Żużel. Najwolniejszy bieg Zmarzlika w tym sezonie. Znamy powód

WP SportoweFakty / Patryk Kowalski / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik na prowadzeniu
WP SportoweFakty / Patryk Kowalski / Na zdjęciu: Bartosz Zmarzlik na prowadzeniu

Bartosz Zmarzlik w ostatnią niedzielę był blisko zdobycia swojego drugiego kompletu punktów w tegorocznej PGE Ekstralidze. Na przeszkodzie stanęła mu jednak wielka ambicja i chęć... bycia coraz lepszym. Polak nigdy nie czuje się zbyt szybkim.

Przypomnijmy, że Bartosz Zmarzlik w wyjazdowym spotkaniu w Częstochowie zdobył 13 punktów i bonus, a jego drużyna ograła gospodarzy 51:39. Po trzech znakomitych wyścigach, lider Orlen Oil Motoru Lublin musiał jednak uznać wyższość Leona Madsena i Fredrika Lindgrena. Nagłe problemy były dużym zaskoczeniem, bo od początku zawodów w Częstochowie, mistrz świata prezentował się fenomenalnie. W swoim czwartym starcie nie dość, że przegrał z rywalami, to nie był w stanie nawiązać walki o biegowe zwycięstwo i tracił do nich dystans. Tak wolnego Zmarzlika w tym sezonie jeszcze nie widzieliśmy.

Rozczarować musieli się jednak wszyscy, którzy sądzą, że to może być zapowiedź jeszcze większych emocji w turniejach Grand Prix. Dominacja Polaka w PGE Ekstralidze jest niezagrożona, a już w ten weekend Zmarzlik będzie miał szansę wrócić do roli lidera cyklu Grand Prix.

Okazuje się bowiem, że nieudany wyścig w Częstochowie, to wynik sięgnięcia po zupełnie nowy silnik. To najlepiej oddaje charakter 28-latka, który nie zamierza spocząć na laurach i cały czas szuka nowych rozwiązań. Po trzech bardzo udanych biegach przeciwko zawodnikom Krono-Plast Włókniarza Częstochowa uznał, że to dobry czas na szukanie... jeszcze lepszych rozwiązań.

ZOBACZ WIDEO: Lebiediew szczery do bólu. "Nie umiem tam jeździć"

Choć Zmarzlik doskonale wszedł sezon i praktycznie od pierwszych sparingów prezentuje mistrzowską formę, to cały czas dokupuje nowe silniki i testuje sprzęt. Zawodnik już w kwietniu ujawnił, że błyskawicznie przetestował trzy nowe jednostki napędowe, a każda z nich prezentowała się znakomicie, teraz słychać o kolejnych zakupach.

Jego sytuacja wydaje się bardzo komfortowa, ale duża w tym zasługa właśnie gigantycznej pracy w warsztacie. Żużlowiec cały czas testuje nowy sprzęt, a w przeciwieństwie do większości swoich rywali nie zadowala się dwoma, czy trzema znakomicie pracującymi motocyklami. W Częstochowie prognozy odnośnie nowego silnika akurat się nie sprawdziły, ale zapewne już następnym razem Zmarzlik dopnie swojego i zaprezentuje się na nim znacznie lepiej.

Zresztą Zmarzlik ma nad rywalami nie tylko przewagę sprzętową, ale także mentalną. Mówił o tym niedawno Artiom Łaguta, który jako ostatni zdołał pokonać go w walce o mistrzostwo świata. - Kiedy chcesz go pokonać, to musisz z nim wygrywać niezależnie kto z wami jedzie. Trzeba budować przewagę mentalną w innych rozgrywkach - przyznał Rosjanin z polskim paszportem w Eleven Sports.

Czytaj więcej:
Nowe informacje ws. Kołodzieja. Kibice mogą zacząć odliczać
Polis wprost o sytuacji w Orle

Komentarze (13)
avatar
Möchomorek
9.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
@Rache: paziu, Motor na dziś ma 3 budżet a może na koniec sezonu skończyć się na 4-5 bo Lublin rozwala każdego jak leci. Ale spokojnie, damy radę, chociaż księgowe mają ból głowy!! 
avatar
Möchomorek
9.05.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
@Rache: A ty tak tylko kluby i zawodników krytykujesz i się z nich śmiejesz. Może pośmiejemy się z ciebie gdy powiesz komu kibicujesz? 
avatar
Tomasz Kwiatkowski
9.05.2024
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Przepraszam yo czym istotnym jest ten artykuł? 
avatar
TankViadrus
9.05.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
avatar
erik stelmacher
9.05.2024
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Rache nie płacz ciągle, weź się ogarnij...kradły to może kluby za komuny co zdobywały medale bo wyjadały ze wspólnego, niedostępnego dla wszystkich koryta...teraz kotku jest liga zawodowa i każ Czytaj całość