W zeszłym tygodniu podpisana została umowa na organizację tej imprezy na torze Stadionu Miejskiego. Władze miasta na ten cel przeznaczyły kwotę 200 tysięcy złotych. Część tej imprezy będzie sfinansowana ze środków z promocji poprzez sport, a część z samej promocji miasta. - W moim przekonaniu będą to dobrze wydane pieniądze i Ostrów Wielkopolski pokaże się w całej Polsce i Europie jako miasto kochające sport i żużel, a do tego wszystkiego bardzo kulturalne z gościnnymi ludźmi. Mam tego świadomość, że prezesi pozostałych ostrowskich klubów mogą być niezadowoleni, że duża kwota została przeznaczona na żużel. Ja taką decyzję podjęłam. Wiemy, że żużel w Ostrowie jest sportem ukochanym. Tą decydująca sprawą był element promocji naszego miasta. Ta impreza wydaje się najlepszą sportową imprezą promującą Ostrów. To jest impreza takiej rangi, że warto w nią zainwestować - mówi Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
[ad=rectangle]
- Stwarzamy ciekawe warunki promocji dla miasta. Impreza będzie pokazywana na całym świecie na antenie Eurosportu. Oprócz relacji na żywo będzie też kilka retransmisji. Będziemy się starali w jak najlepszy sposób pokazać i wypromować miasto nie tylko poprzez branding, ale i materiały reportażowe - dodaje Karol Lejman z firmy One Sport, organizatora cyklu Speedway European Championships.
Transmisja telewizyjna z imprezy będzie pokazywana w Eurosporcie do 71 krajów na świecie. Kibice obejrzą nie tylko speedway na wysokim poziomie. Będą mieli także kilka okazji, aby poznać Ostrów Wielkopolski poprzez spot i minireportaż, które będą emitowane w trakcie transmisji. 30-sekundowy spot rozpocznie i zakończy relację z zawodów - pokaże w pigułce miasto w grodzie nad Ołobokiem. W ramach podpisanej umowy na antenie Eurosportu wyemitowany zostanie również 1,5 minutowy reportaż z historii miasta. Po Ostrowie Wielkopolskim ma oprowadzać jeden ze znanych sportowców. Jest kilka typów na ambasadora, ale decyzja kto nim będzie jeszcze nie zapadła.
- To historyczny moment, że będziemy obecni w tylu krajach i nie chcemy tego zmarnować. Będziemy usilnie pracowali, aby stworzyć jak najlepszy scenariusz obu materiałów, aby pokazać nasze miasto z jak najlepszej strony. Umowa jest niezwykle atrakcyjna dla nas. Wystarczy pomyśleć, że gdybyśmy sobie chcieli takie spoty wykupić w ogólnopolskiej telewizji, to kosztowałoby nas to niebotyczne pieniądze
- kończy Beata Klimek.
Ostrów Wielkopolski przygotuje się ponadto na przyjazd kibiców z całej Europy. Za swoimi zawodnikami licznie jeżdżą fani ze Słowacji czy Rosji.