Szwedzi i Brytyjczycy uginają się pod naciskiem FIM

Żużlowcy startujący w polskich ligach żużlowych będą mieli możliwość wyboru pomiędzy nowymi, a starymi tłumikami. Jak tą budzącą wiele kontrowersji sprawę rozwiązały najlepsze ligi na świecie?

Szwedzka SVEMO zadecydowała, że w rozgrywkach Elitserien i Allsvenskan zawodnicy będą startować na nowych tłumikach. Brytyjska BSPA potwierdziła, że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, nowe tłumiki w rozgrywkach lig brytyjskich zostaną wprowadzone od 15 maja 2010. Z kolei duńska DMU zaznaczyła, że decyzja o wprowadzeniu nowych tłumików zapadnie 1 czerwca 2010 roku. Przeprowadzone zostaną również rozmowy pomiędzy Duńczykami a Brytyjczykami w celu ustalenia wspólnego terminu wprowadzenia. Należy się zatem spodziewać, że od czerwca również w rozgrywkach ligi duńskiej będą obowiązywały nowe tłumiki.

Co ciekawe, z ustaleń SportoweFakty.pl wynika, że w dotychczasowych spotkaniach rozegranych w Niemczech, zawodnicy startowali na starych tłumikach. Jednak niemiecka federacja używanie tych rodzajów tłumików dopuściła tymczasowo. Podobnie ma wyglądać sytuacja w Czechach. Wygląda na to, że w Polsce i Czechach nie ugięto się pod naciskiem FIM i nie wprowadzono nowych tłumików, o których wadach pisaliśmy już wielokrotnie.

Ciekawostką jest również fakt, że podczas Grand Prix w Cardiff firma Prodrive ma zaproponować nową konstrukcję kompletnego motocykla żużlowego.

Komentarze (0)