KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Mecz Kolejarza z Victorią powtórzony?!

Mecz Kolejarza Rawicz z Victorią Piła planowo miał się odbyć w pierwszej kolejce. Do spotkania nie doszło, gdyż według sędziego zawodów zawodnicy Victorii posiadali niewłaściwe badania lekarskie i arbiter przyznał walkowera na rzecz Kolejarza.
Robert Szłapak
Robert Szłapak

W środę KŻ Victoria Piła otrzymał pismo od Polskiego Związku Motorowego, w którym został poproszony o przedstawienie do 19 kwietnia godz. 12:00 dokumentów potwierdzających posiadanie przez lek. Jerzego Sołtysa odpowiednich uprawnień. Wygląda na to, że działacze Victorii do samego końca trzymali "asa w rękawie" i w odpowiedzi na pismo przedstawili jak się wydaje kluczowy argument.

Otóż Victoria powołuje się na Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dn. 14 kwietnia 2011 roku, którego §2 ust. 2 mówi: "W przypadku braku lekarza specjalisty w dziedzinie medycyny sportowej, orzeczenie, o którym mowa w ust. 1, może wydać lekarz posiadający certyfikat ukończenia kursu wprowadzającego do specjalizacji w dziedzinie medycyny sportowej."

Wspomnianym kluczowym argumentem, jest komunikat Polskiego Towarzystwa Medycyny Sportowej mówiący o zmianie nazwy "Certyfikatu PTMS" na "Certyfikat ukończenia kursu wprowadzającego do specjalizacji w dziedzinie medycyny sportowej", a więc dokładnie tak, jak wymaga tego Minister Zdrowia. Jednocześnie jest zaznaczone, że "Certyfikaty PTMS" wydane przed zmianą nazwy utrzymują swoją moc, a co za tym idzie posiadający wspomniany dokument lek. Jerzy Sołtys, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia, jest uprawiony do wydawania orzeczeń lekarskich zawodnikom sportu żużlowego. Pełen komunikat o zmianie nazwy certyfikatu znajduje się na stronie internetowej PTMS. 

Poniżej zamieszczamy pismo wysłane przez Victorię Piła do PZMot-u.

Odpowiedź na pismo PZMot Odpowiedź na pismo PZMot

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (39)
  • RaVi Zgłoś komentarz
    trafna uwaga kolego Malinowy. Ale mnie zawsze smiesza tacy polonisci tutaj ale niech im bedzie. Jak brak argumetow zawsze trzeba cos napisac. Ale ja na przekor bede pisac jak mi sie podoba wazne
    Czytaj całość
    by z sensem
    • RaVi Zgłoś komentarz
      dodam jeszcze tylko ze teraz Victorii do kolekcji brakuje walkowera na przyklad w Rybniku za to ze zawodnikowi pilskiemu wypadnie cos na tor np pieniadze przed meczem i pojdzie by to podniesc.
      Czytaj całość
      Ale to tak napisalem dla czarnego humoru.
      • RaVi Zgłoś komentarz
        na moje oko to Victoria nie wiem czy celowo czy nie,ale raczej ma wielkiego pecha, ale pokazuje jak wielkie sa luki w regulaminach. I to od samego poczatku swojego istnienia. Ten klub jakos
        Czytaj całość
        ciagle ma pod gorke, ale ciagle tez przez te wszystkie niejasnosci w regulaminach spada na 4 lapki. Zaczelo sie od zgloszenia zespolu po czasie. No i dla dobra sportu tu zostal zlamany regulamin. Decyzja sluszna ze dopuszczono klub do rozgrywek bo trzeba walczyc o kazdy osrodek sportu zuzlowego. Ale postapiono juz wtedy wbrew regulaminowi. Czy to bylo sluszne dla zuzla w Pile to juz inna bajka na ktora mam swoje zdanie. Dalej klub splaca zobowiazania nie swoje i teraz jest ukarany za to ze jest utrzciwy minusowymi punktami, ba nawet ma sie pytac o pozwolenie klubu ktory ma gdzies swoje zobowiazania i ich nawet niezamierza splacac. Klub oszustow ma sie dobrze ba nawet sadzi utrzciwych!!! Kolejna patologia w zuzlowym kabarecie i pokazanie jak durne mamy przepisy i jak wiele jest w nich furtek dla kretaczy!!! Teraz mamy sprawe z pieczatkami i kolejny pokaz jak przepis jest nie zyciowy jak komplikuje sprawe wszystkim: klubom, kibicom i sedziom. Pokazane jest tu jak przepis jest wprowadzony z wieloma lukami. Walkower jak najbardziej bezpodstawny, ale drodzy kibice Victoria tez mosi sie klepnac w piers ze wielu spraw niedopilnowano!!! Choc ja akorat zgonie to na ogrom pracy jaki maja dzialacze w zalatwianiu wszelkich formalnosci zwiazanych z liga!! Przypominam ze klub niewiedzial do ostatniej chwili czy wogole bedzie startowal wiec ma chyba prawo do pewnych niedociagniec. I zgodze sie z jednym z kometarzy ze pewnie gdyby ten mecz byl na innym szczeblu rozgrywek transmitowany przez telewizje czy o wiekszej wadze gatunkowej pewnie nie byloby tematu. Dalej dziwi mnie stwierdzenie o niemozliwosci sprawdzenia tych nieszczesnych pieczatek. Panie sedzio w dzisiejszej dobie internetu, faxow i etc???? Ale tu tez wina lerzy po stronie dzialaczy pilskich obecnych w Rawiczu zwlaszcza trenera, ktory nie staral sie tego wyjasnic na miejscu??? No chyba ze sie starano a sedzia nie chcial sie starac a to juz inna bajka. Jednak po ostatnich "popisach pana trenejra raczej sklonie sie do tego ze nie starano sie tego wyjasnic. Bo pan Szymko ostatnio poprostu blyszczy: ta zz za zdrowego zawodnika, czy tez kompletnie zle prowadzenie zespolu w krosnie i zapomnienie co to rezerwa taktyczna przez co przegrany mecz, bo skoro trenejro wiedzial o problemach sprzetowych Puszakowskiego to pojakiego grzyba wstawial go dalej do jazdy gdy mozna bylo robic rezerwy taktyczne!!!
        • sZaLi Zgłoś komentarz
          O 14 dziś trening w Pile xD
          • zardzewiała stal Zgłoś komentarz
            Brakuje kolejki by żużlowi sędziowie dali o sobie znać, że są niekopetentni, niedouczeni i bez wiedzy o ogólnej zasadzie fair play. Wszystkich tych, zwłaszcza "starych" należy
            Czytaj całość
            rozpędzić by nie robili dalszych szkód. W ogóle to się dziwię, dlaczego sędziowie nie odpowiadają materialnie za wyrządzone szkody.
            • mateuszhc Zgłoś komentarz
              Mógłby ktoś przeprowadzić wywiad z sędzią? Byłbym bardzo wdzięczny, za to i chętnie dowiedziałbym się co ma On do powiedzenia w tej sprawie.
              • Loljan Zgłoś komentarz
                Mecz ma być na torze a nie w gabinetach. Na miejscu wszystkich kibiców z Rawicza i Piły cieszyłbym się z powtórki i nie zawracałbym sobie głowy szczegółami. pozdro
                • rados Zgłoś komentarz
                  hehe od poczatku krecili te lody , kasy nie bylo na jazde to wymyslili dobry prawnik co czytac regulamin umie i sie robie takie numery , hehe ta polonia pod jaka nazwa by nie byla to cwana
                  Czytaj całość
                  bedzie :D
                  • Łódź Zgłoś komentarz
                    Zgadzam sie MECZ do powtorki
                    • Gotryx Zgłoś komentarz
                      Witam i pozdrawiam wszystkich i tych zadowolonych i tych nie zadowolonych .Przeczytałem wszystkie wasze komentarze i ja nie wiem o co chodzi . Nie jestem kibicem Piły ani Rawicza ale mam swoje
                      Czytaj całość
                      zdanie na ten temat .Napisałem duży artykuł na ten temat zaraz po meczu który się nie odbył .Moje zdanie zostaje takie samo że mecz powinien wtedy się odbyć jeśli się nie odbył to teraz powinna być powtórka tego meczu .A to dlatego że sędzia zrobił błąd moim zdaniem pieczątki były ale nie takie jakie by chciał widzieć sędzia a w regulaminie nic nie ma o pieczątkach jak mają wyglądać .Ma być od lekarza sportowego i takie były jak podają Pilscy działacze i im wierzę .Ale kształt i zapis sędziemu nie przypadł do gustu .Pracowałem przez 25lat w klubie piłkarskim i byłem kierownikiem zespołu i wiem że to podstawa aby mieć dokumenty ok .A karta zdrowia przede wszystkim .Nie wiem jakie dokumenty powinny być u żużlowców oprócz potwierdzenia do klubu i karty zdrowia ale to podstawa i wierzę że mieli takie dokumenty .Tak że uważam że sędzia był nadgorliwy i nie dopuścił do zawodów.I jak wcześniej pisałem w swoim artykule że jakby to była ekstraklasa i mecz transmitowany w TVP Sport to by nie było tematu .jeszcze raz pozdrawiam wszystkich i oby ten mecz odbył się na torze a nie w gabinecie .
                      • ostrovia1909 Zgłoś komentarz
                        a dlaczego nikt nie widzi tego zdania "w przypadku braku lekarza specjalisty..." no to najpierw Piła musi udowodnić, że żaden lekarz z uprawnieniami nie chciał przyjąć tych biedaków i
                        Czytaj całość
                        przebadać. Gogle pokazuje, że w Pile jest kilka takich przychodni więc ukarać zawodników, kierownika druzyny a walkower jaknajbardziej zasadny.
                        • Daf Zgłoś komentarz
                          Wszystkim tym polecam oglądanie ligi angielskiej ,gdzie w spornych zawiłościach regulaminu ,na wizji, kierownicy drużyn potrafią dojść do porozumienia dla dobra widowiska i sportu.
                          • Axe89 Zgłoś komentarz
                            W polskiej lidze nic mnie nie zdziwi. Victoria od początku ma pod górkę... Trzymam kciuki żeby pokazali GKSŻ, że mimo kłód pod nogami dadzą radę i będą walczyć do końca!
                            Zobacz więcej komentarzy (13)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×