Kubica na pierwszym miejscu. Nagła poprawy formy jego zespołu

Materiały prasowe / FIA WEC / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / FIA WEC / Na zdjęciu: Robert Kubica

Drugi trening WEC przed 6h Fuji był zdecydowanie lepszy dla Roberta Kubicy i WRT. Louis Deletraz przejechał świetne okrążenie, które dało ekipie Kubicy pierwsze miejsce w kategorii LMP2.

Wyścig 6h Fuji jest niezwykle ważny dla WRT i Inter Europol Competition, gdyż oba zespoły walczą o mistrzostwo w klasie LMP2. Po pierwszej sesji treningowej wyżej plasowała się ekipa z Polski, ale w drugim treningu do głosu doszedł Robert Kubica wraz z belgijskim WRT. Spory wpływ na poprawę tempa miała bez wątpienia pogoda, bo słońce zastąpiło deszczowe chmury.

Kubica w porannym treningu wyjeżdżał na tor jako pierwszy, gdy zalegało na nim sporo wody, dlatego też 38-latek nie był w stanie wykręcić konkurencyjnego czasu. W kolejnej sesji Polakowi znów przyszło otwierać zmagania. Krakowianin zapisał na swoim koncie jedenaście okrążeń, a jego najlepszy czas wyniósł 1:34.326.

Tym razem najszybszy w samochodzie oznaczonym numerem 41 był Louis Deletraz. Szwajcar w dalszej części sesji pokonał jedno okrążenie toru Fuji w czasie 1:33.131. Dało to WRT pierwszą pozycję w kategorii LMP2 długodystansowych mistrzostw świata WEC.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: można im pozazdrościć. Tak spędzili miesiąc miodowy

Inter Europol Competition znów znalazł się na piątym miejscu - jego strata do ekipy Kubicy wyniosła 0,855 s. Po pierwszym dniu w Japonii zespół WRT zdaje się być lepiej przygotowany do walki o tytuł mistrzowski w LMP2.

Zmiana pogody przyniosła też zupełnie inne wyniki w klasie Hypercar. Toyota zastąpiła na czele stawki Ferrari. Najszybsza była załoga numer 8 z czasem 1:29.523, a zaraz za nią sklasyfikowano siostrzany samochód numer 7. Różnica pomiędzy Toyotami wyniosła 0,597 s.

WEC - 6h Fuji - 2. trening - wyniki:

Poz.KlasaZespółZałogaCzas/strata
1. Hypercer Toyota Gazoo Racing Buemi-Hartley-Hirakawa 1:29.523
2. Hypercar Toyota Gazoo Racing Conway-Lopez-Kobayashi +0.597
3. Hypercar Hertz Team JOTA da Costa-Ye-Stevens +1.061
4. Hypercer Ferrari Pier Guidi-Calado-Giovinazzi +1.095
5. Hypercar Porsche Penske Motorsport Cameron-Christensen-Makowiecki +1.211
6. Hypercar Ferrari Fuoco-Molina-Nielsen +1.354
7. Hypercar Peugeot TotalEnergies di Resta-Jensen-Vergne +1.546
8. Hypercar Peugeot TotalEnergies Duval-Menezes-Mueller +1.693
9. Hypercar Porsche Penske Motorsport Estre-Lotterer-Vanthoor +1.713
10. Hypercar Proton Competition Jani-Bruni-Tincknell +1.880
***
13. LMP2 Orlen Team WRT Kubica-Deletraz-Andrade +3.608
17. LMP2 Inter Europol Competition Gelael-Frijns-Habsburg +4.463

Czytaj także:
- F1 rozpocznie spór z Unią Europejską? Wszystko przez jeden zespół
- Koniec z kierowcami płacącymi za starty. "Ten model biznesowy nie żyje"

Źródło artykułu: WP SportoweFakty