Najlepszy żużel jest na granicie. Dzięki Stali i Sparcie liga będzie atrakcyjniejsza
Tomasz Gollob nie raz mówił, że powrót do torów granitowych sprawi, że speedway będzie bezpieczniejszy i ciekawszy. Stal Gorzów i Betard Sparta Wrocław w sezonie 2017 pojadą na torach, które prawie w 100 procentach będą granitowe.
Dzięki Stali Gorzów i Betard Sparcie Wrocław najlepsza liga świata będzie w sezonie 2017 atrakcyjniejsza. We Wrocławiu już wymienili nawierzchnię na granitową, w Gorzowie za chwilę będą to robić. Dzięki tym zmianom powstaną dwa tory przyjazne dla zawodników, ale i też takie, które gwarantują widzom moc atrakcji.
Zmiana nawierzchni we Wrocławiu jest związana z modernizacją stadionu, natomiast w Gorzowie wymiana jest wymuszona przez Ekstraligę Żużlową. W ubiegłym roku, w kilku domowych meczach Stali były duże problemy z torem. Gospodarze tłumaczyli kłopoty tym, że kiedyś trener Czesław Czernicki dorzucił gliny. Mimo, że od tej akcji minęło kilka lat, to glina nie wymieszała się dobrze z pozostałą częścią nawierzchni. Mieliśmy w Gorzowie tor sjenitowy z plackami gliny. Był on przez to trudny w przygotowaniu i utrzymaniu. Na granicie takich kłopotów nie będzie.Tory w Gorzowie i Wrocławiu nie będą w 100 procentach granitowe. Tego materiału będzie między 90 a 95 procent, resztę będzie stanowiła mączka lub pył ceglany. To nie jest jednak żaden problem, bo tak to się robi.
Warto dodać, że tor, gdzie jest przewaga granitu mamy również w Toruniu. Granit jest też w Grudziądzu, ale tam jest z kolei przewaga sjenitu.
Wyjaśnijmy, że kluby wolą sjenit, bo jest on bardziej dostępny i tańszy od granitu. W tej chwili różnica wynosi między 10 a 15 złotych na tonie. Kiedyś korzyść z kupowania sjenitu była jednak zdecydowanie większa. Nie ulega jednak wątpliwość, że struktura granitu, lepiej przepuszczającego wodę, jest dla żużla przyjaźniejsza.
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>