ferrari. Najszybsza była załoga numer 8 z czasem 1:29.523, a zaraz za nią sklasyfikowano siostrzany samochód numer 7. Różnica pomiędzy Toyotami wyniosła 0,597 s.
WEC - 6h Fuji - 2. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | 1:29.523 |
2. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-Lopez-Kobayashi | +0.597 |
3. | Hypercar | Hertz Team JOTA | da Costa-Ye-Stevens | +1.061 |
4. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +1.095 |
5. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Cameron-Christensen-Makowiecki | +1.211 |
6. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +1.354 |
7. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Jensen-Vergne | +1.546 |
8. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Duval-Menezes-Mueller | +1.693 |
9. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-Vanthoor | +1.713 |
10. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Bruni-Tincknell | +1.880 |
*** | ||||
13. | LMP2 | Orlen Team WRT | Kubica-Deletraz-Andrade | +3.608 |
17. | LMP2 | Inter Europol Competition | Gelael-Frijns-Habsburg | +4.463 |
Czytaj także:
- F1 rozpocznie spór z Unią Europejską? Wszystko przez jeden zespół
- Koniec z kierowcami płacącymi za starty. "Ten model biznesowy nie żyje"