KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

W środę decyzja w sprawie polskiego tłumika. Cegielski: Nie jestem wcale spokojny

W środę ma zapaść decyzja dotycząca stosowania tłumika Leszka Demskiego w polskich ligach żużlowych. - Trzeba złej woli, by go nie wprowadzić, ale wcale nie jestem spokojny - mówi Krzysztof Cegielski.

Jarosław Galewski
Jarosław Galewski
Wszystko wskazuje na to, że w środę zakończy się kolejna przedsezonowa telenowela. To właśnie wtedy PZM ma podjąć ostateczną decyzję w sprawie tłumika Leszka Demskiego. Urządzenie nie otrzymało homologacji FIM, ale GKSŻ zapowiadała od początku, że możliwe jest jego wprowadzenie w polskich ligach żużlowych. Argumentów "za" przybywało wraz z upływem czasu. Pozytywnie wypadły wyniki badań, które przeprowadził PIMOT. Tłumik testowali również kolejni żużlowcy i zyskiwał on coraz większe grono zwolenników. - Wszystkie złudzenia dotyczące polskiego tłumika zostały już rozwiane. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, to tylko ze złej woli. Każdy powinien być przekonany do polskiego tłumika. Jest on bezpieczny i spełnia wszystkie wymogi, również na rok 2015. Decyzja FIM w tej sprawie była po prostu niezrozumiała i niesprawiedliwa - podkreśla w rozmowie z portalem SportoweFakty.pl Krzysztof Cegielski.Jeszcze niedawno argumentów "przeciw" polskiemu tłumikowi było nieco więcej. Niektórzy zawodnicy sugerowali, że na obecnym etapie dopasowanie się do nowego urządzenia będzie bardzo trudne. Część z nich zwracała również uwagę, że inne tłumiki będą stosowane w ligach zagranicznych i nie jest to komfortowa sytuacja. Teraz takich opinii jest coraz mniej lub zniknęły one całkowicie. Wielu żużlowców wsiadało na motocykl z polskim tłumikiem bez dokonywania w nim żadnych korekt i nie miało najmniejszych problemów z jazdą. W tej grupie był między innymi Krzysztof Kasprzak, który urządzenie testował na torze w Ostrowie Wielkopolskim. Reprezentant Stali Gorzów był jednym z pierwszych zawodników, który zabrał tak zdecydowane stanowisko w sprawie produktu konstrukcji Leszka Demskiego. - Nawet zawodnicy, którzy początkowo wypowiadali się sceptycznie, zmienili zdanie w tej kwestii. To było jednak oczywiste. Twierdzenia, że wszystko będzie trzeba przewrócić z powodu tłumika do góry nogami nie miały nic wspólnego z realną oceną rzeczywistości. Od początku żużlowcy, którzy tak mówili, mijali się z prawdą. Niektórym po prostu nie chciało się przekręcić kilku śrubek, żeby sprawdzić nowe rozwiązanie. Tak było wygodniej - ocenia Cegielski. Tuż przed ostateczną decyzją w sprawie tłumika ze strony PZM, w środowisku żużlowym nie ma jednak mowy o spokoju i przekonania, że będzie to tylko formalność. Wręcz przeciwnie, pojawia się sporo głosów, że urządzenie konstrukcji Leszka Demskiego może nie wejść do użytku w polskich ligach żużlowych. Niektórzy nasi rozmówcy wspominają też o zastosowaniu rozwiązania pośredniego. Wszystkie wątpliwości powinny zostać jednak rozwiane w środę. - Kiedy czytam wypowiedzi przedstawicieli naszych żużlowych władz, że tłumika chce jeden zawodnik z czołówki, to jestem zdziwiony. Apeluję, żeby zakończyć już zasłanianie się żużlowcami. Oni w tym temacie się wypowiedzieli i zrobili to w sposób jednoznaczny. Wszyscy, którzy jechali na tym tłumiku - także kandydaci do kadry narodowej - uznali, że ten produkt jest lepszy. Przestańmy się nimi wysługiwać. Wszystko chce się zrzucić na żużlowców, bo kilku powiedziało początkowo, że niekoniecznie chce wprowadzenia tłumików. Dziś nawet oni nie mają już jednak wątpliwości - podkreśla Cegielski. - Jesteśmy tuż przed ostateczną decyzją w tej sprawie i powiem szczerze, że niestety nie jestem w ogóle spokojny, co się wydarzy. Chciałbym jednak wierzyć, że stanie się po prostu to, co powinno być formalnością. Negatywna decyzja lub zastosowanie półśrodków polegających na wprowadzeniu tłumika przykładowo w II lidze czy imprezach młodzieżowych, będzie przejawem wyjątkowej bojaźni. Przed czym? Trudno nawet powiedzieć, bo możemy zrobić coś dobrego żużla. To byłaby jedna z najlepszych i nielicznych takich decyzji, jakie zostały podjęte w ostatnich latach. Nie wyobrażam sobie, żeby tłumik nie został wprowadzony. Argumenty o tym, że są zawodnicy, którzy nie chcą, przestały być już prawdziwe. W przypadku negatywnej decyzji od razu chciałbym usłyszeć prawdziwe tłumaczenia, dlaczego tak postąpiono. Liczę jednak, że jutro wieści będą pozytywne i będziemy mogli pogratulować Andrzejowi Witkowskiemu, Piotrowi Szymańskiemu i wszystkim innym osobom, które mają na to bezpośredni wpływ - dodał na zakończenie Cegielski.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Szukamy współpracowników! Dołącz do redakcji żużlowej WP SportoweFakty! ->

Czy PZM zdecyduje się na wprowadzenie tłumika konstrukcji Leszka Demskiego we wszystkich ligach żużlowych w Polsce?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (216)
  • Partia Zgłoś komentarz
    Jak dla mnie to jest tylko jedno pytanie. Czy Demski jest w stanie wyprodukować ich przed początkiem sezonu na tyle, żeby dla każdego starczyło. Bo jak nie to będą schody typu ten ma, a
    Czytaj całość
    ten chciałby mieć ale nie może kupić..
    • intro Zgłoś komentarz
      JECHAĆ NA NOWYCH RURACH!!! Co nas ligi zagraniczne??!!?? Niech oni się k..a do nas dostosują w SEC też niech dopuszczą nowe rury, i BSI z FIM niech sobie jeżdżą po wsiach w Anglii...
      • -night-- Zgłoś komentarz
        pytanie jest inne: 1.jezeli pojada na nowych w 1 i 2 lidze. 2. a zakaza nowych w IMP, MIMP, MDMP, SK, BK, ZK, 3. wtedy zacznie sie beczenie tych zwolennickow jak szczepnaiak bo nagle sie okaze
        Czytaj całość
        ze silniki trzeba tuningowac do straych tlumikow... 4. i sie okaze ze ci co teraz chwala z 1 i 2 ligi nagle sie nie zgodza na te tlumiki 5. KOLO SIE ZAMKNIE I OTOWRZY W 2015 ROKU...
        • tony 76 Zgłoś komentarz
          Tak czytam sobie i czytam te niektore wywody profesorow mechaniki tutaj i ogarnia mnie blady smiech. Ze silnik bedzie musial miec tuning po zmiane rury to juz przebilo wszystko he he he. Skoro
          Czytaj całość
          tak to nikt nie karze zawodnikom zakaldac nowej rury, bedzie wybor i kazdy sam zadecyduje wiec przeatncie tutaj coniektorzy piep.... bez sensu. Zachowujecie sie jak dzieci we mgle. Widac na dloni o co tutaj chodzi dlatego tlumik wg mnie nie zostanie wprowadzony. A wasze dyskuzje na forum o mechanice nie maja zadnego znaczenia!
          • k 53 GKM Zgłoś komentarz
            Witam.,,Cysio,,Daimler, Ci to wyjasnil.Pozdro GKM/Unibax.
            • Daimler Zgłoś komentarz
              Wychodzi na to ze lepiej znasz sie od zawodnikow, przeciez wyraznie wypowiadali sie ze, zadne tuningi nie sa potrzebne, jak juz wczesniej wspomnialem, poprostu idziesz w zaparte.
              • FAIR PLAY TWIERDZA TORUŃ Zgłoś komentarz
                Niech ta farsa się już skończy,niech decydencji mają jaja a co zyskujemy,bardzo wiele,bezpieczeństwo zawodników i widowisko...i jeszcze jedno,redukcje kosztów utrzymania silnika,przy
                Czytaj całość
                przytkanej rurze-10-12 biegów-wizyta u tunera,a przy przelotowym-50-60-biegów...
                • k 53 GKM Zgłoś komentarz
                  Witam.Ale ,,Cysio,,lawirujesz z tymi tlumikami.Sam sie zagubiles.Badz w wypowiedzi tak jak ,,ROSE,,jezeli juz .Zauwazylem ze na Forum lawirujesz zaleznie od tematu.Pozdro.GKLM/Unibax.
                  • ROSE Zgłoś komentarz
                    Drodzy kibice W związku z nie jednoznacznym stanowiskiem zawodnikow, z glosami sprzeciwu nie wprowadzimy tlumika do rozgrywek eligowych. Z ekomomicznego punktu widzenia mogloby to nie
                    Czytaj całość
                    korzystnie wplynac na zawodnikow. Ponad to nie zostala przeprowadzona wystarczajaca ilosc testow aby jednoznacznie podjac decyzje o wprowadzeniu tego tlumika do eligi. W zwiazku z tym tlumik zostanie wprowadzony do rogrywek I i II ligi zuzlowej oraz w zawodach rangi mlodziezowej pod egida PZMot. Tam zawodnicy sa slabi i nie umieja jezdzic, lepiej z nich robic szczury doswiadczalne i wykorzystajmy ich jako poligon doswiadczalny. Dodatkowo, Ci zawodnicy dostana szanse jako pierwsi sprobowac jazdy w warunkach bojowych na nowym urzadzeniu. Obiecuje ze w sezonie 2015 doloze wszelich staran aby POLDEM weszedl do eligi. Wierze ze uda sie tego dokona wraz z zawodnikami i z Wami drodzy kibice. A na koniec staram sie o posade w FIM. Sami rozumiecie ze kasa sama z nieba nie spadnie a stołek sam nie przyjdzie po mnie. Warto miec swojego czlowieka w FIM. Robie to dla Was i dobra dyscypliny. Z powazaniem Pewny na BETON I taka informacje dostaniem i proppnuje walnac browara i tej sprawy juz nie rozkminiac bo maja nas za durniow i wierza ze lykamy kielbase wyborcza jak mlody rekin.
                    • ChrisBydzia Zgłoś komentarz
                      pewnie skonczy sie jak zwykle , czyli przełożeniem terminu decyzji o wprowadzeniu tłumika.......
                      • k 53 GKM Zgłoś komentarz
                        Witam.,,Bil Gates zaczynal w swoim garazu.Obok archaicznego wlasnego samochodu..A kim dzisiaj jest?.Pozdro.GKM/Unibax.
                        • daras Zgłoś komentarz
                          Wydaje się,że w państwie demokratycznym z gospodarką wolnorynkową,nie powinno być żadnego narzucania co ma być a co nie !!! Ważne tylko,że by było BEZPIECZNE i tyle!!! A czy ktoś
                          Czytaj całość
                          wybierze taki tłumik czy inny to powinna być WOLA zawodnika,jako firmy !!! Dlatego homologację FIM to już dawno bym wyrzucił do kosza,a tamte motorynkowe pierdziawki w naszej lidze dawno by nie miały miejsca !!! Trzeba tym bardziej wspierać rodzimą myśl techniczną,ważne,że co najmniej taką dobrą jak nie lepszą !!!Ale wątpię,by tam w PZM na patrzyli,tam widzą jedynie swoją ....korzyść towarzysze z dawnej PZPR !!!
                          • Piknik_ZB Zgłoś komentarz
                            Nie rozumiem dlaczego nie dopuszczą polskiej rury obok tej zachodniej i niech każdy jeździec sam wybiera z czym chce jeździć.
                            Zobacz więcej komentarzy (79)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×