Chelsea FC zaskoczyła motywem... żużla. "Stamford Bridge powstało z myślą o prędkości"

Twitter / ChelseaFC / Na zdjęciu: piłkarz Chelsea FC na motocyklu żużlowym
Twitter / ChelseaFC / Na zdjęciu: piłkarz Chelsea FC na motocyklu żużlowym

Chelsea FC wyszła w ostatnich dniach do kibiców z nową serią ubrań. Fani tejże ekipy nie spodziewali się jednak, że będzie ona dedykowana żużlowi. To nawiązanie do historii tego sportu w tym miejscu.

W tym artykule dowiesz się o:

Chelsea FC jest obecnie wiceliderem rozgrywek angielskiej Premier League. Kiedy piłkarze w pocie czoła pracują nad tym, by dogonić w tabeli odwiecznego rywala - Arsenal, dział marketingu klubu z "niebieskiej części Londynu" wypuścił kolekcję odzieży inspirowanej historią żużla!

"W 1928 roku na Stamford Bridge odbył się pierwszy wyścig żużlowy. Drużyna już w debiutanckim sezonie zdobyła mistrzostwo Southern League, a następnie sięgnęła po tytuł w National League. Niemal sto lat później wciąż nadajemy tempo" - pisze ekipa z Londynu w mediach społecznościowych.

ZOBACZ WIDEO: "Nie czekałbym do końca roku". Cieślak komentuje decyzję Protasiewicza

Dziś próżno szukać londyńskich klubów żużlowych na angielskiej mapie. W przeszłości jednak takowych nie brakowało, a przypomnieć tu trzeba o Hackney Hawks, White City Rebels czy Wimbledon Dons. W historii każdego z tych ośrodków zapisali się Polacy - w barwach klubu z Hackney ścigali się m.in. Zenon Plech, Roman Jankowski i Andrzej Huszcza, Rebeliantami z White City byli Marek Cieślak oraz Andrzej Jurczyński, z kolei ostatni z tych zespołów reprezentowali Edward Jancarz i Jerzy Rembas.

"Stamford Bridge powstało z myślą o prędkości. Inspiracją byli zawodnicy ścigający się po naszym nachylonym szutrowym torze na ryczących, pozbawionych hamulców motocyklach. Speedway rozświetlał Stamford Bridge dwa razy w tygodniu przy sztucznym oświetleniu, idealnie wpisując się w rodzącą się w Londynie fascynację prędkością. To właśnie tu odbyła się pierwsza w historii towarzyska seria spotkań Anglików z Australijczykami. Była to epoka elektryzująca - szybka, głośna i niemożliwa do zignorowania" - czytamy w innym wpisie reklamującym ubrania.

Kolekcja obejmuje między innymi ukłon w stronę dawnego kapitana żużlowej ekipy, Gusa Kuhna - na kurtce bomberce umieszczono jego numer 42. Sukces ligowy upamiętniony został natomiast na kurtce dresowej oraz bluzie typu quarter-zip.

W kampanii "The Speedway Collection" jako modele wystąpili zawodnicy pierwszej drużyny - Liam Delap i Jorrel Hato, a także Kadeisha Buchan i Oriane Jean-Francois z żeńskiej sekcji Chelsea.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści