Rewolucyjne rozwiązania konstruktora bydgoskiej "Pesy" w żużlu

Być może już wkrótce prawdopodobieństwo urazów żużlowców zostanie zminimalizowane poprzez rewolucyjne rozwiązania zaproponowane przez bydgoskiego inżyniera.

Damian Gapiński
Damian Gapiński
Materiały prasowe

Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz to polskie przedsiębiorstwo produkujące i remontujące pojazdy szynowe, zarówno dla transportu kolejowego, jak i miejskiego. Jeden z konstruktorów tej firmy - Tomasz Muszalski został poproszony przez Krzysztofa Cegielskiego o prezentację rozwiązań, które przygotował specjalnie z myślą o sporcie żużlowym. - Zaprosiłem Tomasza Muszalskiego, który ma ciekawe rozwiązania problemów, o których w ostatnich latach wiele mówiono, ale niekoniecznie był pomysł na ich rozwiązanie. Co najważniejsze, trzeba będzie przekonać FIM, że są one optymalne. Na wiosnę zaproponowane przez Tomasza Muszalskiego pomysły będą testowane na torze bydgoskiej Polonii, jeżeli oczywiście GKSŻ wyrazi na to zgodę. Myślę jednak, że władzom polskiego żużla na tym temacie będzie zależało, bo przegląd band na polskich torach nie wypadł najlepiej. Są one zbyt twarde, co powoduje kontuzje zawodników - powiedział Krzysztof Cegielski.

Tomasz Muszalski zaproponował rozwiązania kluczowych z punktu widzenia bezpieczeństwa zawodników zagadnień. Pierwsze z nich dotyczy dmuchanych band, które w momencie uderzenia odbijają w górę, co powodowało, że zawodnicy uderzali w twardą bandę. Druga kwestia dotyczy nowej konstrukcji samej dmuchanej bandy. Wreszcie trzecia, to rozwiązania dotyczące bramy wjazdowej do parku maszyn. - Oceniam te rozwiązania jako rewolucyjne i z pewnością wniosą one dużo dobrego w zakresie bezpieczeństwa zawodników. Od sezonu 2016 pewne rozwiązania mają wejść w formie zaleceń, a od roku 2017 mają stać się już obowiązkowe. Cieszę się, że problem bezpieczeństwa zawodników został dostrzeżony - powiedział Krzysztof Cegielski.

Na kolejnych podstronach prezentujemy grafiki przedstawiające opatentowane rozwiązania problemów z opisami Tomasza Muszalskiego, konstruktora bydgoskiej PESY.

Czy GKSŻ powinna wyrazić zgodę na przetestowanie nowych rozwiązań?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×