Żużel. Ostatnia taka okazja w PGE Ekstralidze. Wiemy, ile musi wyłożyć ich nowy sponsor

WP SportoweFakty / Julia Podlewska / Na zdjęciu: żużlowcy For Nature Solutions KS Apatora Toruń
WP SportoweFakty / Julia Podlewska / Na zdjęciu: żużlowcy For Nature Solutions KS Apatora Toruń

KS Apator Toruń jest obecnie jedyną drużyną w PGE Ekstralidze, która nie ma sponsora tytularnego. To duże zaskoczenie, bo mowa przecież o trzeciej drużynie rozgrywek, która w tym sezonie znów ma medalowe aspiracje.

W tym artykule dowiesz się o:

Potencjalnych zainteresowanych raczej nie powinna odstraszać cena, bo za stosunkowo niewiele można uzyskać znakomitą promocję na całą Polskę i gigantyczny zwrot marketingowy. Okazuje się bowiem, że toruński klub od potencjalnego reklamodawcy za możliwość reklamowania się w nazwie drużyny oczekuje przynajmniej pół miliona złotych. Ostateczna kwota zależy oczywiście od zakresu świadczeń, ale już teraz można powiedzieć, że nie jest wyjątkowo wyśrubowana.

Podobne pieniądze od swoich tytularnych sponsorów otrzymuje kilka klubów występujących w 2. Ekstralidze, gdzie z oczywistych powodów, reklama nie jest aż tak elitarna, a reklamodawca nie może liczyć na aż tak duży ekwiwalent reklamowy.

Dość głośno było ostatnio choćby o obliczeniach przedstawicieli Bogdanki, którzy bazując na profesjonalnych danych ustalili, że tylko dzięki sponsoringowi Platinum Motoru Lublin, ekwiwalent reklamowy za trzy pierwsze kwartały 2023 roku wyniósł blisko 13 mln złotych. A przecież w przypadku sponsora tytularnego mowa o dużo lepszej reklamie.

ZOBACZ WIDEO: Kościecha szczerze o odejściu Pedersena. To dlatego GKM nie przedłużył kontraktu z Duńczykiem

W PGE Ekstralidze część klubów może w tej kwestii liczyć na wsparcie spółek Skarbu Państwa, a dzięki temu uzyskują one przynajmniej dwukrotnie więcej niż kwoty, których oczekują władze KS Apatora. W Toruniu aż tak wysokich aspiracji nie ma, bo ten ośrodek w zeszłym roku był jedynym w elicie, który nie był hojnie wspierany przez żaden z gigantycznych koncernów. Lokalni politycy nie są tam bowiem tak prężni, jak w innych regionach, a po wyborach nikt nie liczy na nagłą zmianę sytuacji.

To jednak wcale nie oznacza, że toruński ośrodek dysponuje budżetem niższym od rywali, bo od lat słynie z olbrzymiego zaangażowania lokalnych przedsiębiorców. Dzięki temu już w zeszłym sezonie, budżet wyniósł około 19 mln złotych i był jednym z najwyższych w PGE Ekstralidze. Wtedy jednak torunianie mogli liczyć na zastrzyk gotówki od sponsora tytularnego. Obecnie trwają poszukiwania spółki, która byłaby gotowa wyłożyć taką kwotę.

Czytaj więcej:
To oni będą pokazywać ligę w kolejnych latach
Kibice mylą go z piłkarzem reprezentacji Anglii

Komentarze (11)
avatar
Möchomorek
25.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
@Nick Login: Daj linka! 
avatar
Möchomorek
25.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
@geostrategia: Dzięki temu SSP mają przebitkę marketingową 2,5 - Nas trochę wkurzają te pisane durnoty, ale SSP dostaje swoje a klub może liczyć na dodatkowe fundusze sponsoringowe. Cierpi nasz Czytaj całość
avatar
Möchomorek
25.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
@Corlleon: Ha ha ha ha ha - podajesz dane z zeszłego wieku? Nie no leżę i sie śmieję! 
avatar
Corlleon
25.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Toruń od jakiegoś czasu w jako sponsorów tytularnych miał firmy Termińskiego, czyli de facto jakby nie miał :) 
avatar
geostrategia
24.01.2024
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
O Panie redaktorze jak nie pisze się o Motorze Lublin to jakby obserwacje trochę inne: ".... za stosunkowo niewiele można uzyskać znakomitą promocję na całą Polskę i gigantyczny zwrot marketin Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.