Mocna odpowiedź Bogdanki. "Jesteśmy dumnym sponsorem Motoru"

WP SportoweFakty / Patryk Kowalski / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik (z lewej) i Dominik Kubera
WP SportoweFakty / Patryk Kowalski / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik (z lewej) i Dominik Kubera

Łączna wartość ekspozycji marki Bogdanka w przypadku mistrzów Polski do września tego roku wynosiła 12,8 mln złotych. - Spółka nie widzi podstaw do wcześniejszego zakończenia współpracy z Motorem - odpowiadają przedstawiciele kopalni.

Okazuje się więc, że mimo sporych kontrowersji odnośnie wspierania Motoru Lublin przez spółki Skarbu Państwa i coraz głośniejszych krytycznych głosów kibiców i przedstawicieli innych klubów, władze kopalni Bogdanka w przyszłym roku znów zamierzają wspierać finansowo Platinum Motor Lublin.

To znakomita wiadomość dla władz i kibiców tego klubu. Już teraz jest więc niemal pewne, że klubowi uda się utrzymać pozycję finansowego potentata w PGE Ekstralidze.

Ostatnio rozpoczęła się dyskusja na temat zaangażowania spółek Skarbu Państwa we wspieranie poszczególnych drużyn sportowych, a w szczególności Platinum Motoru Lublin, który dzięki gigantycznemu wsparciu sześciu spółek Skarbu Państwa stał się zdecydowanie najlepszym polskim klubem żużlowym i dość mocno uciekł ligowym rywalom. Efektem dwa tytuły mistrzów Polski i hitowe transfery choćby Bartosza Zmarzlika. W żadnym innym klubie żużlowym w Polsce nie mogą nawet marzyć o tak dużej przychylności państwowych spółek. 

Fala krytycznych komentarzy w kontekście wsparcia finansowego od kopalni Bogdanka pojawiła się po opublikowaniu najnowszych wyników finansowych państwowego giganta. Wskazują na to, że spółka w pierwszym półroczu 2023 roku odnotowała 225,93 mln zł zysku netto, wobec 335,8 mln zł zysku rok wcześniej. O słabych wynikach głośno mówiła także lubelska posłanka KO, Marta Wcisło.

ZOBACZ WIDEO: Czy Janusz Kołodziej marnuje się w Fogo Unii Leszno?

- Mówienie o złej kondycji finansowej Spółki Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. jest niezgodne z prawdą. Spółka wypłaciła w bieżącym roku wysokie nagrody jubileuszowe dla pracowników oraz dywidendę dla akcjonariuszy o maksymalnej wartości przewidzianej w strategii spółki - wyjaśniają przedstawiciele kopalni.

Spółka podkreśla, że lubelski klub wspierała już w 2010 roku, a obecna współpraca trwa nieprzerwanie od 2018 roku, czyli od czasów występów Motoru w I lidze. Rok temu wartość ekspozycji marki Bogdanka wyniosła 11,3 mln złotych, a już teraz została ona poprawiona (12,3 mln złotych do końca września 2023 roku).

W ub. roku Spółka wsparła ponad 30 projektów sportowych, obejmując finansowym wsparciem ponad 1500 zawodniczek i zawodników.

- Corocznie wykonujemy bardzo szczegółowe analizy projektów sponsoringowych w obszarze sportu, pod kątem wypracowanej wartości ekspozycji marki Lubelski Węgiel Bogdanka oraz ich efektywności. Decyzje dotyczące współpracy z danym podmiotem opierają się nie tylko na kwestiach biznesowych, możliwości finansowych spółki, ale również na wspomnianych wcześniej danych. Nie bez znaczenia pozostaje fakt bardzo wysokiej popularności klubu żużlowego wśród interesariuszy spółki, tych zewnętrznych, jak i wewnętrznych. LW Bogdanka jest dumnym sponsorem strategicznym Motoru Lublin i takim chce pozostać - dodają władze spółki.

Mateusz Puka, dziennikarz WP SportoweFakty

Czytaj więcej:
Jest terminarz cyklu Grand Prix 2024
Po okropnym wypadku zawodnik prawie stracił ramię

Źródło artykułu: WP SportoweFakty