WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Koniec z jazdą gęsiego. Jest szansa na więcej mijanek na torze

W sezonie 2017 będziemy mieli w PGE Ekstralidze dwa tory niemal w 100 procentach granitowe oraz jeden z przewagą granitu i jeden z jego domieszką. To dobra zmiana, bo na granicie lepiej i łatwiej się wyprzedza.
Dariusz Ostafiński
Dariusz Ostafiński
WP SportoweFakty / Jakub Brzózka / Grzegorz Zengota (w czerwonym kasku)

Dla zawodnika to bez znaczenia czy jedzie na torze granitowym, czy sjenitowym. Przy dobrze dopasowanym motocyklu właściwie nie czuje różnicy, choć granit jest bardziej ostry i kanciasty, a sjenit przypomina maleńki groszek. Dla kibica zawody na granicie mogą być jednak prawdziwą żużlową ucztą.

- Dobrze przygotowany tor granitowy daje większe możliwości przygotowania nawierzchni, bo jest na nim sporo ścieżek - tłumaczy nam Grzegorz Zengota, zawodnik Fogo Unii Leszno. - Może się na nim zrobić pas z wytartej gumy z opon przy krawężniku, ale i też szybka ścieżka z odsypanego materiału po szerokiej. Jest więc, gdzie atakować i wyprzedzać. Teraz w żużlu mijanek mamy, jak na lekarstwo. Dzięki torom granitowym może się to zmienić - stwierdza.

Tor granitowy, zwłaszcza przy pierwszym podejściu, będzie sprawiał wielkie trudności gościom. Po prostu ciężko jest się do niego dopasować. W Gorzowie na pewno nie będą pasowały regulacje z poprzedniego sezonu. - Granitowy tor jest na ogół przyczepny. Na taką nawierzchnię trzeba mieć mocny motocykl i wysokie ustawienia - tłumaczy Zengota dodając, że zanim przystąpi się do regulacji sprzętu trzeba się dobrze przyjrzeć granitowej nawierzchni. - Potrafi być myląca. Tor można zrobić tak, że wygląda na twardy, ale wcale taki nie jest.

KLIKNIJ i oddaj głos w XXVII Plebiscycie Tygodnika Żużlowego na najpopularniejszych zawodników, trenerów i działaczy 2016 roku! ->

ZOBACZ WIDEO Od dziecka marzył o tym, żeby zostać kapitanem



Kup bilet na wielki finał TAURON Speedway Euro Championship w Chorzowie! -->>

Czy na granitowych torach będzie więcej mijanek?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (11):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • sympatyk żu-żla 0
    p.Ostafiński pisać można co. Jaka to będzie jazda na torze w czasie zawodów zobaczymy .Jazdę gęsiego Parami czy walkę na torze po sportowemu.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • strzemykGKM 0
    świetny artykuł
    dziena!
    Granit, sjenit, srenit... zapraszamy na czysty beton przy H4 :)
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • MAN 0
    "Czy na granitowych torach będzie więcej mijanek?"
    Tak? Nie? Mi brakuje odpowiedzi "Oby!"
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (8)
Pokaż więcej komentarzy (11)
Pokaż więcej komentarzy (11)
Pokaż więcej komentarzy (11)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×